Loajalita zaměstnanců jako projev pracovní spokojenosti - psychologické aspekty zaměstnanecké loajality
Employee loyalty as a manifestation of work satisfaction - psychological aspects of employee loyalty
diplomová práce (OBHÁJENO)
Důvod omezené dostupnosti:
Přílohy práce nebo její části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 9 opatření rektora č. 6/2010.
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71803Identifikátory
SIS: 136370
Kolekce
- Kvalifikační práce [23716]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kirovová, Iva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
19. 5. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
pracovní spokojenost, loajalita zaměstnanců, pracovní postojeKlíčová slova (anglicky)
Job satisfaction, Employee loyalty, Job attitudesHlavním cílem diplomové práce je teoreticky vymezit loajalitu zaměstnanců v širším kontextu a na základě empirické části popsat koncept loajality zaměstnanců. Pomocí využití teoretických poznatků, polostrukturovaných rozhovorů a kvalitativní metody tematické analýzy s prvky zakotvené teorie byla navržena koncepce loajality zaměstnanců. Koncepce odpovídá na výzkumné otázky, tedy formuluje teoretické vymezení loajality zaměstnanců, aspekty a důsledky loajality a možnosti ovlivňování loajality v rámci organizačních procesů. Teoretické zdroje a výsledky kvalitativní analýzy společně poskytují bližší náhled na vztah pracovní spokojenosti a loajality zaměstnanců. Ukázalo se, že pracovní spokojenost ovlivňuje vznik a udržení loajálního vztahu zaměstnance s organizací, ale také může být důsledkem loajálního vztahu. Mezi aspekty loajality zaměstnanců lze zařadit: osobnostní předpoklady a spokojenost, vzájemnost investic do vztahu, interpersonální důvěru, sdílení podobných hodnot a přesvědčení, zkušenosti, přání dobrého, morální podstatu, vyjasněná očekávání a mapování jejich případných změn z obou stran, znalost vzájemných cílů, ochotu nadřadit společný cíl nad cíl vlastní, odpovědnost vůči společným cílům, oboustrannou víru ve vztah, určitou formu společného vlastnictví, vzájemnou důvěru, podporu a zpětnou...
The main aim of this thesis is defining employee loyalty in its entirety and describing the concept of employee loyalty based on a qualitative research. The concept has been proposed by using theoretical knowledge, semi-structured interviews and qualitative method of thematic analysis with a partial process of grounded theory. The concept corresponds to the main research questions, and therefore formulates a theoretical definition of employee loyalty, loyalty aspects, and implications and possibilities of influencing loyalty within organizational processes. The results obtained illustrate the relationship between the job satisfaction and employee loyalty. The job satisfaction affects building and maintenance of a loyal employee relationship with the organization, but it could be also the consequence of such loyal relationship. The aspects of employee loyalty can include: personal skills, satisfaction, reciprocity of investments in the relationship, interpersonal trust, sharing of similar values and beliefs, experience, positive attitudes and desires, moral background, clear expectations and mapping of potential changes on both sides, knowledge of mutual goals, willingness to put common goals above individual ones, own responsibility towards common goals, mutual faith in the relationship, form of...