Zobrazit minimální záznam

Sexual identity in adolescence growing up in an orphanage
dc.contributor.advisorŠulová, Lenka
dc.creatorPekárková, Markéta
dc.date.accessioned2017-05-27T14:01:33Z
dc.date.available2017-05-27T14:01:33Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70724
dc.description.abstractPráce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretický oddíl se věnuje adolescenci, identitě, pohlavní identitě a problematice formování pohlavní identity v dětských domovech. Empirická část popisuje průběh výzkumu a shrnuje výsledky výzkumu. Výzkum byl realizován kvalitativním postupem. Pro výzkum této práce byl vytvořen polostrukturovaný rozhovor. Data byla zpracována několika způsoby: neparametrickými testy Wilcoxonovým testem, Mann-Whitneyovým pořadovým testem; deskriptivními způsoby tvorby kategorií či popisu jevu. Zkoumány byly především charakteristiky připisované ženě, muži, partnerovi/ce, sobě samému, matce a otci. Výsledky ukazují rozdíly mezi výzkumnou a kontrolní skupinou především v některých charakteristikách týkajících se sebe sama v rámci partnerských vztahů, oceňovaném faktu být s někým v rámci vztahu, negativním elementům v sociální reprezentaci "Já". Výzkum představuje náhled na danou problematiku a svou kvalitativní povahou odkrývá charakteristiky zmíněné samotnými respondenty spíše, než aby hledal potvrzení vztahů. Klíčová slova: Pohlavní identita, dětský domov, ústavní péče, identitacs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical section is devoted to adolescence, identity, gender identity and issues in formation of sexual identity in foster homes. The empirical part describes the process of research and summarizes the research results. The research was conducted in qualitative way. For this research was created semi- structured interview. Data were processed in several ways: non-parametric tests, Wilcoxon test and Mann-Whitney rank test; descriptive ways of creating a category or simple description of the phenomenon. The attention of research was mainly focused to the characteristics of a woman, men, boyfriend/girlfriend, me, mother and father. The results show differences between the experimental and the control group, especially in some characteristics relating to oneself within partnerships, award-winning fact to be someone within the relationship, the negative elements in the social representation of "Me". The research gives an insight on the issue. Its qualitative nature reveals the characteristics mentioned by respondents, rather than to seek confirmation of relationships. Keywords: Gender identity, adolescence, foster home, identity, orphanageen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPohlavní identitacs_CZ
dc.subjectdětský domovcs_CZ
dc.subjectústavní péčecs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectGender identityen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectfoster homeen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.titlePohlavní identita u dospívajících vyrůstajících v dětském domověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-27
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId123618
dc.title.translatedSexual identity in adolescence growing up in an orphanageen_US
dc.contributor.refereeMertin, Václav
dc.identifier.aleph001936958
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretický oddíl se věnuje adolescenci, identitě, pohlavní identitě a problematice formování pohlavní identity v dětských domovech. Empirická část popisuje průběh výzkumu a shrnuje výsledky výzkumu. Výzkum byl realizován kvalitativním postupem. Pro výzkum této práce byl vytvořen polostrukturovaný rozhovor. Data byla zpracována několika způsoby: neparametrickými testy Wilcoxonovým testem, Mann-Whitneyovým pořadovým testem; deskriptivními způsoby tvorby kategorií či popisu jevu. Zkoumány byly především charakteristiky připisované ženě, muži, partnerovi/ce, sobě samému, matce a otci. Výsledky ukazují rozdíly mezi výzkumnou a kontrolní skupinou především v některých charakteristikách týkajících se sebe sama v rámci partnerských vztahů, oceňovaném faktu být s někým v rámci vztahu, negativním elementům v sociální reprezentaci "Já". Výzkum představuje náhled na danou problematiku a svou kvalitativní povahou odkrývá charakteristiky zmíněné samotnými respondenty spíše, než aby hledal potvrzení vztahů. Klíčová slova: Pohlavní identita, dětský domov, ústavní péče, identitacs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is divided into theoretical and empirical part. The theoretical section is devoted to adolescence, identity, gender identity and issues in formation of sexual identity in foster homes. The empirical part describes the process of research and summarizes the research results. The research was conducted in qualitative way. For this research was created semi- structured interview. Data were processed in several ways: non-parametric tests, Wilcoxon test and Mann-Whitney rank test; descriptive ways of creating a category or simple description of the phenomenon. The attention of research was mainly focused to the characteristics of a woman, men, boyfriend/girlfriend, me, mother and father. The results show differences between the experimental and the control group, especially in some characteristics relating to oneself within partnerships, award-winning fact to be someone within the relationship, the negative elements in the social representation of "Me". The research gives an insight on the issue. Its qualitative nature reveals the characteristics mentioned by respondents, rather than to seek confirmation of relationships. Keywords: Gender identity, adolescence, foster home, identity, orphanageen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990019369580106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV