dc.contributor.advisor | Topolová, Barbara | |
dc.creator | Suchanová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T16:33:35Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T16:33:35Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/71556 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce pojednává o provozování opery v netradičním plenérovém prostoru otáčivého hlediště v Českém Krumlově a to v nejkontroverznějším období jeho existence - tedy po rekonstrukci v roce 1989. Na základě toho vzniklou kauzu, zmapovala autorka v kapitole Přestavba - stav po sametové revoluci, která kontextuje v jaké situaci dané inscenace vznikaly. První část práce je věnována historii provozování divadla v zámecké zahradě a nese název Znovuobjevení zámecké zahrady v Českém Krumlově pro divadelní produkce. V další kapitole Historie opery před otáčivým hledištěm se autorka zaměřila podrobněji na vývoj opery v českokrumlovské zámecké zahradě a řeší konkrétní inscenační a dramaturgické limity tohoto prostoru. Na základě analýz tří různých inscenací Verdiho Rigoletta v kapitole Tři Krumlovští Rigolettové pojednala jakým způsobem ovlivňuje tento prostor podobu inscenací. Jednotlivé inscenace zároveň zasadila do celkového historického kontextu tohoto divadla a vytvořila obraz divadla u odborné veřejnosti v kapitole Obraz otáčivého hlediště u odborné veřejnosti v letech 1995-2013. Závěr práce tvoří kapitola Budoucnost otáčivého hlediště, která navazuje na předchozí část stručně mapující vzniklou kauzu a nastiňuje potenciální vývoj další existence unikátního divadla. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis discuss opera presenting in a netraditional space of revolving theatre in Český Krumlov in the most controversial period of its existence - it means after the reconstruction in 1989. The author mapped the case in the chapter Reconstruction - the State after the Velvet Revolution. There is shown in which situation the inscenations came. The first part of the thesis is about the history of this theatre in the castle garden - it is called Rediscovery of the Castle Garden in Český Krumlov for the Theatre Production. In the next chapter The History of Opera in front of the Revolving Theatre the author focussed on the progress of opera in the castle garden in Český Krumlov. She solves staging and dramaturgical limits of the space. She deals with the influence of the space on the form of inscenations on the base of analysis of three different inscenations of Verdi's Rigoletto in the chapter Three Rigoletts in Český Krumlov. The inscenations she set into the general historical context of this theatre and she brang forth the picture at the specialist public in the chapter The Picture at the Specialist Public in 1995 - 2013. At the end of the thesis is the chapter The Future of the Revolving Theatre. It is the continuation of the previous chapter which is about the mapping of the case and the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Otáčivé hlediště | cs_CZ |
dc.subject | r. 1989-2012 | cs_CZ |
dc.subject | opera | cs_CZ |
dc.subject | Jihočeské divadlo | cs_CZ |
dc.subject | Joan Brehms | cs_CZ |
dc.subject | dramaturgie opery | cs_CZ |
dc.subject | kulturní management | cs_CZ |
dc.subject | open-air divadla | cs_CZ |
dc.subject | Rigoletto | cs_CZ |
dc.subject | Mario de Rose | cs_CZ |
dc.subject | Revolving Theatre Český Krumlov | en_US |
dc.subject | 1989 - 2012 | en_US |
dc.subject | Opera | en_US |
dc.subject | South Bohemian Theatre | en_US |
dc.subject | Joan Brehms | en_US |
dc.subject | Dramaturgy of Opera | en_US |
dc.subject | Cultural Management | en_US |
dc.subject | Open-air Theatres | en_US |
dc.subject | Rigoletto | en_US |
dc.subject | Mario de Rose Revolving Theatre Český Krumlov | en_US |
dc.subject | 1989 - 2012 | en_US |
dc.subject | Opera | en_US |
dc.subject | South Bohemian Theatre | en_US |
dc.subject | Joan Brehms | en_US |
dc.subject | Dramaturgy of Opera | en_US |
dc.subject | Cultural Management | en_US |
dc.subject | Open-air Theatres | en_US |
dc.subject | Rigoletto | en_US |
dc.subject | Mario de Rose | en_US |
dc.title | Hudební produkce na Otáčivém hledišti v Českém Krumlově po roce 1989 | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-23 | |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 128016 | |
dc.title.translated | Music productions at the open air Revolving theatre in Český Krumlov after the year 1989 | en_US |
dc.contributor.referee | Christov, Petr | |
dc.identifier.aleph | 001786455 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce pojednává o provozování opery v netradičním plenérovém prostoru otáčivého hlediště v Českém Krumlově a to v nejkontroverznějším období jeho existence - tedy po rekonstrukci v roce 1989. Na základě toho vzniklou kauzu, zmapovala autorka v kapitole Přestavba - stav po sametové revoluci, která kontextuje v jaké situaci dané inscenace vznikaly. První část práce je věnována historii provozování divadla v zámecké zahradě a nese název Znovuobjevení zámecké zahrady v Českém Krumlově pro divadelní produkce. V další kapitole Historie opery před otáčivým hledištěm se autorka zaměřila podrobněji na vývoj opery v českokrumlovské zámecké zahradě a řeší konkrétní inscenační a dramaturgické limity tohoto prostoru. Na základě analýz tří různých inscenací Verdiho Rigoletta v kapitole Tři Krumlovští Rigolettové pojednala jakým způsobem ovlivňuje tento prostor podobu inscenací. Jednotlivé inscenace zároveň zasadila do celkového historického kontextu tohoto divadla a vytvořila obraz divadla u odborné veřejnosti v kapitole Obraz otáčivého hlediště u odborné veřejnosti v letech 1995-2013. Závěr práce tvoří kapitola Budoucnost otáčivého hlediště, která navazuje na předchozí část stručně mapující vzniklou kauzu a nastiňuje potenciální vývoj další existence unikátního divadla. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis discuss opera presenting in a netraditional space of revolving theatre in Český Krumlov in the most controversial period of its existence - it means after the reconstruction in 1989. The author mapped the case in the chapter Reconstruction - the State after the Velvet Revolution. There is shown in which situation the inscenations came. The first part of the thesis is about the history of this theatre in the castle garden - it is called Rediscovery of the Castle Garden in Český Krumlov for the Theatre Production. In the next chapter The History of Opera in front of the Revolving Theatre the author focussed on the progress of opera in the castle garden in Český Krumlov. She solves staging and dramaturgical limits of the space. She deals with the influence of the space on the form of inscenations on the base of analysis of three different inscenations of Verdi's Rigoletto in the chapter Three Rigoletts in Český Krumlov. The inscenations she set into the general historical context of this theatre and she brang forth the picture at the specialist public in the chapter The Picture at the Specialist Public in 1995 - 2013. At the end of the thesis is the chapter The Future of the Revolving Theatre. It is the continuation of the previous chapter which is about the mapping of the case and the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017864550106986 | |