Zobrazit minimální záznam

Resilience and perceived life purpose
dc.contributor.advisorKebza, Vladimír
dc.creatorŠvarcová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-27T17:22:04Z
dc.date.available2017-05-27T17:22:04Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71820
dc.description.abstractResilience a vnímání životní smysluplnosti jsou fenomény, jimž věnuje v poslední době cizojazyčná odborná literatura stále více pozornosti. Závěry výzkumu resilience a vnímání životní smysluplnosti nacházejí svůj prostor v psychoterapii, poradenství i preventivní péči. Předmětem teoretické práce bylo představení konceptů resilience a vnímání životní smysluplnosti nejdříve jako samostatných oblastí, a dále jejich propojení do vzájemně interagujícího celku. V teoretické části práce bylo poukázáno na věková specifika resilience zvláště v souvislosti s vývojovými úkoly jednotlivých stádií. Předmětem praktické části práce bylo výzkumně prokázat vzájemný vztah resilience a vnímání životní smysluplnosti na zkoumaném vzorku (N = 231). Byly používány tři dotazníkové metody - Connor - Davidson Resilience Scale (CD - RISC), Life Engagement Test (LET) a LOGO - test. Další částí praktické části práce bylo zjistit, zda existují rozdíly v míře resilience a vnímání životní smysluplnosti u dvou věkových skupin (18 - 30 let a 31 - 65 let). Výsledky praktické části práce prokázaly signifikantní vztah mezi oběma fenomény. U obou věkových skupin byly zjištěny signifikantní rozdíly v míře prožívané existenciální frustrace měřené LOGO - testem výsledky diplomové práce podporují využívání nově přeloženého dotazníku CD -...cs_CZ
dc.description.abstractResilience and perceived life purpose are phenomena which have been getting more and more attention in foreign literature recently. The results of resilience and life purpose research has its own place in psychotherapy, psychological consultancy and preventive care. The purpose of the theoretical part of diploma thesis was first to present the concepts of resilience and perceived life purpose as separate areas, and then to connect them into an interacting unit. The theoretical part of the thesis refers to the age - related specifics of resilience in connection to developmental tasks of each stage. The aim of the empirical part of diploma thesis was to prove the relationship between resilience and perceived life purpose using a research sample (N = 231), which was being measured by three questionnaire methods - Connor - Davidson Resilience Scale (CD - RISC), Life Engagement Test (LET) a LOGO - test. Another step in the empirical part was to find out if there are differences in grades of resilience and perceived life purpose between two groups (age 18 - 30 and 31 - 65). The results of the empirical part have proven a significant relationship between both variables. The LOGO - test shows considerable differences between the groups in the grades of perceived existential frustration. The results of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectresiliencecs_CZ
dc.subjectživotní smysluplnostcs_CZ
dc.subjectnepříznivá situacecs_CZ
dc.subjectvěkcs_CZ
dc.subjectresilienceen_US
dc.subjectlife purposeen_US
dc.subjectadversityen_US
dc.subjectageen_US
dc.titleResilience a vnímání životní smysluplnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-19
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136362
dc.title.translatedResilience and perceived life purposeen_US
dc.contributor.refereeŠtětovská, Iva
dc.identifier.aleph002006407
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csResilience a vnímání životní smysluplnosti jsou fenomény, jimž věnuje v poslední době cizojazyčná odborná literatura stále více pozornosti. Závěry výzkumu resilience a vnímání životní smysluplnosti nacházejí svůj prostor v psychoterapii, poradenství i preventivní péči. Předmětem teoretické práce bylo představení konceptů resilience a vnímání životní smysluplnosti nejdříve jako samostatných oblastí, a dále jejich propojení do vzájemně interagujícího celku. V teoretické části práce bylo poukázáno na věková specifika resilience zvláště v souvislosti s vývojovými úkoly jednotlivých stádií. Předmětem praktické části práce bylo výzkumně prokázat vzájemný vztah resilience a vnímání životní smysluplnosti na zkoumaném vzorku (N = 231). Byly používány tři dotazníkové metody - Connor - Davidson Resilience Scale (CD - RISC), Life Engagement Test (LET) a LOGO - test. Další částí praktické části práce bylo zjistit, zda existují rozdíly v míře resilience a vnímání životní smysluplnosti u dvou věkových skupin (18 - 30 let a 31 - 65 let). Výsledky praktické části práce prokázaly signifikantní vztah mezi oběma fenomény. U obou věkových skupin byly zjištěny signifikantní rozdíly v míře prožívané existenciální frustrace měřené LOGO - testem výsledky diplomové práce podporují využívání nově přeloženého dotazníku CD -...cs_CZ
uk.abstract.enResilience and perceived life purpose are phenomena which have been getting more and more attention in foreign literature recently. The results of resilience and life purpose research has its own place in psychotherapy, psychological consultancy and preventive care. The purpose of the theoretical part of diploma thesis was first to present the concepts of resilience and perceived life purpose as separate areas, and then to connect them into an interacting unit. The theoretical part of the thesis refers to the age - related specifics of resilience in connection to developmental tasks of each stage. The aim of the empirical part of diploma thesis was to prove the relationship between resilience and perceived life purpose using a research sample (N = 231), which was being measured by three questionnaire methods - Connor - Davidson Resilience Scale (CD - RISC), Life Engagement Test (LET) a LOGO - test. Another step in the empirical part was to find out if there are differences in grades of resilience and perceived life purpose between two groups (age 18 - 30 and 31 - 65). The results of the empirical part have proven a significant relationship between both variables. The LOGO - test shows considerable differences between the groups in the grades of perceived existential frustration. The results of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020064070106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV