Zobrazit minimální záznam

The Pietá of Vsemerice in context of beautiful style pietás
dc.contributor.advisorOttová, Michaela
dc.creatorČtvrtníková, Marie
dc.date.accessioned2017-05-27T12:29:43Z
dc.date.available2017-05-27T12:29:43Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70247
dc.description.abstractBakalářská práce podává obecný nástin ikonografického typu piety a jeho geneze od počátku 14. století do prvních desetiletí 15. století. Především se ale text věnuje samotné Pietě ze Všeměřic, vysoce kvalitní soše z první poloviny 15. století. Dílo je srovnáváno s produkcí Mistra Týnské kalvárie po stylové a v některých případech (kde bylo dovoleno) i po technologické stránce. Klade si za cíl shrnout dosavadní badatelské výsledky a navrhnout některá možná další řešení otázek vztahujících se k Pietě ze Všeměřic. Otázky se týkají především časového zařazení sochy, autorství a místa, pro které byla původně objednána a místa jejího vzniku. Práce je členěna do čtyř obsahových kapitol, přičemž první dvě se věnují na obecné rovině tématu piety a kontextu sochařství na našem území. Následující dvě kapitoly se věnují konkrétně Pietě ze Všeměřic, přičemž první z nich shrnuje dosavadní poznatky uměleckohistorického bádání a druhá kapitola se snaží o vlastní interpretaci.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is dedicated on the one hand to the iconographical type of pietà in general and to its development from the beginnings of the 14th century to the first decades of the 15th century. But firstly the text is devoted to the The Pietà of Vsemerice, sculpture of high quality from the first half of the 15th century. Pietà of Vsemerice is compared with the production of Master of Týn Calvary in the field of the style and in some cases (where possible) also in the technological domain. The bachelor work sets the goal to summarize existing scientific outcomes and to propose some plausible answers to the questions concerning the Pietà of Vsemerice. In particular, these questions relates to the specifications of the time and place of her creation, of the authorship, and, last but not least, of her original destination. The thesis is structured into four chapters. First two of them deal with the pietà at general level and in the context of the sculpture in the Czech lands. Another two chapters are dedicated specifically to the Pietà of Vsemerice, the first of them resumes existing knowledge in the art history of the sculpture discussed, in the second one the author brings her own interpretation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPietacs_CZ
dc.subjectAndachtsbildcs_CZ
dc.subjectPieta ze Všeměřiccs_CZ
dc.subjectMistr Týnské kalváriecs_CZ
dc.subjectKrásný slohcs_CZ
dc.subjectPietàen_US
dc.subjectAndachtsbilden_US
dc.subjectPietà of Vsemericeen_US
dc.subjectMaster of Týn Calvaryen_US
dc.subjectBeautiful styleen_US
dc.titlePieta ze Všeměřic v kontextu krásnoslohých pietcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-10
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136468
dc.title.translatedThe Pietá of Vsemerice in context of beautiful style pietásen_US
dc.contributor.refereeRoyt, Jan
dc.identifier.aleph001852051
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce podává obecný nástin ikonografického typu piety a jeho geneze od počátku 14. století do prvních desetiletí 15. století. Především se ale text věnuje samotné Pietě ze Všeměřic, vysoce kvalitní soše z první poloviny 15. století. Dílo je srovnáváno s produkcí Mistra Týnské kalvárie po stylové a v některých případech (kde bylo dovoleno) i po technologické stránce. Klade si za cíl shrnout dosavadní badatelské výsledky a navrhnout některá možná další řešení otázek vztahujících se k Pietě ze Všeměřic. Otázky se týkají především časového zařazení sochy, autorství a místa, pro které byla původně objednána a místa jejího vzniku. Práce je členěna do čtyř obsahových kapitol, přičemž první dvě se věnují na obecné rovině tématu piety a kontextu sochařství na našem území. Následující dvě kapitoly se věnují konkrétně Pietě ze Všeměřic, přičemž první z nich shrnuje dosavadní poznatky uměleckohistorického bádání a druhá kapitola se snaží o vlastní interpretaci.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is dedicated on the one hand to the iconographical type of pietà in general and to its development from the beginnings of the 14th century to the first decades of the 15th century. But firstly the text is devoted to the The Pietà of Vsemerice, sculpture of high quality from the first half of the 15th century. Pietà of Vsemerice is compared with the production of Master of Týn Calvary in the field of the style and in some cases (where possible) also in the technological domain. The bachelor work sets the goal to summarize existing scientific outcomes and to propose some plausible answers to the questions concerning the Pietà of Vsemerice. In particular, these questions relates to the specifications of the time and place of her creation, of the authorship, and, last but not least, of her original destination. The thesis is structured into four chapters. First two of them deal with the pietà at general level and in the context of the sculpture in the Czech lands. Another two chapters are dedicated specifically to the Pietà of Vsemerice, the first of them resumes existing knowledge in the art history of the sculpture discussed, in the second one the author brings her own interpretation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990018520510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV