Show simple item record

Software supporting mathematics education
dc.contributor.advisorKašpar, Jan
dc.creatorMachová, Dana
dc.date.accessioned2017-03-30T15:11:10Z
dc.date.available2017-03-30T15:11:10Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7171
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na využití CAS systému TI InterActive! pro podporu výuky matematiky na středních školách. Výsledky ankety "Programy podporující výuku matematiky", které prezentuji v úvodu práce, naznačují, že CAS systémy nejsou v našich školách příliš rozšířeny. Zamýšlím se nad možnými příčinami této situace. Uvádím přehled matematických nástrojů tohoto typu, popisuji jejich obecné vlastnosti a navazuji porovnáním programů nejčastěji používaných v našem školství (Derive, Maple, Mathematica). Část věnovaná samotnému TI InterActive! je uvozena souhrnem vlastností a možností tohoto programu. Dále pokračuje stručným návodem pro práci s TI InterActive!. Popisuji výhody i nevýhody tohoto programu, jak v porovnání s ostatními CAS systémy, tak z pohledu výuky matematiky na našich středních školách. Uvádím způsoby, jak je možné TI InterActive! využívat, a tématické oblasti, pro něž je vhodný. Své závěry dokládám ukázkami vytvořenými v TI InterActive!, z nichž nejrozsáhlejší jsou materiály pro výuku funkcí a diferenciálního počtu.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the use of TI InterActive! CAS system in secondary school mathematics teaching. Results of the survey "Programs supporting mathematics education", presented in the preface of the work indicate that CAS systems are far from widespread in our secondary schools. Possible reasons of this situation are considered. Overview of existing computer algebra systems is given with their common characteristics and a comparison of programs most often used in our schools (Derive, Maple, and Mathematica). The part dedicated to TI InterActive! itself starts with a list of its features and properties. Following are brief operating instructions for TI InterActive!. Advantages and disadvantages of this program are detailed here, both in comparison with other CAS systems and with regard to mathematics teaching at our secondary schools. Possible ways to use TI InterActive! are listed, along with fields it is most fit to. These conclusions are illustrated with samples created with TI InterActive!, most extensive of them being materials for teaching functions and differential calculus.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleProgramy podporující výuku matematikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-25
dc.description.departmentKatedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Mathematics Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId41969
dc.title.translatedSoftware supporting mathematics educationen_US
dc.contributor.refereeKubát, Václav
dc.identifier.aleph001141249
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství matematiky v kombinaci s informatikou pro SŠen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství matematiky v kombinaci s informatikou pro SŠcs_CZ
thesis.degree.programMathematicsen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky matematikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Mathematics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství matematiky v kombinaci s informatikou pro SŠcs_CZ
uk.degree-discipline.enUčitelství matematiky v kombinaci s informatikou pro SŠen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na využití CAS systému TI InterActive! pro podporu výuky matematiky na středních školách. Výsledky ankety "Programy podporující výuku matematiky", které prezentuji v úvodu práce, naznačují, že CAS systémy nejsou v našich školách příliš rozšířeny. Zamýšlím se nad možnými příčinami této situace. Uvádím přehled matematických nástrojů tohoto typu, popisuji jejich obecné vlastnosti a navazuji porovnáním programů nejčastěji používaných v našem školství (Derive, Maple, Mathematica). Část věnovaná samotnému TI InterActive! je uvozena souhrnem vlastností a možností tohoto programu. Dále pokračuje stručným návodem pro práci s TI InterActive!. Popisuji výhody i nevýhody tohoto programu, jak v porovnání s ostatními CAS systémy, tak z pohledu výuky matematiky na našich středních školách. Uvádím způsoby, jak je možné TI InterActive! využívat, a tématické oblasti, pro něž je vhodný. Své závěry dokládám ukázkami vytvořenými v TI InterActive!, z nichž nejrozsáhlejší jsou materiály pro výuku funkcí a diferenciálního počtu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the use of TI InterActive! CAS system in secondary school mathematics teaching. Results of the survey "Programs supporting mathematics education", presented in the preface of the work indicate that CAS systems are far from widespread in our secondary schools. Possible reasons of this situation are considered. Overview of existing computer algebra systems is given with their common characteristics and a comparison of programs most often used in our schools (Derive, Maple, and Mathematica). The part dedicated to TI InterActive! itself starts with a list of its features and properties. Following are brief operating instructions for TI InterActive!. Advantages and disadvantages of this program are detailed here, both in comparison with other CAS systems and with regard to mathematics teaching at our secondary schools. Possible ways to use TI InterActive! are listed, along with fields it is most fit to. These conclusions are illustrated with samples created with TI InterActive!, most extensive of them being materials for teaching functions and differential calculus.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011412490106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV