Zobrazit minimální záznam

The Problem of Individual Freedom in Rogers'Approach to Education
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorKavalcová, Jana
dc.date.accessioned2017-05-26T18:21:58Z
dc.date.available2017-05-26T18:21:58Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64728
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o problému svobody vzdělávajícího se jednotlivce, který ve svém díle rozpracoval uznávaný americký psycholog Carl Ransom Rogers (1902-1987). Jeho přístup zaměřený na člověka, nejdříve uvedený jako psychoterapeutický koncept, byl v šedesátých letech dvacátého století aplikován do oblasti vzdělávání a ovlivnil především učení se a vzdělávání dospělých. V České republice je ale Rogersovo dílo uváděno zpravidla v souvislosti s psychoterapií. Tato bakalářská práce se proto zaměří na ne příliš diskutovanou oblast aplikace Rogersova přístupu do oblasti andragogiky a vzdělávání dospělých. Tímto přístupem se práce zabývá z pohledu filozofie vzdělávání. Související témata vymezení rolí vzdělávaného a vzdělavatele, významu osobní zkušenosti, autentičnosti, svobody a možnosti sebeaktualizace ve vzdělávacím procesu jsou v práci interpretována jako stěžejní body Rogersovy představy o ideální podobě vzdělávání. S pomocí poznatků z psychologie osobnosti a pragmatického přístupu ke vzdělávání jsou diskutovány nejdůležitější přínosy i sporné body Rogersova myšlení.cs_CZ
dc.description.abstractThis Bachelor's thesis covers the topic of freedom of an individual in the process of education, which American psychologist Carl Ransom Rogers (1902-1987) elaborated in his work. His person-centered approach, originally introduced as a psychotherapeutic concept, was applied in education later in 1960's and had, above all, an impact on adult education and learning. In the Czech Republic, though, Rogers's work is mainly understood in the context of psychotherapy. Therefore, this Bachelor's thesis addresses the less known area of Rogers's approach as applied in adult education and deals with it from the point of view of the philosophy of education. This thesis understands the related topics of the definition of roles of the educating and the educated, the meaning of personal experience, authenticity, freedom and self-actualization possibilities in the education process as the cornerstones of Rogers's concept of ideal education. Using the findings of the psychology of personality and pragmatic approach to education, the thesis discusses the most important findings and disputable points of Rogers's way of thinking.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávání a učení se dospělýchcs_CZ
dc.subjectCarl Ransom Rogerscs_CZ
dc.subjectpřístup zaměřený na člověkacs_CZ
dc.subjectnedirektivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectsvoboda jednotlivcecs_CZ
dc.subjectpragmatismuscs_CZ
dc.subjectJohn Deweycs_CZ
dc.subjectadult learning and educationen_US
dc.subjectCarl Ranson Rogersen_US
dc.subjectPerson Centered Approachen_US
dc.subjectnon-directive learningen_US
dc.subjectindividual freedomen_US
dc.subjectpragmatismen_US
dc.subjectJohn Deweyen_US
dc.titleProblém svobody jednotlivce v rogersovském přístupu ke vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-15
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId151809
dc.title.translatedThe Problem of Individual Freedom in Rogers'Approach to Educationen_US
dc.contributor.refereeMühlpachr, Pavel
dc.identifier.aleph002011211
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává o problému svobody vzdělávajícího se jednotlivce, který ve svém díle rozpracoval uznávaný americký psycholog Carl Ransom Rogers (1902-1987). Jeho přístup zaměřený na člověka, nejdříve uvedený jako psychoterapeutický koncept, byl v šedesátých letech dvacátého století aplikován do oblasti vzdělávání a ovlivnil především učení se a vzdělávání dospělých. V České republice je ale Rogersovo dílo uváděno zpravidla v souvislosti s psychoterapií. Tato bakalářská práce se proto zaměří na ne příliš diskutovanou oblast aplikace Rogersova přístupu do oblasti andragogiky a vzdělávání dospělých. Tímto přístupem se práce zabývá z pohledu filozofie vzdělávání. Související témata vymezení rolí vzdělávaného a vzdělavatele, významu osobní zkušenosti, autentičnosti, svobody a možnosti sebeaktualizace ve vzdělávacím procesu jsou v práci interpretována jako stěžejní body Rogersovy představy o ideální podobě vzdělávání. S pomocí poznatků z psychologie osobnosti a pragmatického přístupu ke vzdělávání jsou diskutovány nejdůležitější přínosy i sporné body Rogersova myšlení.cs_CZ
uk.abstract.enThis Bachelor's thesis covers the topic of freedom of an individual in the process of education, which American psychologist Carl Ransom Rogers (1902-1987) elaborated in his work. His person-centered approach, originally introduced as a psychotherapeutic concept, was applied in education later in 1960's and had, above all, an impact on adult education and learning. In the Czech Republic, though, Rogers's work is mainly understood in the context of psychotherapy. Therefore, this Bachelor's thesis addresses the less known area of Rogers's approach as applied in adult education and deals with it from the point of view of the philosophy of education. This thesis understands the related topics of the definition of roles of the educating and the educated, the meaning of personal experience, authenticity, freedom and self-actualization possibilities in the education process as the cornerstones of Rogers's concept of ideal education. Using the findings of the psychology of personality and pragmatic approach to education, the thesis discusses the most important findings and disputable points of Rogers's way of thinking.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990020112110106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV