Moteta ze sbírky Selectissimarum sacrarum cantionum Carla Luythona a jejich konkordance. Kritická edice a analýza vybraných motet.
The motets from the collection Selectissimarum sacrarum cantionum of Carl Luython and their concordances. Critical edition and analysis of the chosen motets.
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70269Identifikátory
SIS: 138534
Kolekce
- Kvalifikační práce [23976]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baťa, Jan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Hudební věda
Katedra / ústav / klinika
Ústav hudební vědy
Datum obhajoby
8. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Carl Luython, konkordance, motetoKlíčová slova (anglicky)
Carl Luython, concordance, motetV rukopisných a tištěných pramenech české a německé provenience z přelomu 16. a 17. století se nacházejí konkordance pěti motet ze sbírky Selectissimarum sacrarum cantionum... fasciculus primus od Carla Luythona, které dodnes nebyly dostatečně zhodnoceny. Některé záznamy nejsou pouhými opisy z Luythonovy tištěné sbírky, ale důkladným přepracováním celých motet. Ve své práci navazuji na dosavadní poznatky o Luythonově motetové tvorbě. V první kapitole charakterizuji konvolut XI 8ř47, který je dokladem šíření rudolfínské hudby a jenž jako jediný pramen zachovává kompletní exemplář Luythonovy sbírky. Ve druhé kapitole se věnuji sbírce samotné. Třetí kapitola je rozdělena do čtyř podkapitol. V každé podkapitole se věnuji popisu pramene, v němž se nachází záznam Luythonova moteta a následně porovnávám všechny nalezené varianty. Součástí práce je návrh kritické edice všech pěti motet.
There are concordances to five motets from Carl Luython's collection Selectissimarum sacrarum cantionum... fasciculus primus in Bohemian and German manuscripts and early prints from the turn of the 16th and the 17th centuries, which were not sufficiently evaluated yet. Some records of the motets are not just mere copies of Luython's early-print collection but rather their reworkings. In my thesis I follow up previous research about Luython's motet works. In the first chapter the convolute XI 8ř47, which is the only source that includes a complete specimen of Luython's collection and which represents an evidence about the dissemination of Rudolphinian music, is described. The second chapter deals with the collection itself. The third chapter is divided into four subchapters, each of them dealing with a description of the source in which a certain motet by Luython is preserved, and with a subsequent comparison of all variants that were found. A critical edition draft of the five motets is included.