dc.contributor.advisor | Veselá, Pavla | |
dc.creator | Hushegyi, Ádám | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T21:37:58Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T21:37:58Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/65794 | |
dc.description.abstract | práce Bakalářská práce se zabývá rozvojem angloamerického komiksu po druhé světové válce s důrazem na období, která za posledních sedmdesát let nejvíce přispěla k přeměně této umělecké formy. Práce usiluje o prezentaci angloamerického komiksu jakožto média se značnou vypravěčskou schopností, které muselo zápasit se ostrou cenzurou a s nelítostnou dynamikou amerického zábavního průmyslu, aby obhájilo svou pozici v západní populární kultuře. Nepřetržitá snaha komiksů udržet své obecenstvo a svou společenskou relevanci je prozkoumána pomocí přehledu klíčových desetiletí v jejich dějinách. Přehled doprovází rozbor vybraných děl. Jak obsah, tak i formát těchto děl ukazuje, že komiks je pozoruhodně přizpůsobivým uměleckým směrem, jenž dokáže nejen pracovat s velkým množstvím žánrů, ale také splynout s dalšími médii, přesahujíc tak jejich tradiční meze. První kapitola obsahuje stručný přehled původu a poválečného rozvoje komiksu, přičemž následující pasáže poskytují podrobnější analýzu tří zásadních období v dějinách tohoto žánru. Prvním z nich jsou padesátá léta 20. století, kdy na trhu zaznamenaly úspěch komiksy s kritickým obsahem, odmítající přispívat k samolibosti americké populární kultury. Povídky "S vděčností," "Bičováni," "V poledne desátého" a "Den rozsudku" od vydavatele Entertaining Comics... | cs_CZ |
dc.description.abstract | 1 Abstract The subject matter of the bachelor thesis is the evolution of Anglo-American mainstream comic books in the post-World War II era, with principal focus on the epochs that have transformed this art form the most during the past seventy years. The thesis aims to present Anglo-American comic books as a medium with substantial storytelling potential that had to struggle with harsh censorship and the unforgiving dynamics of the entertainment industry in order to maintain its position in Western popular culture. The continuous efforts of comic books to remain socially relevant and to connect with audiences are explored though an overview of key decades in the medium's history, which are accompanied by the analyses of select works. The contents as well as format of these works show that comic books are a remarkably adaptive art form that can not only operate within a wide array of genres but also merge with other forms of popular entertainment, transcending the boundaries of traditional media. The first chapter contains a brief overview of the origins and post-war development of comic books, while the subsequent passages offer a more detailed analysis of three crucial periods in the medium's history. The first era discussed are the 1950s, during which socially conscious mainstream publications refusing... | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Komiksy | cs_CZ |
dc.subject | Americká populární kultura | cs_CZ |
dc.subject | Dějiny | cs_CZ |
dc.subject | Comics | en_US |
dc.subject | American Popular Culture | en_US |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | A Rite of Passage: The Transformation of Anglo-American Comic Books in the Post-World War II Era | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-23 | |
dc.description.department | Department of Anglophone Literatures and Cultures | en_US |
dc.description.department | Ústav anglofonních literatur a kultur | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 126418 | |
dc.title.translated | Proměna anglo-amerických komiksů po druhé světové válce | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Roraback, Erik Sherman | |
dc.identifier.aleph | 001785887 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English and American Studies | en_US |
thesis.degree.program | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | English and American Studies | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kultur | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Cultures | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English and American Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | English and American Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | práce Bakalářská práce se zabývá rozvojem angloamerického komiksu po druhé světové válce s důrazem na období, která za posledních sedmdesát let nejvíce přispěla k přeměně této umělecké formy. Práce usiluje o prezentaci angloamerického komiksu jakožto média se značnou vypravěčskou schopností, které muselo zápasit se ostrou cenzurou a s nelítostnou dynamikou amerického zábavního průmyslu, aby obhájilo svou pozici v západní populární kultuře. Nepřetržitá snaha komiksů udržet své obecenstvo a svou společenskou relevanci je prozkoumána pomocí přehledu klíčových desetiletí v jejich dějinách. Přehled doprovází rozbor vybraných děl. Jak obsah, tak i formát těchto děl ukazuje, že komiks je pozoruhodně přizpůsobivým uměleckým směrem, jenž dokáže nejen pracovat s velkým množstvím žánrů, ale také splynout s dalšími médii, přesahujíc tak jejich tradiční meze. První kapitola obsahuje stručný přehled původu a poválečného rozvoje komiksu, přičemž následující pasáže poskytují podrobnější analýzu tří zásadních období v dějinách tohoto žánru. Prvním z nich jsou padesátá léta 20. století, kdy na trhu zaznamenaly úspěch komiksy s kritickým obsahem, odmítající přispívat k samolibosti americké populární kultury. Povídky "S vděčností," "Bičováni," "V poledne desátého" a "Den rozsudku" od vydavatele Entertaining Comics... | cs_CZ |
uk.abstract.en | 1 Abstract The subject matter of the bachelor thesis is the evolution of Anglo-American mainstream comic books in the post-World War II era, with principal focus on the epochs that have transformed this art form the most during the past seventy years. The thesis aims to present Anglo-American comic books as a medium with substantial storytelling potential that had to struggle with harsh censorship and the unforgiving dynamics of the entertainment industry in order to maintain its position in Western popular culture. The continuous efforts of comic books to remain socially relevant and to connect with audiences are explored though an overview of key decades in the medium's history, which are accompanied by the analyses of select works. The contents as well as format of these works show that comic books are a remarkably adaptive art form that can not only operate within a wide array of genres but also merge with other forms of popular entertainment, transcending the boundaries of traditional media. The first chapter contains a brief overview of the origins and post-war development of comic books, while the subsequent passages offer a more detailed analysis of three crucial periods in the medium's history. The first era discussed are the 1950s, during which socially conscious mainstream publications refusing... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kultur | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017858870106986 | |