Otázka bezbariérovosti v evropských metropolích Praha - Berlín
The Issue of a Barrier-free Space in European Capitals - Prague and Berlin
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68762Identifikátory
SIS: 143142
Kolekce
- Kvalifikační práce [23716]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vodáčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální práce
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální práce
Datum obhajoby
16. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Bezbariérová doprava, přístupnost města, osoby s handicapem, snížená schopnost pohybu a orientaceKlíčová slova (anglicky)
Wheelchair accessible public transport, accessibility of the city, people with handicaps, constrained ability to move and limited orientationCílem této práce je především upozornění na problematiku přístupnosti veřejné dopravy pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace v hlavním městě Praze a také problematiku samotného pohybu po městě pro osoby s handicapem. Tato situace je souběžné porovnávána s hlavním městem sousedního evropského státu Spolkové republiky Německo a je nahlíženo na možnosti řešení, které zde byly uplatněny. Zásadní je pak zamyšlení nad nepoměrnou rozdílností bezbariérového stavu v obou městech, přičemž je posuzována oblast historická, sociální, legislativní a finanční. V závěru je poukázána možnost zlepšení situace a vize problematiky do budoucna vzhledem k čerstvě započatým bezbariérovým projektům. Klíčová slova Bezbariérová doprava, přístupnost města, osoby s handicapem, snížená schopnost pohybu a orientace
The aim of the thesis is primarily to draw attention to the issue of accesibility of public transport for people with constrained ability to move and limited orientatation in Prague, as well as the issue of movement of handicapped people in the capital. This situation is simultaniously compared to Berlin, capital city of the neighbouring Federal Republic of Germany, and the implemented alternative solutions are contemplated. Reflecting on the disproportional difference of the wheelchair accesible possibilities in both capitals is crutial, taking the areas of history, wellfare, legislation and finance into consideration. The oportunity to improve the situation and the future vision of the issue with regard to the freshly initiated barrier-free projects is highlighted in the end of the thesis. Key words Wheelchair accessible public transport, accessibility of the city, people with handicaps, constrained ability to move and limited orientation