dc.contributor.advisor | Dovalil, Vít | |
dc.creator | Brablcová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-18T11:42:02Z | |
dc.date.available | 2017-05-18T11:42:02Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/59841 | |
dc.description.abstract | This thesis deals with the implementation of the European language policy in the Czech Republic, specifically in the area of basic education. In the first part are defined basic concepts, especially language policy, language planning and language management. Furthermore, the work described principles of European language policy and the concept of bi/ multilingualism. The second part is devoted to a specific form of European language policy in the Czech Republic, especially in the area of basic education. The fundamental legal and curricular documents on this topic are described. Qualitative research aims to explore the decision making processes of heads of schools in teaching foreign languages. The work examines what has influence on these decisions and how they are formed. Keywords: Language policy, language management, language planning, education of foreign languages, second foreign language, educational plans, Czech Republic | en_US |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce se zabývá implementací evropské jazykové politiky v České republice, konkrétně v oblasti základního školství. V první části jsou vymezeny a definovány základní pojmy, především jazyková politika, jazykový management a jazykové plánování. Dále jsou v práci popsány principy evropské jazykové politiky a koncept dvoj/mnoho/vícejazyčnosti. Druhá část práce se věnuje konkrétní podobě evropské jazykové politiky v České republice, zejména v oblasti základního školství. Jsou rozebrány základní právní a kutikulární dokumenty k tomuto tématu. Kvalitativní výzkum si klade za cíl prozkoumat rozhodovací procesy ředitelů škol v oblasti výuky cizích jazyků. Práce zkoumá, co tato rozhodnutí ovlivňuje a čím jsou utvářena. Klíčová slova jazyková politika, jazykový management, jazykové plánování, výuka cizích jazyků, Česká republika, druhý cizí jazyk, vzdělávací programy | cs_CZ |
dc.language | German | cs_CZ |
dc.language.iso | de_DE | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | jazyková politika | cs_CZ |
dc.subject | jazykový management | cs_CZ |
dc.subject | jazykové plánování | cs_CZ |
dc.subject | výuka cizích jazyků | cs_CZ |
dc.subject | Česká republika | cs_CZ |
dc.subject | druhý cizí jazyk | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávací programy | cs_CZ |
dc.subject | Language policy | en_US |
dc.subject | language management | en_US |
dc.subject | language planning | en_US |
dc.subject | education of foreign languages | en_US |
dc.subject | second foreign language | en_US |
dc.subject | educational plans | en_US |
dc.subject | Czech Republic | en_US |
dc.title | Zur europäischen Sprachenpolitik und einigen Aspekten ihrer Implementierung in der Tschechischen Republik: Eine Fallstudie | de_DE |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-02-04 | |
dc.description.department | Institute of Germanic Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 113702 | |
dc.title.translated | European language policy and some aspects of its implementation in the Czech Republic | en_US |
dc.title.translated | Evropská jazyková politika a některé aspekty její implementace v České republice | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Engelhardt, Oliver Manfred | |
dc.identifier.aleph | 001558041 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Němčina | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | German Studies | en_US |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav germánských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Germanic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Němčina | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | German Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná diplomová práce se zabývá implementací evropské jazykové politiky v České republice, konkrétně v oblasti základního školství. V první části jsou vymezeny a definovány základní pojmy, především jazyková politika, jazykový management a jazykové plánování. Dále jsou v práci popsány principy evropské jazykové politiky a koncept dvoj/mnoho/vícejazyčnosti. Druhá část práce se věnuje konkrétní podobě evropské jazykové politiky v České republice, zejména v oblasti základního školství. Jsou rozebrány základní právní a kutikulární dokumenty k tomuto tématu. Kvalitativní výzkum si klade za cíl prozkoumat rozhodovací procesy ředitelů škol v oblasti výuky cizích jazyků. Práce zkoumá, co tato rozhodnutí ovlivňuje a čím jsou utvářena. Klíčová slova jazyková politika, jazykový management, jazykové plánování, výuka cizích jazyků, Česká republika, druhý cizí jazyk, vzdělávací programy | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the implementation of the European language policy in the Czech Republic, specifically in the area of basic education. In the first part are defined basic concepts, especially language policy, language planning and language management. Furthermore, the work described principles of European language policy and the concept of bi/ multilingualism. The second part is devoted to a specific form of European language policy in the Czech Republic, especially in the area of basic education. The fundamental legal and curricular documents on this topic are described. Qualitative research aims to explore the decision making processes of heads of schools in teaching foreign languages. The work examines what has influence on these decisions and how they are formed. Keywords: Language policy, language management, language planning, education of foreign languages, second foreign language, educational plans, Czech Republic | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015580410106986 | |