Výuka dluhového poradenství v rámci terciárního vzdělávání studentů sociálního zaměření
Teaching debt counseling in social-oriented tertiary education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71939Identifikátory
SIS: 151069
Kolekce
- Kvalifikační práce [23279]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čabanová, Bohumila
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
16. 6. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Dluhová problematika, dluhové poradenství, sociální práce, terciární vzdělávání, vzdělávání v sociální práciKlíčová slova (anglicky)
Debt issues, debt counselling, social work, tertiary education, education in social workCílem této bakalářské práce je zjistit, jestli se na školách terciárního vzdělávání sociálního zaměření vyučuje dluhové poradenství. Hlavní důvod ve zpracování této práce spočívá v tom, že dluhová problematika je aktuálním problémem ve společnosti a je nutné tuto problematiku v rámci sociální práce řešit formou dluhového poradenství. Tato práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se věnuje oblastem, jako je dluhová problematika, dluhové poradenství a vzdělávání v sociální práci. Tato část je zpracována na základě studia odborné literatury. Praktická část zjišťuje pomocí tří metod, zdali vysoké a vyšší odborné školy nabízí znalosti a dovednosti z dluhového poradenství a dluhové problematiky. Pro tento výzkum jsou vybrány sociálně orientované školy tříletého pomaturitního studia se sídlem v Praze. Výsledkem praktické části je shrnutí všech dat, které byly získány během výzkumu.
(in English): The main aim of this bachelor thesis is to find out whether the subject of debt counselling is tought at tertiary educational institution social-oriented. The main reason for this sanctify work lies in big important of debt issues in current society. It is necessary to deal with this issue in the area of social activities in the form of debt counselling. This bachelor thesis consists of two parts. The theoretical part deals with debt issues, debt counselling and education and training in social activities. Further more this theoretical part is based on the recherche and studying of scientific and specializes literatury. The practical part is trying to find with the help of three methods whether colleges and higher secondary schools offer knowledge and skills of debt counselling and debt issues. This survey was execreted at selected social - oriented schools - higher secondary schools and bachelor program of colleges located in Prague. The result of practical part is the summary of all data gather during the survey process.