dc.contributor.advisor | Jamek, Václav | |
dc.creator | Procházková, Laura | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T09:36:12Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T09:36:12Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/61894 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá nejprve charakteristikou klasické francouzské tragédie 17. století a soudobé dramatické tvorby. Nastiňuje historický vývoj vedoucí k formování specifických rysů a pravidel charakteristických pro francouzský divadelní klasicismus. Výskyt a užití těchto prvků je následně potvrzen rozborem vybraných děl J. Racina, který je hlavním představitelem klasické francouzské tragédie. V práci je demonstrováno, jak se při uplatnění estetických předpisů otevírá prostor pro básnickou originalitu Racina, mj. prostřednictvím konfrontace odlišných pojetí tragického konfliktu a tragické postavy u tohoto autora a jeho generačního předchůdce Pierre Corneille. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | Work is introduced with a characterization of French Classical Tragedy of the 17th century and other contemporaneous dramatic production. Following brief description of historical development and connotations explains the formation of French classical dramatic norms and rules. Their appearance and assertion is consequently confirmed in an analysis of selected works of Jean Racine, major representative of French Classical Tragedy. Diversity of tragic conflicts and originality of Racine's dramatic and aesthetic forms is demonstrated in concluding confrontation with Pierre Corneille. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | tragédie | cs_CZ |
dc.subject | konflikt | cs_CZ |
dc.subject | vášeň | cs_CZ |
dc.subject | provinění | cs_CZ |
dc.subject | smrt | cs_CZ |
dc.subject | volba | cs_CZ |
dc.subject | tragedy | en_US |
dc.subject | conflict | en_US |
dc.subject | passion | en_US |
dc.subject | offence | en_US |
dc.subject | death | en_US |
dc.subject | choice | en_US |
dc.title | Vyvrcholení klasicistní tragédie v díle Jeana Racina | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-06-17 | |
dc.description.department | Institute of Romance Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav románských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 152161 | |
dc.title.translated | Top of the french classical tragedy in Racine's work | en_US |
dc.contributor.referee | Voldřichová - Beránková, Eva | |
dc.identifier.aleph | 002014404 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Francouzská filologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | French Studies | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav románských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Romance Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Francouzská filologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | French Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá nejprve charakteristikou klasické francouzské tragédie 17. století a soudobé dramatické tvorby. Nastiňuje historický vývoj vedoucí k formování specifických rysů a pravidel charakteristických pro francouzský divadelní klasicismus. Výskyt a užití těchto prvků je následně potvrzen rozborem vybraných děl J. Racina, který je hlavním představitelem klasické francouzské tragédie. V práci je demonstrováno, jak se při uplatnění estetických předpisů otevírá prostor pro básnickou originalitu Racina, mj. prostřednictvím konfrontace odlišných pojetí tragického konfliktu a tragické postavy u tohoto autora a jeho generačního předchůdce Pierre Corneille. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Work is introduced with a characterization of French Classical Tragedy of the 17th century and other contemporaneous dramatic production. Following brief description of historical development and connotations explains the formation of French classical dramatic norms and rules. Their appearance and assertion is consequently confirmed in an analysis of selected works of Jean Racine, major representative of French Classical Tragedy. Diversity of tragic conflicts and originality of Racine's dramatic and aesthetic forms is demonstrated in concluding confrontation with Pierre Corneille. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020144040106986 | |