Osobnostní rozvoj a životní perspektivy sluchově postižených dětí
Personal development and life prospects of children with hearing disorders
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6307Identifikátory
SIS: 36006
Kolekce
- Kvalifikační práce [1161]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Dvořáčková, Ivana
Oponent práce
Bůtová, Vladimíra
Dršata, Jakub
Fakulta / součást
Lékařská fakulta v Hradci Králové
Obor
Ošetřovatelství - pedagogika ve zdravotnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav sociálního lékařství
Datum obhajoby
14. 6. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci KrálovéJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Osobnostní rozvoj a životní perspektivy sluchově postižených dětí Bakalářská práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část empirickou. V teoretické části jsou nejdříve definovány základní pojmy, typy sluchových poruch a vad a diagnostika sluchu u dětí. Dále seznamuji s kompenzačními pomůckami pro sluchově postižené a s formami jejich komunikace. Také se věnuji osobnosti sluchově postižených, jejich péči a socializaci. Empirická část práce prezentuje výsledky výzkumu prováděného dotazníkovou metodou. Je zaměřena na zájmy a záliby sluchově postižených dětí, jejich komunikační schopnosti, možnost volby povolání a také zmapování využití jejich volného času.
Personal development and life prospects of children with hearing disorders My bachelory work is divided in two parts - theoretical and empirical. In theoretical part basic definitions, types of hearing disorders and defects and diagnoses of children's hearing are described. In the next part, I inform about the compensatory aids for people with hearing disorders and ways of their comunication. I also write in my thesis about personalities of these people, care of them and thein integration into society. The empirical part presents results of research, which was carried out on the basis of interviews. It is focused on interests and hobbies of children with hearing probléme, their ability to communicate and possibilities for profession choice . The work also maps their free time.