dc.contributor.advisor | Soukup, Martin | |
dc.creator | Trnková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T21:32:44Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T21:32:44Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/65764 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá analýzou brazilských favel z teoretického i empirického hlediska. V první části nastiňuje vznik a vývoj favel, přičemž zmiňuje i současnou politiku vedenou vůči nim. Stěžejní částí práce je empirický výzkum zaměřený na vizualizaci kultury dětmi z favel. Sběr dat byl založen na metodologii vizuální antropologie, analýza kreseb pak vychází z teorie sociální sémiotiky. V rámci výzkumu byl sebrán soubor kreseb dětí z favel v São Paulu na téma kultura. Kresby byly rozřazeny vzhledem k jejich zobrazovanému motivu do několika kategorií, se kterými pak autorka pracuje. Většina z nich zachycuje motivy brazilské kultury, přičemž jen několik z nich má přímý vztah ke kultuře favel. Na základě těchto výsledků je pak spekulováno, které kulturní prvky děti vnímají v rámci jejich kultury jako nejsilnější a které naopak, i přes jejich silné sepětí s Brazílií, opomenuly. Klíčová slova: favela, vizualizace kultury, dětská kresba, kultura, Brazílie | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis focuses on theoretical and empirical analysis of Brazilian favelas. In the first part the origin and development of favelas is outlined, including the contemporary public policy towards them. The main part of this thesis represents an empirical research focusing on visualization of culture by the children living in favelas. The data collection was based on the methodology of visual anthropology and the analysis of the drawings on social semiotic theory. Drawings made by the children from favelas in São Paulo with culture as their subject matter were collected during the fieldwork. On the basis of the kind of represented motif the drawings were classified into several categories which the author works with afterwards. Most of them depict motifs related to Brazilian culture and only few of them are directly linked to favela's culture. Based on these results, it is considered cultural elements perceived strongly by the children and components which in spite of their close connection to Brazil were omitted. Keywords: favela, visualization of culture, children's drawing, culture, Brazil | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | vizualizace kultury | cs_CZ |
dc.subject | dětská kresba | cs_CZ |
dc.subject | favela | cs_CZ |
dc.subject | kultura | cs_CZ |
dc.subject | Brazílie | cs_CZ |
dc.subject | visualization of culture | en_US |
dc.subject | children's drawing | en_US |
dc.subject | favela | en_US |
dc.subject | culture | en_US |
dc.subject | Brazil | en_US |
dc.title | Visualization and Representation of Social and Cultural Environment of Brazilian Slums - Favelas | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-06-24 | |
dc.description.department | Institute of Ethnology | en_US |
dc.description.department | Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 137048 | |
dc.title.translated | Vizualizace a reprezentace sociálně kulturního prostředí brazilských slumů - favel | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Hubeňáková, Julie | |
dc.identifier.aleph | 001785876 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Kulturologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Cultural Studies | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav etnologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Ethnology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Kulturologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Cultural Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá analýzou brazilských favel z teoretického i empirického hlediska. V první části nastiňuje vznik a vývoj favel, přičemž zmiňuje i současnou politiku vedenou vůči nim. Stěžejní částí práce je empirický výzkum zaměřený na vizualizaci kultury dětmi z favel. Sběr dat byl založen na metodologii vizuální antropologie, analýza kreseb pak vychází z teorie sociální sémiotiky. V rámci výzkumu byl sebrán soubor kreseb dětí z favel v São Paulu na téma kultura. Kresby byly rozřazeny vzhledem k jejich zobrazovanému motivu do několika kategorií, se kterými pak autorka pracuje. Většina z nich zachycuje motivy brazilské kultury, přičemž jen několik z nich má přímý vztah ke kultuře favel. Na základě těchto výsledků je pak spekulováno, které kulturní prvky děti vnímají v rámci jejich kultury jako nejsilnější a které naopak, i přes jejich silné sepětí s Brazílií, opomenuly. Klíčová slova: favela, vizualizace kultury, dětská kresba, kultura, Brazílie | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis focuses on theoretical and empirical analysis of Brazilian favelas. In the first part the origin and development of favelas is outlined, including the contemporary public policy towards them. The main part of this thesis represents an empirical research focusing on visualization of culture by the children living in favelas. The data collection was based on the methodology of visual anthropology and the analysis of the drawings on social semiotic theory. Drawings made by the children from favelas in São Paulo with culture as their subject matter were collected during the fieldwork. On the basis of the kind of represented motif the drawings were classified into several categories which the author works with afterwards. Most of them depict motifs related to Brazilian culture and only few of them are directly linked to favela's culture. Based on these results, it is considered cultural elements perceived strongly by the children and components which in spite of their close connection to Brazil were omitted. Keywords: favela, visualization of culture, children's drawing, culture, Brazil | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017858760106986 | |