Zobrazit minimální záznam

Types of Language Exercices and their Distribution in Selected Textbooks of Czech for Foreigners
dc.contributor.advisorHrdlička, Milan
dc.creatorKubeková, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-27T05:09:12Z
dc.date.available2017-05-27T05:09:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67992
dc.description.abstractTématem této práce jsou cvičení obsažená v učebnicích českého jazyka pro cizince a četnost využití jejich jednotlivých typů v konkrétních učebnicích. První část práce se věnuje teoretickému ukotvení tématu do obecnějšího systému pedagogických pojetí učebnic a cvičení, včetně různých možností třídění cvičení. Kde je to žádoucí, jsou přidána také konkrétnější lingvodidaktická hlediska. Druhá část pak obsahuje těžiště celé práce, jímž je frekvenční analýza stanovených typů cvičení v sedmi učebnicích češtiny jako cizího jazyka, přičemž hlavním kritériem analýzy je vhodnost daných cvičení pro nácvik jazykových prostředků a řečových dovedností. Tato druhá část práce tedy detailně popisuje zvolenou metodu analýzy učebnic (včetně metody výběru konkrétního materiálu ke zkoumání) a jsou zde uvedeny výsledky analýzy. V závěrečné části práce jsou pak jednotlivé učebnice porovnány mezi sebou a jsou zde formulovány doporučení pro učitele, kteří s danými učebnicemi pracují.cs_CZ
dc.description.abstractThis dissertation focuses on exercises contained in textbooks of Czech for foreigners and compares the frequency of each type of exercise in selected textbooks. The first part of this dissertation examines related theoretical approaches, including general pedagogical concepts of textbooks and exercises as well as some possible ways of exercise classification. Where appropriate, the more specific approaches of teaching languages are included. The second part of this dissertation deals with the main topic of this dissertation which is frequency analysis of certain exercise types conducted on seven textbooks of Czech for foreigners. The main analysis criterion was suitability of each type of exercise for practising specific language areas and communicative skills. This part further provides detailed analysis method description (including the method of selection of specific textbooks for analysis) and the analysis results. By way of conclusion this dissertation compares all textbooks and seeks to provide some recommendations for teachers who work with these textbooks.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectjazyková cvičenícs_CZ
dc.subjecttypy cvičenícs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectčeština pro cizincecs_CZ
dc.subjectřečové dovednostics_CZ
dc.subjectlanguage exercicesen_US
dc.subjecttypes of exercicesen_US
dc.subjecttextbooksen_US
dc.subjectCzech for foreignersen_US
dc.subjectlanguage skillsen_US
dc.titleTypy jazykových cvičení a jejich využití ve vybraných učebnicích češtiny pro cizincecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-15
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId136400
dc.title.translatedTypes of Language Exercices and their Distribution in Selected Textbooks of Czech for Foreignersen_US
dc.contributor.refereeŠormová, Kateřina
dc.identifier.aleph001853201
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk - specializační studium - Učitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language - Specialization Studies - Teacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk - specializační studium - Učitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language - Specialization Studies - Teacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem této práce jsou cvičení obsažená v učebnicích českého jazyka pro cizince a četnost využití jejich jednotlivých typů v konkrétních učebnicích. První část práce se věnuje teoretickému ukotvení tématu do obecnějšího systému pedagogických pojetí učebnic a cvičení, včetně různých možností třídění cvičení. Kde je to žádoucí, jsou přidána také konkrétnější lingvodidaktická hlediska. Druhá část pak obsahuje těžiště celé práce, jímž je frekvenční analýza stanovených typů cvičení v sedmi učebnicích češtiny jako cizího jazyka, přičemž hlavním kritériem analýzy je vhodnost daných cvičení pro nácvik jazykových prostředků a řečových dovedností. Tato druhá část práce tedy detailně popisuje zvolenou metodu analýzy učebnic (včetně metody výběru konkrétního materiálu ke zkoumání) a jsou zde uvedeny výsledky analýzy. V závěrečné části práce jsou pak jednotlivé učebnice porovnány mezi sebou a jsou zde formulovány doporučení pro učitele, kteří s danými učebnicemi pracují.cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation focuses on exercises contained in textbooks of Czech for foreigners and compares the frequency of each type of exercise in selected textbooks. The first part of this dissertation examines related theoretical approaches, including general pedagogical concepts of textbooks and exercises as well as some possible ways of exercise classification. Where appropriate, the more specific approaches of teaching languages are included. The second part of this dissertation deals with the main topic of this dissertation which is frequency analysis of certain exercise types conducted on seven textbooks of Czech for foreigners. The main analysis criterion was suitability of each type of exercise for practising specific language areas and communicative skills. This part further provides detailed analysis method description (including the method of selection of specific textbooks for analysis) and the analysis results. By way of conclusion this dissertation compares all textbooks and seeks to provide some recommendations for teachers who work with these textbooks.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.identifier.lisID990018532010106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV