Vzdělávání manažerů a možnosti inovací v krátkodobých kurzech pro nižší management
Training courses for managers and possibilities of innovation in short-term courses for lower management
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63789Identifiers
Study Information System: 137898
Collections
- Kvalifikační práce [23745]
Author
Advisor
Referee
Reichel, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
5. 2. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
Liniový manažeři, vzdělávání, kompetence, hodnocení vzdělávací aktivityKeywords (English)
Line managers, education, competence, evaluation of educational activitiesPředkládaná práce se zaměřuje na vzdělávání nižšího managementu v krátkodobých kurzech. V teoretické části se zaměřuje na definici nižšího managementu a jeho specifické postavení v organizační struktuře a na kompetence, které jsou pro ně důležité. Další část teoretické práce je věnována vzdělávání a tvorbě vzdělávací aktivity včetně způsobů hodnocení. V empirické části jsou představeny dva manažerské kurzy pro nejnižší manažery ve společnosti McDonald's ČR a SR. Na základě poznatků z teoretické části práce jsou pro kurzy navrhnuta možná zlepšení a také změna v koncepci kurzů. Součástí empirické části je i vyhodnocení zpětné vazby, kterou účastníci po skončení kurzu vyplňují, ale systematicky se nezpracovává. Klíčová slova: Liniový manažeři, vzdělávání, kompetence, hodnocení vzdělávací aktivity
The present work focuses on training courses and education of lower level management. The theoretical part focuses on the definition of lower level management and its specific position in the organizational structure and competencies that are important. Another part of the theoretical work is devoted to education and the creation of educational activities including evaluation methods. There are presented two management courses in the empirical part for the lowest managerial positions at McDonald's Czech Republic and Slovakia. There are suggested possible improvements and changes in the conception rate onthe basis of the theoretical work. Part of the empirical part is also evaluation of feedback provided by course participants but systematically not processed. Keywords: Line managers, education, competence, evaluation of educational activities