dc.contributor.advisor | Hlaváčová, Marie | |
dc.creator | Pohlová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-03-29T15:17:24Z | |
dc.date.available | 2017-03-29T15:17:24Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/6385 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the prestige of specialized teacher at general nurses' group (SI), patients' group (S2), students' group (S3). The thesis is divided into theoretical and analytical part. The theoretical part is concerned with historical and contemporary position of teacher in our society to social prestige of his job. The analytical part is concentrated on the personality of practical teacher, her character, behavior, bargaining, exterior adjustment and on the identification of social position of specialized teacher in comparison to other medical professions and other selected occupations. The research was done by the questionnaire method. Three versions of questionnaire for each analyzed group were used. 150 respondents participated in the research. 7 hypotheses were elaborated. 5 hypotheses were confirmed and 2 not confirmed. Higher social position of the professional teacher was confirmed. According to the result of research, the position of professional teacher is in 8th place among 30 other occupations. | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce porovnává prestiž odborné učitelky u skupiny všeobecných sester (S 1), skupiny nemocných (S 2) a skupiny studentů (S 3). Je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část je věnována postavení učitele ve společnosti z hlediska historického i současného, společenské prestiži povolání, vlastní osobnosti učitele, profesionalitě a vzdělávání odborných učitelů. Výzkumná část je zaměřena jednak na osobnost odborné učitelky, její vlastnosti, chování, jednání, úpravu zevnějšku a ke zjišťování společenského postavení odborné učitelky vzhledem dalším zdravotnickým profesím a vybraným povoláním. Výzkum byl proveden dotazníkovou metodou, byly použity tři verze dotazníku vlastní konstrukce určené pro každou zkoumanou skupinu. Výzkumu se zúčastnilo 150 respondentů, kteří tvořili tři výše uvedené skupiny po 50 dotázaných. Bylo stanoveno 7 hypotéz, ze kterých se 2 nepotvrdily a 5 hypotéz se potvrdilo. Cílem diplomové práce bylo porovnání prestiže odborné učitelky u všeobecných sester, nemocných a studentů. U skupiny studentů se odborná učitelka umístila na celkově sedmém místě a u skupin sester a nemocných na místě devátém mezi vybranými profesemi.Výzkumem se potvrdilo vyšší společenské postavení profese odborné učitelky mezi dalšími námi vybranými povoláními, v celkovém hodnocení se... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova. 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.title | Prestiž odborné učitelky | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-06-13 | |
dc.description.department | Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Prague | en_US |
dc.description.faculty | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | First Faculty of Medicine | en_US |
dc.identifier.repId | 22932 | |
dc.title.translated | The Prestige of Specialized Teacher | en_US |
dc.contributor.referee | Pavlíková, Pavla | |
dc.identifier.aleph | 000605700 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of nursing subjects in secondary schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Nursing | en_US |
thesis.degree.program | Ošetřovatelství | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | First Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Prague | en_US |
uk.faculty-name.cs | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | First Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 1.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of nursing subjects in secondary schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Ošetřovatelství | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Nursing | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce porovnává prestiž odborné učitelky u skupiny všeobecných sester (S 1), skupiny nemocných (S 2) a skupiny studentů (S 3). Je rozdělena na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část je věnována postavení učitele ve společnosti z hlediska historického i současného, společenské prestiži povolání, vlastní osobnosti učitele, profesionalitě a vzdělávání odborných učitelů. Výzkumná část je zaměřena jednak na osobnost odborné učitelky, její vlastnosti, chování, jednání, úpravu zevnějšku a ke zjišťování společenského postavení odborné učitelky vzhledem dalším zdravotnickým profesím a vybraným povoláním. Výzkum byl proveden dotazníkovou metodou, byly použity tři verze dotazníku vlastní konstrukce určené pro každou zkoumanou skupinu. Výzkumu se zúčastnilo 150 respondentů, kteří tvořili tři výše uvedené skupiny po 50 dotázaných. Bylo stanoveno 7 hypotéz, ze kterých se 2 nepotvrdily a 5 hypotéz se potvrdilo. Cílem diplomové práce bylo porovnání prestiže odborné učitelky u všeobecných sester, nemocných a studentů. U skupiny studentů se odborná učitelka umístila na celkově sedmém místě a u skupin sester a nemocných na místě devátém mezi vybranými profesemi.Výzkumem se potvrdilo vyšší společenské postavení profese odborné učitelky mezi dalšími námi vybranými povoláními, v celkovém hodnocení se... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the prestige of specialized teacher at general nurses' group (SI), patients' group (S2), students' group (S3). The thesis is divided into theoretical and analytical part. The theoretical part is concerned with historical and contemporary position of teacher in our society to social prestige of his job. The analytical part is concentrated on the personality of practical teacher, her character, behavior, bargaining, exterior adjustment and on the identification of social position of specialized teacher in comparison to other medical professions and other selected occupations. The research was done by the questionnaire method. Three versions of questionnaire for each analyzed group were used. 150 respondents participated in the research. 7 hypotheses were elaborated. 5 hypotheses were confirmed and 2 not confirmed. Higher social position of the professional teacher was confirmed. According to the result of research, the position of professional teacher is in 8th place among 30 other occupations. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990006057000106986 | |