Zobrazit minimální záznam

Proměna anglo-amerických komiksů po druhé světové válce
dc.contributor.advisorVeselá, Pavla
dc.creatorHushegyi, Ádám
dc.date.accessioned2017-05-26T21:37:58Z
dc.date.available2017-05-26T21:37:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65794
dc.description.abstractpráce Bakalářská práce se zabývá rozvojem angloamerického komiksu po druhé světové válce s důrazem na období, která za posledních sedmdesát let nejvíce přispěla k přeměně této umělecké formy. Práce usiluje o prezentaci angloamerického komiksu jakožto média se značnou vypravěčskou schopností, které muselo zápasit se ostrou cenzurou a s nelítostnou dynamikou amerického zábavního průmyslu, aby obhájilo svou pozici v západní populární kultuře. Nepřetržitá snaha komiksů udržet své obecenstvo a svou společenskou relevanci je prozkoumána pomocí přehledu klíčových desetiletí v jejich dějinách. Přehled doprovází rozbor vybraných děl. Jak obsah, tak i formát těchto děl ukazuje, že komiks je pozoruhodně přizpůsobivým uměleckým směrem, jenž dokáže nejen pracovat s velkým množstvím žánrů, ale také splynout s dalšími médii, přesahujíc tak jejich tradiční meze. První kapitola obsahuje stručný přehled původu a poválečného rozvoje komiksu, přičemž následující pasáže poskytují podrobnější analýzu tří zásadních období v dějinách tohoto žánru. Prvním z nich jsou padesátá léta 20. století, kdy na trhu zaznamenaly úspěch komiksy s kritickým obsahem, odmítající přispívat k samolibosti americké populární kultury. Povídky "S vděčností," "Bičováni," "V poledne desátého" a "Den rozsudku" od vydavatele Entertaining Comics...cs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract The subject matter of the bachelor thesis is the evolution of Anglo-American mainstream comic books in the post-World War II era, with principal focus on the epochs that have transformed this art form the most during the past seventy years. The thesis aims to present Anglo-American comic books as a medium with substantial storytelling potential that had to struggle with harsh censorship and the unforgiving dynamics of the entertainment industry in order to maintain its position in Western popular culture. The continuous efforts of comic books to remain socially relevant and to connect with audiences are explored though an overview of key decades in the medium's history, which are accompanied by the analyses of select works. The contents as well as format of these works show that comic books are a remarkably adaptive art form that can not only operate within a wide array of genres but also merge with other forms of popular entertainment, transcending the boundaries of traditional media. The first chapter contains a brief overview of the origins and post-war development of comic books, while the subsequent passages offer a more detailed analysis of three crucial periods in the medium's history. The first era discussed are the 1950s, during which socially conscious mainstream publications refusing...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKomiksycs_CZ
dc.subjectAmerická populární kulturacs_CZ
dc.subjectDějinycs_CZ
dc.subjectComicsen_US
dc.subjectAmerican Popular Cultureen_US
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleA Rite of Passage: The Transformation of Anglo-American Comic Books in the Post-World War II Eraen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-06-23
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId126418
dc.title.translatedProměna anglo-amerických komiksů po druhé světové válcecs_CZ
dc.contributor.refereeRoraback, Erik Sherman
dc.identifier.aleph001785887
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cspráce Bakalářská práce se zabývá rozvojem angloamerického komiksu po druhé světové válce s důrazem na období, která za posledních sedmdesát let nejvíce přispěla k přeměně této umělecké formy. Práce usiluje o prezentaci angloamerického komiksu jakožto média se značnou vypravěčskou schopností, které muselo zápasit se ostrou cenzurou a s nelítostnou dynamikou amerického zábavního průmyslu, aby obhájilo svou pozici v západní populární kultuře. Nepřetržitá snaha komiksů udržet své obecenstvo a svou společenskou relevanci je prozkoumána pomocí přehledu klíčových desetiletí v jejich dějinách. Přehled doprovází rozbor vybraných děl. Jak obsah, tak i formát těchto děl ukazuje, že komiks je pozoruhodně přizpůsobivým uměleckým směrem, jenž dokáže nejen pracovat s velkým množstvím žánrů, ale také splynout s dalšími médii, přesahujíc tak jejich tradiční meze. První kapitola obsahuje stručný přehled původu a poválečného rozvoje komiksu, přičemž následující pasáže poskytují podrobnější analýzu tří zásadních období v dějinách tohoto žánru. Prvním z nich jsou padesátá léta 20. století, kdy na trhu zaznamenaly úspěch komiksy s kritickým obsahem, odmítající přispívat k samolibosti americké populární kultury. Povídky "S vděčností," "Bičováni," "V poledne desátého" a "Den rozsudku" od vydavatele Entertaining Comics...cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract The subject matter of the bachelor thesis is the evolution of Anglo-American mainstream comic books in the post-World War II era, with principal focus on the epochs that have transformed this art form the most during the past seventy years. The thesis aims to present Anglo-American comic books as a medium with substantial storytelling potential that had to struggle with harsh censorship and the unforgiving dynamics of the entertainment industry in order to maintain its position in Western popular culture. The continuous efforts of comic books to remain socially relevant and to connect with audiences are explored though an overview of key decades in the medium's history, which are accompanied by the analyses of select works. The contents as well as format of these works show that comic books are a remarkably adaptive art form that can not only operate within a wide array of genres but also merge with other forms of popular entertainment, transcending the boundaries of traditional media. The first chapter contains a brief overview of the origins and post-war development of comic books, while the subsequent passages offer a more detailed analysis of three crucial periods in the medium's history. The first era discussed are the 1950s, during which socially conscious mainstream publications refusing...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990017858870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV