Nová média jako nástroj motivace studentů ke vzdělávání
New media as a tool for student's motivation for learning
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61556Identifikátory
SIS: 108948
Kolekce
- Kvalifikační práce [23716]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šlerka, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
28. 5. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
digital game-based learning, Evropa 2045, motivace k učení, seriózní hry, výukové simulaceKlíčová slova (anglicky)
digital game-based learning, educational simulations, Europe 2045, motivation for learning, serious gamesDiplomová práce se věnuje tématu vzdělávání pomocí počítačových her. Cílem předkládané práce je ověřit, pomocí kvalitativních a kvantitativních empirických metod, výzkumnou hypotézu: "Použití nových médií ve formální výuce má pozitivní nebo neutrální vliv na motivaci studentů ke vzdělávání ve srovnání s tradičními metodami výuky." Pro praktickou část práce jsem zvolila českou výukovou simulační hru Evropa 2045. Teoretická část práce představuje nová média ve vzdělávání, interaktivní vyučování a digital game-based learning, dále pak teorie motivace k učení a analýzu dosavadních výzkumů výukových her ve vzdělávání.
The diploma thesis is concerned with the subject of video game education. The goal of this thesis is to confirm or to disprove the following research hypothesis: "Using new media in formal education has positive or at least neutral impact on student's motivation for learning in comparsion to conventional educative methods" by using both qualitative and quantitative empirical methods. For practical research within the thesis I have chosen Czech educational digital game Europe 2045. The theoretical part introduces current use of new media in education, interactive learning and digital game-based learning and theories of motivations for learning as well as analysis of current digital game-based learning research.