Zobrazit minimální záznam

Simulation of Car Traffic
dc.contributor.advisorPudlák, Petr
dc.creatorGregor, Ivan
dc.date.accessioned2017-03-30T14:36:27Z
dc.date.available2017-03-30T14:36:27Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/6997
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá popisem podstatných částí programu, který simuluje automobilový provoz. Popisuje reprezentaci silniční sítě, agentů, průběh simulace a její výstup. Dále popisuje některé výsledky dosažené při simulaci konkrétních dopravních situací. Na konci práce je také uvedeno srovnání programu s multiagentnímy systémy. Silniční síť se skládá ze silnic a křižovatek, které jsou řízené světelnou signalizací. Uživatel programu může v simulaci pozorovat chování různých agentů. Jedinou podmínkou je, aby třída reprezentující agenta implementovala jednotný interface. Agentem se rozumí auto a řidič dohromady. Je to autonomní objekt, který se pohybuje po silniční síti v rámci daných omezení simulace. Chování agentů je tedy omezeno pravidly simulace. Agenti jsou případně simulací usměrňováni, aby nedošlo ke kolizi nebo k porušení pravidel silničního provozu. Výstup simulace použijeme pro porovnání úspešnosti jednotlivých strategií agentů, co se týče doby jízdy nebo spotřeby paliva.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis describes the main components of the program that simulates the car traffic. It describes the representation of road system, agents, simulation in progress and its output. It also describes several results reached during the simulation of concrete traffic situations. Moreover, the comparison between this program and multiagent systems is included in the end of this thesis. The road system consists of roads and crossroads which are controlled by traffic lights. The user of this program can observe different agent's behaviour. The only condition is that the class that represents an agent implements a uniform interface. The term agent means the car and its driver together. It is autonomous object that moves inside the road system respecting given limits of the simulation. Consequently, behaviour of agents is limited by the simulation rules. Agents are possibly controlled by simulation in order to avoid collisions and not to break traffic rules. The output of the simulation is used to compare the successfulness of individual strategies of agents in terms of length of the drive or fuel usage.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleSimulace automobilového provozucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-18
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId44070
dc.title.translatedSimulation of Car Trafficen_US
dc.contributor.refereeHladík, Milan
dc.identifier.aleph000859036
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProgrammingen_US
thesis.degree.disciplineProgramovánícs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csProgramovánícs_CZ
uk.degree-discipline.enProgrammingen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá popisem podstatných částí programu, který simuluje automobilový provoz. Popisuje reprezentaci silniční sítě, agentů, průběh simulace a její výstup. Dále popisuje některé výsledky dosažené při simulaci konkrétních dopravních situací. Na konci práce je také uvedeno srovnání programu s multiagentnímy systémy. Silniční síť se skládá ze silnic a křižovatek, které jsou řízené světelnou signalizací. Uživatel programu může v simulaci pozorovat chování různých agentů. Jedinou podmínkou je, aby třída reprezentující agenta implementovala jednotný interface. Agentem se rozumí auto a řidič dohromady. Je to autonomní objekt, který se pohybuje po silniční síti v rámci daných omezení simulace. Chování agentů je tedy omezeno pravidly simulace. Agenti jsou případně simulací usměrňováni, aby nedošlo ke kolizi nebo k porušení pravidel silničního provozu. Výstup simulace použijeme pro porovnání úspešnosti jednotlivých strategií agentů, co se týče doby jízdy nebo spotřeby paliva.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis describes the main components of the program that simulates the car traffic. It describes the representation of road system, agents, simulation in progress and its output. It also describes several results reached during the simulation of concrete traffic situations. Moreover, the comparison between this program and multiagent systems is included in the end of this thesis. The road system consists of roads and crossroads which are controlled by traffic lights. The user of this program can observe different agent's behaviour. The only condition is that the class that represents an agent implements a uniform interface. The term agent means the car and its driver together. It is autonomous object that moves inside the road system respecting given limits of the simulation. Consequently, behaviour of agents is limited by the simulation rules. Agents are possibly controlled by simulation in order to avoid collisions and not to break traffic rules. The output of the simulation is used to compare the successfulness of individual strategies of agents in terms of length of the drive or fuel usage.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008590360106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV