| dc.contributor.advisor | Hrdlička, Milan | |
| dc.creator | Kubeková, Michaela | |
| dc.date.accessioned | 2017-05-27T05:09:12Z | |
| dc.date.available | 2017-05-27T05:09:12Z | |
| dc.date.issued | 2014 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/67992 | |
| dc.description.abstract | Tématem této práce jsou cvičení obsažená v učebnicích českého jazyka pro cizince a četnost využití jejich jednotlivých typů v konkrétních učebnicích. První část práce se věnuje teoretickému ukotvení tématu do obecnějšího systému pedagogických pojetí učebnic a cvičení, včetně různých možností třídění cvičení. Kde je to žádoucí, jsou přidána také konkrétnější lingvodidaktická hlediska. Druhá část pak obsahuje těžiště celé práce, jímž je frekvenční analýza stanovených typů cvičení v sedmi učebnicích češtiny jako cizího jazyka, přičemž hlavním kritériem analýzy je vhodnost daných cvičení pro nácvik jazykových prostředků a řečových dovedností. Tato druhá část práce tedy detailně popisuje zvolenou metodu analýzy učebnic (včetně metody výběru konkrétního materiálu ke zkoumání) a jsou zde uvedeny výsledky analýzy. V závěrečné části práce jsou pak jednotlivé učebnice porovnány mezi sebou a jsou zde formulovány doporučení pro učitele, kteří s danými učebnicemi pracují. | cs_CZ |
| dc.description.abstract | This dissertation focuses on exercises contained in textbooks of Czech for foreigners and compares the frequency of each type of exercise in selected textbooks. The first part of this dissertation examines related theoretical approaches, including general pedagogical concepts of textbooks and exercises as well as some possible ways of exercise classification. Where appropriate, the more specific approaches of teaching languages are included. The second part of this dissertation deals with the main topic of this dissertation which is frequency analysis of certain exercise types conducted on seven textbooks of Czech for foreigners. The main analysis criterion was suitability of each type of exercise for practising specific language areas and communicative skills. This part further provides detailed analysis method description (including the method of selection of specific textbooks for analysis) and the analysis results. By way of conclusion this dissertation compares all textbooks and seeks to provide some recommendations for teachers who work with these textbooks. | en_US |
| dc.language | Čeština | cs_CZ |
| dc.language.iso | cs_CZ | |
| dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
| dc.subject | jazyková cvičení | cs_CZ |
| dc.subject | typy cvičení | cs_CZ |
| dc.subject | učebnice | cs_CZ |
| dc.subject | čeština pro cizince | cs_CZ |
| dc.subject | řečové dovednosti | cs_CZ |
| dc.subject | language exercices | en_US |
| dc.subject | types of exercices | en_US |
| dc.subject | textbooks | en_US |
| dc.subject | Czech for foreigners | en_US |
| dc.subject | language skills | en_US |
| dc.title | Typy jazykových cvičení a jejich využití ve vybraných učebnicích češtiny pro cizince | cs_CZ |
| dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
| dcterms.created | 2014 | |
| dcterms.dateAccepted | 2014-09-15 | |
| dc.description.department | Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
| dc.description.department | Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
| dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
| dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
| dc.identifier.repId | 136400 | |
| dc.title.translated | Types of Language Exercices and their Distribution in Selected Textbooks of Czech for Foreigners | en_US |
| dc.contributor.referee | Šormová, Kateřina | |
| dc.identifier.aleph | 001853201 | |
| thesis.degree.name | Mgr. | |
| thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Český jazyk - specializační studium - Učitelství češtiny jako cizího jazyka | cs_CZ |
| thesis.degree.discipline | Czech Language - Specialization Studies - Teacher Training for Czech as a Foreign Language | en_US |
| thesis.degree.program | Humanitní vědy | cs_CZ |
| thesis.degree.program | Humanities | en_US |
| uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
| uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
| uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
| uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
| uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.cs | Český jazyk - specializační studium - Učitelství češtiny jako cizího jazyka | cs_CZ |
| uk.degree-discipline.en | Czech Language - Specialization Studies - Teacher Training for Czech as a Foreign Language | en_US |
| uk.degree-program.cs | Humanitní vědy | cs_CZ |
| uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
| thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
| thesis.grade.en | Very good | en_US |
| uk.abstract.cs | Tématem této práce jsou cvičení obsažená v učebnicích českého jazyka pro cizince a četnost využití jejich jednotlivých typů v konkrétních učebnicích. První část práce se věnuje teoretickému ukotvení tématu do obecnějšího systému pedagogických pojetí učebnic a cvičení, včetně různých možností třídění cvičení. Kde je to žádoucí, jsou přidána také konkrétnější lingvodidaktická hlediska. Druhá část pak obsahuje těžiště celé práce, jímž je frekvenční analýza stanovených typů cvičení v sedmi učebnicích češtiny jako cizího jazyka, přičemž hlavním kritériem analýzy je vhodnost daných cvičení pro nácvik jazykových prostředků a řečových dovedností. Tato druhá část práce tedy detailně popisuje zvolenou metodu analýzy učebnic (včetně metody výběru konkrétního materiálu ke zkoumání) a jsou zde uvedeny výsledky analýzy. V závěrečné části práce jsou pak jednotlivé učebnice porovnány mezi sebou a jsou zde formulovány doporučení pro učitele, kteří s danými učebnicemi pracují. | cs_CZ |
| uk.abstract.en | This dissertation focuses on exercises contained in textbooks of Czech for foreigners and compares the frequency of each type of exercise in selected textbooks. The first part of this dissertation examines related theoretical approaches, including general pedagogical concepts of textbooks and exercises as well as some possible ways of exercise classification. Where appropriate, the more specific approaches of teaching languages are included. The second part of this dissertation deals with the main topic of this dissertation which is frequency analysis of certain exercise types conducted on seven textbooks of Czech for foreigners. The main analysis criterion was suitability of each type of exercise for practising specific language areas and communicative skills. This part further provides detailed analysis method description (including the method of selection of specific textbooks for analysis) and the analysis results. By way of conclusion this dissertation compares all textbooks and seeks to provide some recommendations for teachers who work with these textbooks. | en_US |
| uk.file-availability | V | |
| uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
| uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
| dc.identifier.lisID | 990018532010106986 | |