Zobrazit minimální záznam

The Determinants of International Tourism Demand
dc.contributor.advisorStrielkowski, Wadim
dc.creatorVencovská, Jana
dc.date.accessioned2017-05-27T16:42:51Z
dc.date.available2017-05-27T16:42:51Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71608
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá určením hlavních faktorů, které ovlivňují poptávku po cestovním ruchu. Dále také hodnotí ekonomické dopady cestovního ruchu a poskytuje přehled možných výkladů termínů "turistika" a "turista" a jejich vývoj. Na základě dostupné literatury objasňuje, co je to poptávka po cestovním ruchu, jak je možné ji měřit a jakými faktory je ovlivňována. Poslední kapitola je věnována ekonometrické analýze faktorů, které mají vliv na mezinárodní poptávku po cestovním ruchu z 38 států světa do České republiky. Měřítkem poptávky byl počet hostů v hromadných ubytovacích zařízeních podle údajů Českého statistického úřadu. Sledováno bylo období let 2000-2012. K analýze byl použit dynamický model, který nám umožnil zhodnotit efekt ústních doporučení mezi turisty a jejich věrnost České republice jako turistickému cíli. K odhadu je použita zobecněná momentová metoda (GMM) podle Arellano-Bonda. Z analýzy vyplynulo, že 31% turistů přijíždí díky předchozí pozitivní zkušenosti, ať už vlastní či doporučující osoby. Výsledky dále ukázaly, že poptávka po cestování do České republiky není příliš závislá na ekonomické situaci země, ze které turisté přijíždějí. Klasifikace JEL A12, C23, L83 Klíčová slova ekonomika turismu, poptávka po cestovním ruchu, Česká republika E-mail autora...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on identifying the key factors affecting international tourism demand. Additionally, it provides an assessment of the economic impact of tourism, which is followed by an overview of possible interpretations of the terms "tourism" and "tourist" and their evolution in time. Based on a review of existing literature, the next part discusses the meaning of the term "tourism demand", the ways how this demand can be measured and on its main determinants. The last chapter of the thesis is dedicated to an econometric analysis of the determinants of the demand for tourism to the Czech Republic from thirty-eight different countries. The data on the number of guests registered in collective accommodation establishments collected by the Czech Statistical Office was used as a measure of tourism demand. The period between years 2000 - 2012 was investigated. The model was specified in a dynamic form, which allowed us to account for the Word-of-Mouth (WoM) effect and to reflect the importance of tourists' loyalty. The Arellano-Bond generalized method of moments (GMM) estimation method was used to estimate the model. One of the main conclusions of the analysis is that 31% of the tourist arrivals are attributable to habit formation and the WoM effect. The results further show that tourism...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectekonomika turismucs_CZ
dc.subjectpoptávka po cestovním ruchucs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjecttourism economicsen_US
dc.subjecttourism demanden_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.titleThe Determinants of International Tourism Demanden_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-18
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId151154
dc.title.translatedThe Determinants of International Tourism Demandcs_CZ
dc.contributor.refereeFišerová, Tereza
dc.identifier.aleph001784424
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá určením hlavních faktorů, které ovlivňují poptávku po cestovním ruchu. Dále také hodnotí ekonomické dopady cestovního ruchu a poskytuje přehled možných výkladů termínů "turistika" a "turista" a jejich vývoj. Na základě dostupné literatury objasňuje, co je to poptávka po cestovním ruchu, jak je možné ji měřit a jakými faktory je ovlivňována. Poslední kapitola je věnována ekonometrické analýze faktorů, které mají vliv na mezinárodní poptávku po cestovním ruchu z 38 států světa do České republiky. Měřítkem poptávky byl počet hostů v hromadných ubytovacích zařízeních podle údajů Českého statistického úřadu. Sledováno bylo období let 2000-2012. K analýze byl použit dynamický model, který nám umožnil zhodnotit efekt ústních doporučení mezi turisty a jejich věrnost České republice jako turistickému cíli. K odhadu je použita zobecněná momentová metoda (GMM) podle Arellano-Bonda. Z analýzy vyplynulo, že 31% turistů přijíždí díky předchozí pozitivní zkušenosti, ať už vlastní či doporučující osoby. Výsledky dále ukázaly, že poptávka po cestování do České republiky není příliš závislá na ekonomické situaci země, ze které turisté přijíždějí. Klasifikace JEL A12, C23, L83 Klíčová slova ekonomika turismu, poptávka po cestovním ruchu, Česká republika E-mail autora...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on identifying the key factors affecting international tourism demand. Additionally, it provides an assessment of the economic impact of tourism, which is followed by an overview of possible interpretations of the terms "tourism" and "tourist" and their evolution in time. Based on a review of existing literature, the next part discusses the meaning of the term "tourism demand", the ways how this demand can be measured and on its main determinants. The last chapter of the thesis is dedicated to an econometric analysis of the determinants of the demand for tourism to the Czech Republic from thirty-eight different countries. The data on the number of guests registered in collective accommodation establishments collected by the Czech Statistical Office was used as a measure of tourism demand. The period between years 2000 - 2012 was investigated. The model was specified in a dynamic form, which allowed us to account for the Word-of-Mouth (WoM) effect and to reflect the importance of tourists' loyalty. The Arellano-Bond generalized method of moments (GMM) estimation method was used to estimate the model. One of the main conclusions of the analysis is that 31% of the tourist arrivals are attributable to habit formation and the WoM effect. The results further show that tourism...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990017844240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV