Zobrazit minimální záznam

Projective techniques and work with symbols as a tool for personality development
dc.contributor.advisorNiederlová, Markéta
dc.creatorBobek, Milan
dc.date.accessioned2017-05-27T03:55:54Z
dc.date.available2017-05-27T03:55:54Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67632
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na kvalitativní výzkum možností a limitů využívání podnětů a symbolů na obrázkových kartách (včetně tarotových), které by klientům v koučování a terapii posloužily jako projektivní technika vedoucí k hlubšímu sebepoznání a osobnímu rozvoji. Respondenti vyprávěli svůj životní příběh na základě jimi vybraných obrázkových karet. Text ukazuje, za jakých podmínek jim použití této projektivní symbolické techniky přineslo nové informace a inspirace k sebepoznání a seberozvoji, v jakých podobách ji lze uplatňovat a jaké postupy jsou nejúčinnější. Ukázalo se, že prostý popis obrázků klientům většinou nepřináší mnoho výrazně nového. Inspirativnější pro ně začalo být, když je konzultant konfrontoval s cílenými dotazy na jednotlivé obrazové symboly, přidal své reflexe a podnětné interpretace, případně vyložil standardní významy některých symbolů. Teprve pak začala ke klientům tato technika hovořit výrazněji a přinesla jim skutečně nové impulsy k sebepoznání a seberozvoji. Ještě inspirativnější se pro ně stala, jakmile do ní byl navíc zakomponován i prvek náhody - když si některé karty vytáhli z balíčku naslepo. Autor nakonec navrhl podrobnou metodiku použití projektivních karetních obrázků a zvážil možnosti a limity použití této projektivní metody v koučování, terapii a na seminářích osobního rozvoje.cs_CZ
dc.description.abstractThe work focuses on qualitative research of possibilities and limits of the use of picture cards symbols (including Tarot) that would serve the clients in coaching and therapy as a projective technique leading to their deeper self-knowledge and personal development. Respondents told their life story based on picture cards. We show here under what conditions this projective technique brought them new information and inspiration for their self- development, in what forms the method can be applied and what methodical procedures are most effective. The simple clients' description of the selected images did not bring them much substantially new. It began to be more inspirational for them when a consultant added targeted questions, his reflections and hypothetical interpretations, or even explained standard meanings of symbols. Then this technique started to speak to clients more and brought them new impulses. Even more inspiring for them it became, once an element of chance was incorporated - when they pulled out some cards at random. The thesis finally formulates detailed recommended general methodology for projective technique application for personal growth and discusses possibilities and limits of the use of projective methods in coaching, therapy and personal development seminars.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsymbolcs_CZ
dc.subjectarchetypcs_CZ
dc.subjectTarotcs_CZ
dc.subjectobrázkové kartycs_CZ
dc.subjectprojektivní technikycs_CZ
dc.subjectosobnostní rozvojcs_CZ
dc.subjectsebepoznánícs_CZ
dc.subjectsebereflexecs_CZ
dc.subjectpsychoterapiecs_CZ
dc.subjectkoučovánícs_CZ
dc.subjectsymbolen_US
dc.subjectarchetypeen_US
dc.subjectTaroten_US
dc.subjectpicture cardsen_US
dc.subjectprojective techniquesen_US
dc.subjectpersonality developmenten_US
dc.subjectself-knowledgeen_US
dc.subjectself-reflectionen_US
dc.subjectpsychotherapyen_US
dc.subjectcoachingen_US
dc.titleProjektivní techniky a práce se symboly jako nástroj osobnostního rozvojecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-28
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId124206
dc.title.translatedProjective techniques and work with symbols as a tool for personality developmenten_US
dc.contributor.refereeŠípek, Jiří
dc.identifier.aleph001936689
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na kvalitativní výzkum možností a limitů využívání podnětů a symbolů na obrázkových kartách (včetně tarotových), které by klientům v koučování a terapii posloužily jako projektivní technika vedoucí k hlubšímu sebepoznání a osobnímu rozvoji. Respondenti vyprávěli svůj životní příběh na základě jimi vybraných obrázkových karet. Text ukazuje, za jakých podmínek jim použití této projektivní symbolické techniky přineslo nové informace a inspirace k sebepoznání a seberozvoji, v jakých podobách ji lze uplatňovat a jaké postupy jsou nejúčinnější. Ukázalo se, že prostý popis obrázků klientům většinou nepřináší mnoho výrazně nového. Inspirativnější pro ně začalo být, když je konzultant konfrontoval s cílenými dotazy na jednotlivé obrazové symboly, přidal své reflexe a podnětné interpretace, případně vyložil standardní významy některých symbolů. Teprve pak začala ke klientům tato technika hovořit výrazněji a přinesla jim skutečně nové impulsy k sebepoznání a seberozvoji. Ještě inspirativnější se pro ně stala, jakmile do ní byl navíc zakomponován i prvek náhody - když si některé karty vytáhli z balíčku naslepo. Autor nakonec navrhl podrobnou metodiku použití projektivních karetních obrázků a zvážil možnosti a limity použití této projektivní metody v koučování, terapii a na seminářích osobního rozvoje.cs_CZ
uk.abstract.enThe work focuses on qualitative research of possibilities and limits of the use of picture cards symbols (including Tarot) that would serve the clients in coaching and therapy as a projective technique leading to their deeper self-knowledge and personal development. Respondents told their life story based on picture cards. We show here under what conditions this projective technique brought them new information and inspiration for their self- development, in what forms the method can be applied and what methodical procedures are most effective. The simple clients' description of the selected images did not bring them much substantially new. It began to be more inspirational for them when a consultant added targeted questions, his reflections and hypothetical interpretations, or even explained standard meanings of symbols. Then this technique started to speak to clients more and brought them new impulses. Even more inspiring for them it became, once an element of chance was incorporated - when they pulled out some cards at random. The thesis finally formulates detailed recommended general methodology for projective technique application for personal growth and discusses possibilities and limits of the use of projective methods in coaching, therapy and personal development seminars.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990019366890106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV