Možné přístupy k virálnímu marketingu v nových médiích a jeho užití v České republice
Possible aproaches to viral marketing in new media and its usage in Czech republic
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71777Identifikátory
SIS: 94709
Kolekce
- Kvalifikační práce [23725]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zbiejczuk, Adam
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
17. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
sociální sítě, web 2.0, virální marketing, memetika, internet, marketingová kampaň, nová médiaKlíčová slova (anglicky)
social networks, web 2.0, viral marketing, memetics, internet, marketing campaign, new mediaDiplomová práce Možné přístupy k virálnímu marketingu v nových médiích a jeho užití v České republice se zabývá jednou ze strategií marketingu z pohledu zahraničních autorů. Na základě příbuzných teorií popisuje význam virálního marketingu, aby mohla poukázat na silné a slabé stránky tohoto způsobu propagace. První část práce se zabývá uvedením nových médií a specifických způsobů propagace v kyberprostoru. Dále jsou popsány příbuzné obory, word of mouth, memetika a informační kaskády. Samotný virální marketing je uveden na základě publikací Setha Godina, Douglase Rushkoffa a Henryho Jenkinse. Část práce se zabývá měřením a analýzou virálního marketingu, kde je nastíněn možný matematický vzorec popisující virální šíření. Po teoretickém úvodu jsou popsány možné způsoby virálního marketingu, což je názorně ukázáno na příkladu několika českých kampaní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The thesis Possible approaches to the viral marketing in new media and its use in Czech Republic is concerned with one of the marketing strategies from foreign authors point of view. On the basis of related theories it describes the importance of viral marketing in order to point out the strengths and weaknesses of this method of promotion. The first part deals with the introduction of new media and specific ways of promotion in cyberspace. The following parts describes the related fields, word of mouth, memetics and information cascades. The actual view of viral marketing is given on the basis of publications by Seth Godin Douglas Rushkoff and Henry Jenkins. Part of the work deals with the measurement and analysis of viral marketing, which outlines the possible mathematical formula describing viral spread. After a theoretical introduction describes possible methods of viral marketing, which is clearly shown on the example of several Czech campaigns. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)