Zobrazit minimální záznam

Architecture in baroque paintings (Bohemia 1640 - 1730)
dc.contributor.advisorMacek, Petr
dc.creatorFialová, Radka
dc.date.accessioned2017-05-27T11:25:30Z
dc.date.available2017-05-27T11:25:30Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/69926
dc.description.abstractV rámci této bakalářské práce byla posuzována role architektury v barokních závěsných obrazech. Cílovou skupinou jsou obrazy vytvořené v Českých zemích mezi léty 1640 až 1730. Práce je uspořádána jako katalog. Z užšího výběru děl bylo na základě příbuznosti námětu a především pak role architektury ve výjevu vytvořeno několik kategorií. V nich je uvedeno jedno až dvě díla v podrobnějším popisu námětu, rozboru architektury a následném závěrečném shrnutí zpracování. Pro téma architektury v obraze nebylo sepsáno konkrétní syntetické dílo. Odborná literatura se jím zabývá pouze okrajově v dílčích článcích a popisech obrazů v monografiích příslušných malířů. Hodnocení architektury je tedy podrobeno především formální analýze. Hlavní přínos práce spočívá v položení základů v dosud hlouběji neprobádaném tématu architektury v barokních obrazech. Zkoumání prokázalo závislost použití architektury na námětu, době tvorby, objednavateli a individuálním přístupu malíře. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractAs part of this work was assessed role of architecture in Baroque wall paintings . The target group are images created in the Czech lands between the years 1640 to 1730. Bachelor thesis is organized as a catalog . Of the shortlisted works were based on kinship theme and especially the role of architecture in the scene created several categories. In them is given one to two works in a more detailed description of the subject matter , architecture analysis and subsequent final summary processing . For the theme of architecture in the picture was not drafted specific synthetic work . Nonfiction raises it only partially in the articles and descriptions of images in the relevant monographs painters. Rating architecture is thus subjected to particularly formal analysis . The main contribution of the paper is to lay the foundations in deeper yet unexplored topic of architecture in Baroque paintings. Investigation showed dependence on the use of architectural theme, time of creation, the customers and the individual approach of the painter . Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectbarokní architekturacs_CZ
dc.subjectmalířství v Českých zemíchcs_CZ
dc.subjectikonografiecs_CZ
dc.subjectbaroque architectureen_US
dc.subjectPainting in the Czech countriesen_US
dc.subjecticonographyen_US
dc.titleArchitektura na barokních obrazech (Čechy 1640 - 1730)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-10
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId135786
dc.title.translatedArchitecture in baroque paintings (Bohemia 1640 - 1730)en_US
dc.contributor.refereeAdamcová, Kateřina
dc.identifier.aleph001852045
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV rámci této bakalářské práce byla posuzována role architektury v barokních závěsných obrazech. Cílovou skupinou jsou obrazy vytvořené v Českých zemích mezi léty 1640 až 1730. Práce je uspořádána jako katalog. Z užšího výběru děl bylo na základě příbuznosti námětu a především pak role architektury ve výjevu vytvořeno několik kategorií. V nich je uvedeno jedno až dvě díla v podrobnějším popisu námětu, rozboru architektury a následném závěrečném shrnutí zpracování. Pro téma architektury v obraze nebylo sepsáno konkrétní syntetické dílo. Odborná literatura se jím zabývá pouze okrajově v dílčích článcích a popisech obrazů v monografiích příslušných malířů. Hodnocení architektury je tedy podrobeno především formální analýze. Hlavní přínos práce spočívá v položení základů v dosud hlouběji neprobádaném tématu architektury v barokních obrazech. Zkoumání prokázalo závislost použití architektury na námětu, době tvorby, objednavateli a individuálním přístupu malíře. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enAs part of this work was assessed role of architecture in Baroque wall paintings . The target group are images created in the Czech lands between the years 1640 to 1730. Bachelor thesis is organized as a catalog . Of the shortlisted works were based on kinship theme and especially the role of architecture in the scene created several categories. In them is given one to two works in a more detailed description of the subject matter , architecture analysis and subsequent final summary processing . For the theme of architecture in the picture was not drafted specific synthetic work . Nonfiction raises it only partially in the articles and descriptions of images in the relevant monographs painters. Rating architecture is thus subjected to particularly formal analysis . The main contribution of the paper is to lay the foundations in deeper yet unexplored topic of architecture in Baroque paintings. Investigation showed dependence on the use of architectural theme, time of creation, the customers and the individual approach of the painter . Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990018520450106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV