Zobrazit minimální záznam

Top of the french classical tragedy in Racine's work
dc.contributor.advisorJamek, Václav
dc.creatorProcházková, Laura
dc.date.accessioned2017-05-26T09:36:12Z
dc.date.available2017-05-26T09:36:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61894
dc.description.abstractPráce se zabývá nejprve charakteristikou klasické francouzské tragédie 17. století a soudobé dramatické tvorby. Nastiňuje historický vývoj vedoucí k formování specifických rysů a pravidel charakteristických pro francouzský divadelní klasicismus. Výskyt a užití těchto prvků je následně potvrzen rozborem vybraných děl J. Racina, který je hlavním představitelem klasické francouzské tragédie. V práci je demonstrováno, jak se při uplatnění estetických předpisů otevírá prostor pro básnickou originalitu Racina, mj. prostřednictvím konfrontace odlišných pojetí tragického konfliktu a tragické postavy u tohoto autora a jeho generačního předchůdce Pierre Corneille. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractWork is introduced with a characterization of French Classical Tragedy of the 17th century and other contemporaneous dramatic production. Following brief description of historical development and connotations explains the formation of French classical dramatic norms and rules. Their appearance and assertion is consequently confirmed in an analysis of selected works of Jean Racine, major representative of French Classical Tragedy. Diversity of tragic conflicts and originality of Racine's dramatic and aesthetic forms is demonstrated in concluding confrontation with Pierre Corneille. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttragédiecs_CZ
dc.subjectkonfliktcs_CZ
dc.subjectvášeňcs_CZ
dc.subjectproviněnícs_CZ
dc.subjectsmrtcs_CZ
dc.subjectvolbacs_CZ
dc.subjecttragedyen_US
dc.subjectconflicten_US
dc.subjectpassionen_US
dc.subjectoffenceen_US
dc.subjectdeathen_US
dc.subjectchoiceen_US
dc.titleVyvrcholení klasicistní tragédie v díle Jeana Racinacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-17
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId152161
dc.title.translatedTop of the french classical tragedy in Racine's worken_US
dc.contributor.refereeVoldřichová - Beránková, Eva
dc.identifier.aleph002014404
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrancouzská filologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzská filologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zabývá nejprve charakteristikou klasické francouzské tragédie 17. století a soudobé dramatické tvorby. Nastiňuje historický vývoj vedoucí k formování specifických rysů a pravidel charakteristických pro francouzský divadelní klasicismus. Výskyt a užití těchto prvků je následně potvrzen rozborem vybraných děl J. Racina, který je hlavním představitelem klasické francouzské tragédie. V práci je demonstrováno, jak se při uplatnění estetických předpisů otevírá prostor pro básnickou originalitu Racina, mj. prostřednictvím konfrontace odlišných pojetí tragického konfliktu a tragické postavy u tohoto autora a jeho generačního předchůdce Pierre Corneille. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enWork is introduced with a characterization of French Classical Tragedy of the 17th century and other contemporaneous dramatic production. Following brief description of historical development and connotations explains the formation of French classical dramatic norms and rules. Their appearance and assertion is consequently confirmed in an analysis of selected works of Jean Racine, major representative of French Classical Tragedy. Diversity of tragic conflicts and originality of Racine's dramatic and aesthetic forms is demonstrated in concluding confrontation with Pierre Corneille. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020144040106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV