Zobrazit minimální záznam

Music productions at the open air Revolving theatre in Český Krumlov after the year 1989
dc.contributor.advisorTopolová, Barbara
dc.creatorSuchanová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-27T16:33:35Z
dc.date.available2017-05-27T16:33:35Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/71556
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o provozování opery v netradičním plenérovém prostoru otáčivého hlediště v Českém Krumlově a to v nejkontroverznějším období jeho existence - tedy po rekonstrukci v roce 1989. Na základě toho vzniklou kauzu, zmapovala autorka v kapitole Přestavba - stav po sametové revoluci, která kontextuje v jaké situaci dané inscenace vznikaly. První část práce je věnována historii provozování divadla v zámecké zahradě a nese název Znovuobjevení zámecké zahrady v Českém Krumlově pro divadelní produkce. V další kapitole Historie opery před otáčivým hledištěm se autorka zaměřila podrobněji na vývoj opery v českokrumlovské zámecké zahradě a řeší konkrétní inscenační a dramaturgické limity tohoto prostoru. Na základě analýz tří různých inscenací Verdiho Rigoletta v kapitole Tři Krumlovští Rigolettové pojednala jakým způsobem ovlivňuje tento prostor podobu inscenací. Jednotlivé inscenace zároveň zasadila do celkového historického kontextu tohoto divadla a vytvořila obraz divadla u odborné veřejnosti v kapitole Obraz otáčivého hlediště u odborné veřejnosti v letech 1995-2013. Závěr práce tvoří kapitola Budoucnost otáčivého hlediště, která navazuje na předchozí část stručně mapující vzniklou kauzu a nastiňuje potenciální vývoj další existence unikátního divadla.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis discuss opera presenting in a netraditional space of revolving theatre in Český Krumlov in the most controversial period of its existence - it means after the reconstruction in 1989. The author mapped the case in the chapter Reconstruction - the State after the Velvet Revolution. There is shown in which situation the inscenations came. The first part of the thesis is about the history of this theatre in the castle garden - it is called Rediscovery of the Castle Garden in Český Krumlov for the Theatre Production. In the next chapter The History of Opera in front of the Revolving Theatre the author focussed on the progress of opera in the castle garden in Český Krumlov. She solves staging and dramaturgical limits of the space. She deals with the influence of the space on the form of inscenations on the base of analysis of three different inscenations of Verdi's Rigoletto in the chapter Three Rigoletts in Český Krumlov. The inscenations she set into the general historical context of this theatre and she brang forth the picture at the specialist public in the chapter The Picture at the Specialist Public in 1995 - 2013. At the end of the thesis is the chapter The Future of the Revolving Theatre. It is the continuation of the previous chapter which is about the mapping of the case and the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectOtáčivé hledištěcs_CZ
dc.subjectr. 1989-2012cs_CZ
dc.subjectoperacs_CZ
dc.subjectJihočeské divadlocs_CZ
dc.subjectJoan Brehmscs_CZ
dc.subjectdramaturgie operycs_CZ
dc.subjectkulturní managementcs_CZ
dc.subjectopen-air divadlacs_CZ
dc.subjectRigolettocs_CZ
dc.subjectMario de Rosecs_CZ
dc.subjectRevolving Theatre Český Krumloven_US
dc.subject1989 - 2012en_US
dc.subjectOperaen_US
dc.subjectSouth Bohemian Theatreen_US
dc.subjectJoan Brehmsen_US
dc.subjectDramaturgy of Operaen_US
dc.subjectCultural Managementen_US
dc.subjectOpen-air Theatresen_US
dc.subjectRigolettoen_US
dc.subjectMario de Rose Revolving Theatre Český Krumloven_US
dc.subject1989 - 2012en_US
dc.subjectOperaen_US
dc.subjectSouth Bohemian Theatreen_US
dc.subjectJoan Brehmsen_US
dc.subjectDramaturgy of Operaen_US
dc.subjectCultural Managementen_US
dc.subjectOpen-air Theatresen_US
dc.subjectRigolettoen_US
dc.subjectMario de Roseen_US
dc.titleHudební produkce na Otáčivém hledišti v Českém Krumlově po roce 1989cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId128016
dc.title.translatedMusic productions at the open air Revolving theatre in Český Krumlov after the year 1989en_US
dc.contributor.refereeChristov, Petr
dc.identifier.aleph001786455
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává o provozování opery v netradičním plenérovém prostoru otáčivého hlediště v Českém Krumlově a to v nejkontroverznějším období jeho existence - tedy po rekonstrukci v roce 1989. Na základě toho vzniklou kauzu, zmapovala autorka v kapitole Přestavba - stav po sametové revoluci, která kontextuje v jaké situaci dané inscenace vznikaly. První část práce je věnována historii provozování divadla v zámecké zahradě a nese název Znovuobjevení zámecké zahrady v Českém Krumlově pro divadelní produkce. V další kapitole Historie opery před otáčivým hledištěm se autorka zaměřila podrobněji na vývoj opery v českokrumlovské zámecké zahradě a řeší konkrétní inscenační a dramaturgické limity tohoto prostoru. Na základě analýz tří různých inscenací Verdiho Rigoletta v kapitole Tři Krumlovští Rigolettové pojednala jakým způsobem ovlivňuje tento prostor podobu inscenací. Jednotlivé inscenace zároveň zasadila do celkového historického kontextu tohoto divadla a vytvořila obraz divadla u odborné veřejnosti v kapitole Obraz otáčivého hlediště u odborné veřejnosti v letech 1995-2013. Závěr práce tvoří kapitola Budoucnost otáčivého hlediště, která navazuje na předchozí část stručně mapující vzniklou kauzu a nastiňuje potenciální vývoj další existence unikátního divadla.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis discuss opera presenting in a netraditional space of revolving theatre in Český Krumlov in the most controversial period of its existence - it means after the reconstruction in 1989. The author mapped the case in the chapter Reconstruction - the State after the Velvet Revolution. There is shown in which situation the inscenations came. The first part of the thesis is about the history of this theatre in the castle garden - it is called Rediscovery of the Castle Garden in Český Krumlov for the Theatre Production. In the next chapter The History of Opera in front of the Revolving Theatre the author focussed on the progress of opera in the castle garden in Český Krumlov. She solves staging and dramaturgical limits of the space. She deals with the influence of the space on the form of inscenations on the base of analysis of three different inscenations of Verdi's Rigoletto in the chapter Three Rigoletts in Český Krumlov. The inscenations she set into the general historical context of this theatre and she brang forth the picture at the specialist public in the chapter The Picture at the Specialist Public in 1995 - 2013. At the end of the thesis is the chapter The Future of the Revolving Theatre. It is the continuation of the previous chapter which is about the mapping of the case and the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990017864550106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV