Zobrazit minimální záznam

Analysis of existing methods of measuring innovation corporate culture
dc.contributor.advisorTrunda, Jiří
dc.creatorŠkolová, Alena
dc.date.accessioned2024-08-06T14:24:36Z
dc.date.available2024-08-06T14:24:36Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62658
dc.description.abstractPředkládaná práce řeší téma inovační firemní kultury a nástrojů jejího měření. Práce je vystavěna systematicky od obecného ke konkrétnímu. První část práce se věnuje obecné definici kultury a jejích charakteristik. Dále je popsán fenomén organizační kultury spolu s prvky, kterými je určován. Poslední teoretická část se týká definice specifického typu firemní kultury, jehož doménou je podpora dlouhodobé inovační schopnosti. Tato definice je podložena rešerší literatury k tomuto tématu. Na tomto základě je představeno několik nástrojů, které se snaží měřit inovační kulturu nebo podobné koncepty a jsou komentovány ve vztahu právě k definici inovační kultury. Následuje výzkumná část, která obsahuje výsledky použití nástroje od Rao a Weintraub (2013) a jeho hodnocení. Tento nástroj byl aplikován na konkrétní podnik, jehož činností je poradenství v oblasti inovací a designu nových produktů a služeb. Výzkum byl prováděn za základním účelem použitého nástroje - změření inovační kultury dané firmy, ale také za účelem zhodnocení kvality měřícího nástroje z pohledu validity a z pohledu metodologie tvorby dotazníku. Výzkumem se podařilo ověřit validitu použitého nástroje, ale z metodologického hlediska v dotazníku byly zjištěny určité nedostatky. Klíčová slova Kultura, firemní kultura, inovace, inovační...cs_CZ
dc.description.abstractThe presented thesis addresses the topic of innovation corporate culture and instruments of measurement. The thesis is built systematically from the general to the specific. The first part deals with the general definition of culture and its characteristics, and further it is described the phenomenon of organizational culture with the elements, by which is determined. The last theoretical part is about the definition of a specific type of corporate culture, of which domain is to support long-term innovation capability. It is based on literature review on this topic. Then it is introduced several tools that try to measure innovation culture or similar concepts and these are commented in relation just to the definition of an innovation culture. The following part is research, which contains the results of the use of tools, which was developed by Rao and Weintraub (2013) and evaluation of this tool. This tool was applied to a company, by which business is consulting in the field of innovation and designing of new products and services. The research was conducted for the basic purpose of the tool - measuring the innovation corporate culture, but to evaluate the quality of the measurement instrument from the perspective of validity and from the methodology of the creation of the questionnaire, too. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFiremní kulturacs_CZ
dc.subjectinovacecs_CZ
dc.subjectinovační firemní kulturacs_CZ
dc.subjectinovační leadershipcs_CZ
dc.subjectCorporate cultureen_US
dc.subjectinnovationen_US
dc.subjectinnovation corporate cultureen_US
dc.subjectinnovation leadershipen_US
dc.titleAnalýza existujících způsobů měření inovační firemní kulturycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-24
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId152219
dc.title.translatedAnalysis of existing methods of measuring innovation corporate cultureen_US
dc.contributor.refereeMudd, Dana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csPředkládaná práce řeší téma inovační firemní kultury a nástrojů jejího měření. Práce je vystavěna systematicky od obecného ke konkrétnímu. První část práce se věnuje obecné definici kultury a jejích charakteristik. Dále je popsán fenomén organizační kultury spolu s prvky, kterými je určován. Poslední teoretická část se týká definice specifického typu firemní kultury, jehož doménou je podpora dlouhodobé inovační schopnosti. Tato definice je podložena rešerší literatury k tomuto tématu. Na tomto základě je představeno několik nástrojů, které se snaží měřit inovační kulturu nebo podobné koncepty a jsou komentovány ve vztahu právě k definici inovační kultury. Následuje výzkumná část, která obsahuje výsledky použití nástroje od Rao a Weintraub (2013) a jeho hodnocení. Tento nástroj byl aplikován na konkrétní podnik, jehož činností je poradenství v oblasti inovací a designu nových produktů a služeb. Výzkum byl prováděn za základním účelem použitého nástroje - změření inovační kultury dané firmy, ale také za účelem zhodnocení kvality měřícího nástroje z pohledu validity a z pohledu metodologie tvorby dotazníku. Výzkumem se podařilo ověřit validitu použitého nástroje, ale z metodologického hlediska v dotazníku byly zjištěny určité nedostatky. Klíčová slova Kultura, firemní kultura, inovace, inovační...cs_CZ
uk.abstract.enThe presented thesis addresses the topic of innovation corporate culture and instruments of measurement. The thesis is built systematically from the general to the specific. The first part deals with the general definition of culture and its characteristics, and further it is described the phenomenon of organizational culture with the elements, by which is determined. The last theoretical part is about the definition of a specific type of corporate culture, of which domain is to support long-term innovation capability. It is based on literature review on this topic. Then it is introduced several tools that try to measure innovation culture or similar concepts and these are commented in relation just to the definition of an innovation culture. The following part is research, which contains the results of the use of tools, which was developed by Rao and Weintraub (2013) and evaluation of this tool. This tool was applied to a company, by which business is consulting in the field of innovation and designing of new products and services. The research was conducted for the basic purpose of the tool - measuring the innovation corporate culture, but to evaluate the quality of the measurement instrument from the perspective of validity and from the methodology of the creation of the questionnaire, too. The...en_US
uk.file-availabilityN
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code4
dc.contributor.consultantŠídlo, Petr
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.embargo.reasonThe document or parts thereof are inaccessible in accordance with Article 18a (7) of the Code of Study and Examination in conjunction with Article 10 of the Rector’s Directive No. 6/2010. The full text of the thesis is accessible in the physical database in accordance with Article 18a (5) of the Code of Study and Examination.en
uk.embargo.reasonCelý dokument nebo jeho části jsou nepřístupné v souladu s čl. 18a odst. 7 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze ve spojení s čl. 10 opatření rektora č. 6/2010. Plný text práce je zpřístupněn prostřednictvím věcné databáze dle čl. 18a odst. 5 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy v Praze.cs
uk.thesis.defenceStatusN
dc.identifier.lisID990020112200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV