Zobrazit minimální záznam

Ethical aspects of interaction: Qualitative Study of Reception of Computer Game Mass Effect 2 as a System of Moral Decisions
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorKořínek, Jakub
dc.date.accessioned2017-05-18T11:39:32Z
dc.date.available2017-05-18T11:39:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/59828
dc.description.abstractThis thesis is focused on ethical aspects of interaction between players and virtual computer game worlds, specifically on reception of situations where player faces possibility or necessity to make a moral choice that influences the future development of the game. The goal of this thesis is to find out how seriously players approach these decisions, whether they take their impact on the game world into account, what criteria they apply when deciding and what other influences affect their decisions. Another related theme is identification with the game avatar and its influence on moral decisions. This work is based on qualitative research realized with a group of five players of computer game Mass Effect 2. During the research they answered questions regarding their decisions in particular situations as well as their general approach to decisions in the game. The research is based on recent works on the related topics of game studies. Outcomes of the research are analysed by the grounded theory method. Using its procedures the answers are decomposed into basic concepts which are then put together again in mutual context. As a conclusion of the thesis the grounded theory formulated based on these analytical procedures is presented. Future thematically related research areas are also suggested.en_US
dc.description.abstractPráce je zaměřena na etické aspekty interakce hráčů s virtuálními světy počítačových her, konkrétně na recepci situací, jež staví hráče před možnost či nutnost morálních rozhodnutí, jež ovlivňují další vývoj hry. Cílem práce je zjistit, jakou váhu hráči těmto rozhodnutím přikládají, zda zohledňují jejich dopady na herní svět, jaká kritéria při těchto rozhodnutí uplatňují, případně jaké další vlivy do nich zasahují. Souvisejícím tématem je identifikace hráče s herním avatarem a její vliv na morální rozhodnutí. Základem zpracování tématu je kvalitativní výzkum provedený se skupinou pěti hráčů počítačové hry Mass Effect 2, při němž odpovídali na otázky týkající se rozhodnutí v konkrétních situacích i přístupu k rozhodování ve hře celkově. Výzkum byl připraven na základě dosavadního zpracování příbuzných témat herních studií. Jeho výsledky jsou analyzovány metodou zakotvené teorie, jejímiž postupy jsou jednotlivé odpovědi respondentů rozebrány na základní pojmy, jež jsou znovu uváděny do vzájemných souvislostí. V závěru práce je prezentována zakotvená teorie formulovaná na základě těchto analytických postupů a jsou navrženy směry dalšího tematicky souvisejícího výzkumu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.subjectrecepcecs_CZ
dc.subjectinterakcecs_CZ
dc.subjectetikacs_CZ
dc.subjectrozhodovánícs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectcomputer gamesen_US
dc.subjectreceptionen_US
dc.subjectinteractionen_US
dc.subjectethicsen_US
dc.subjectdecisionsen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.titleEtické aspekty interakce: kvalitativní studie recepce počítačové hry Mass Effect 2 coby systému morálních rozhodnutícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-30
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId111933
dc.title.translatedEthical aspects of interaction: Qualitative Study of Reception of Computer Game Mass Effect 2 as a System of Moral Decisionsen_US
dc.contributor.refereeJirků, Jan
dc.identifier.aleph001558356
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce je zaměřena na etické aspekty interakce hráčů s virtuálními světy počítačových her, konkrétně na recepci situací, jež staví hráče před možnost či nutnost morálních rozhodnutí, jež ovlivňují další vývoj hry. Cílem práce je zjistit, jakou váhu hráči těmto rozhodnutím přikládají, zda zohledňují jejich dopady na herní svět, jaká kritéria při těchto rozhodnutí uplatňují, případně jaké další vlivy do nich zasahují. Souvisejícím tématem je identifikace hráče s herním avatarem a její vliv na morální rozhodnutí. Základem zpracování tématu je kvalitativní výzkum provedený se skupinou pěti hráčů počítačové hry Mass Effect 2, při němž odpovídali na otázky týkající se rozhodnutí v konkrétních situacích i přístupu k rozhodování ve hře celkově. Výzkum byl připraven na základě dosavadního zpracování příbuzných témat herních studií. Jeho výsledky jsou analyzovány metodou zakotvené teorie, jejímiž postupy jsou jednotlivé odpovědi respondentů rozebrány na základní pojmy, jež jsou znovu uváděny do vzájemných souvislostí. V závěru práce je prezentována zakotvená teorie formulovaná na základě těchto analytických postupů a jsou navrženy směry dalšího tematicky souvisejícího výzkumu.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on ethical aspects of interaction between players and virtual computer game worlds, specifically on reception of situations where player faces possibility or necessity to make a moral choice that influences the future development of the game. The goal of this thesis is to find out how seriously players approach these decisions, whether they take their impact on the game world into account, what criteria they apply when deciding and what other influences affect their decisions. Another related theme is identification with the game avatar and its influence on moral decisions. This work is based on qualitative research realized with a group of five players of computer game Mass Effect 2. During the research they answered questions regarding their decisions in particular situations as well as their general approach to decisions in the game. The research is based on recent works on the related topics of game studies. Outcomes of the research are analysed by the grounded theory method. Using its procedures the answers are decomposed into basic concepts which are then put together again in mutual context. As a conclusion of the thesis the grounded theory formulated based on these analytical procedures is presented. Future thematically related research areas are also suggested.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990015583560106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV