Podpora kognitivního rozvoje dětí v rodinném a školním prostředí se zaměřením na mnemotechniky
Support of child cognitive development in home and school environment with focus on mnemonics
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/69196Identifikátory
SIS: 136108
Kolekce
- Kvalifikační práce [23745]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stehlík, Luděk
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
16. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
kognitivní vývoj, kognitivní funkce, mnemotechniky, concept learning, instrumental enrichment, learning power, předškolní věk, mladší školní věk, výchova, vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
cognitive development, cognitive functions, mnemonics, concept learning, instrumental enrichment, learning power, preschool age, school age, educationBakalářská práce s názvem Podpora kognitivního rozvoje dětí v rodinném a školním prostředí se zaměřením na mnemotechniky podává přehled jednak teorií kognitivního rozvoje u dětí předškolního a mladšího školního věku. Také zahrnuje shrnutí charakteristik uvedených věkových období. Obsahem je i představení vybraných přístupů ke kognitivnímu rozvoji, například pojmové učení, nebo Learning Power, a to jak z teoretického, tak také praktického pohledu. Praktická část této práce vychází z aplikace tréninku metody loci a zjišťování jeho dopadu na zlepšení kognitivních funkcí u dětí na prvním stupni základní školy (6 až 12 let). Klíčová slova: kognitivní rozvoj, kognitivní funkce, mnemotechniky, programy rozvoje kognitivních funkcí, předškolní věk, mladší školní věk, vzdělávání, učení
This thesis entitled Support of child cognitive development in home and school environment with focus on mnemonics outlines the theories of the cognitive development of preschool and school age. Also includes a summary of characteristics of these age periods. This thesis also includes the presentation of selected approaches to cognitive development, such as conceptual learning, or Learning Power, both from a theoretical as well as practical perspective. The practical part of this work is based on the application of training Loci technique and determining their impact on improving cognitive functions in children at primary school, aged 6-12 years. Keywords: cognitive development, cognitive functions, mnemonics, programs for enhancing cognitive functions, preschool age, school age, education, learning