Zobrazit minimální záznam

F. V. Habermann: Philomela pia, sive missae sex
dc.contributor.advisorNiubo, Marc
dc.creatorOstřanská, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-27T12:33:45Z
dc.date.available2017-05-27T12:33:45Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70266
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá mešním cyklem Philomela pia od Františka Václava Habermanna (1706-1783), skladatele, kterého současná literatura zmiňuje převážně v souvislosti s G. F. Händelem, jež použil některé Habermannovy hudební myšlenky ve svých dílech. Práce shrnuje dosavadní poznatky o Habermannově životě a díle a popisuje současnou pramennou situaci v souvislosti se sledovaným mešním cyklem, jejím těžištěm jsou však dvě analytické kapitoly. Ta první z nich se snaží postihnout základní parametry Habermannových mší a dát je do dobového (středoevropského a italského) kontextu, druhá se zaměřuje na detailní průzkum způsobu a míry Händelova přepracování Habermannova hudebního materiálu a na porovnání skladatelské práce obou skladatelů. Součástí práce je i spartace pěti mší z cyklu. Klíčová slova F. V. Habermann, Philomela pia, mešní kompozice, koncertantní mše, 18. století, G. F. Händel, Jephtha, výpůjčky, hudební analýzacs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the mass cycle Philomela pia by František Václav Habermann (1706-1783), a composer being nowadays mentioned primarily in connection with G. F. Handel, who used some of Habermann's music fragments in his own works. The paper summarizes the present knowledge of Habermann's biography and works, listing all the source materials of this mass cycle as well, but the central focus is on two analytical chapters. The first of them attempts to cover the basic parameters of Habermann's masses and puts them to the Central European as well as Italian musical context, the second one contains a detailed study of the technique and the extent of Handel's reworkings of Habermann's music, together with a comparison of the compositional techniques of both composers. An edition of five masses from the cycle is included. Key Words F. V. Habermann, Philomela pia, mass compositions, concertato mass, 18th century, G. F. Handel, Jephtha, borrowings, music analysisen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectF. V. Habermanncs_CZ
dc.subjectPhilomela piacs_CZ
dc.subjectkoncertantní mšecs_CZ
dc.subjectmešní kompozicecs_CZ
dc.subject18. stoletícs_CZ
dc.subjectG. F. Handelcs_CZ
dc.subjectJephthacs_CZ
dc.subjectvýpůjčkycs_CZ
dc.subjecthudební analýzacs_CZ
dc.subjectF. V. Habermannen_US
dc.subjectPhilomela piaen_US
dc.subjectmass compositionsen_US
dc.subjectconcertato massen_US
dc.subject18th centuryen_US
dc.subjectG. F. Handelen_US
dc.subjectJephthaen_US
dc.subjectborrowingsen_US
dc.subjectmusic analysisen_US
dc.titlePhilomela pia, sive missae sex F. V. Habermannacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-08
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId139807
dc.title.translatedF. V. Habermann: Philomela pia, sive missae sexen_US
dc.contributor.refereeVeverka, Karel
dc.identifier.aleph001851184
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistika - Hudební vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studies - Musicologyen_US
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistika - Hudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studies - Musicologyen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá mešním cyklem Philomela pia od Františka Václava Habermanna (1706-1783), skladatele, kterého současná literatura zmiňuje převážně v souvislosti s G. F. Händelem, jež použil některé Habermannovy hudební myšlenky ve svých dílech. Práce shrnuje dosavadní poznatky o Habermannově životě a díle a popisuje současnou pramennou situaci v souvislosti se sledovaným mešním cyklem, jejím těžištěm jsou však dvě analytické kapitoly. Ta první z nich se snaží postihnout základní parametry Habermannových mší a dát je do dobového (středoevropského a italského) kontextu, druhá se zaměřuje na detailní průzkum způsobu a míry Händelova přepracování Habermannova hudebního materiálu a na porovnání skladatelské práce obou skladatelů. Součástí práce je i spartace pěti mší z cyklu. Klíčová slova F. V. Habermann, Philomela pia, mešní kompozice, koncertantní mše, 18. století, G. F. Händel, Jephtha, výpůjčky, hudební analýzacs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the mass cycle Philomela pia by František Václav Habermann (1706-1783), a composer being nowadays mentioned primarily in connection with G. F. Handel, who used some of Habermann's music fragments in his own works. The paper summarizes the present knowledge of Habermann's biography and works, listing all the source materials of this mass cycle as well, but the central focus is on two analytical chapters. The first of them attempts to cover the basic parameters of Habermann's masses and puts them to the Central European as well as Italian musical context, the second one contains a detailed study of the technique and the extent of Handel's reworkings of Habermann's music, together with a comparison of the compositional techniques of both composers. An edition of five masses from the cycle is included. Key Words F. V. Habermann, Philomela pia, mass compositions, concertato mass, 18th century, G. F. Handel, Jephtha, borrowings, music analysisen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990018511840106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV