dc.contributor.advisor | Šírová, Eva | |
dc.creator | Krejčová, Kristýna | |
dc.date.accessioned | 2020-11-26T20:28:26Z | |
dc.date.available | 2020-11-26T20:28:26Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/59396 | |
dc.description.abstract | Dynamic assessment constitutes an alternative diagnostic approach, focused on revelation of the tested person's learning potential, which is reached and observed via the emphasis on the process of the achievement. It aims at meaningful connection with the intervention that immediately makes use of diagnostic findings to support the development of an individual's abilities. This work summarizes essential information about the mentioned diagnostic trend - its characteristic, a definition compared to conventional ways of testing and historical development. It investigates some possibilities of its utilization, especially in the area of preschool diagnostic and education, and creates a basis for an instrument of the effective prevention of educational and behavioural difficulties during the first years of the school attendance. | en_US |
dc.description.abstract | Dynamické hodnocení představuje alternativní diagnostický přístup, zaměřený na identifikaci učebního potenciálu testované osoby, k níž směřuje skrze orientaci na proces výkonu. Usiluje o smysluplné propojení s intervencí, jež bezprostředně využívá diagnostická zjištění k podpoře rozvoje schopností daného jedince. Tato práce shrnuje základní informace o uvedeném diagnostickém směru - jeho vlastnosti, vymezení oproti tradičním způsobům testování a historický vývoj. Výzkumně ověřuje možnosti jeho stávajícího využití zejména v oblasti předškolní diagnostiky a vzdělávání a navrhuje některé optimalizační kroky, směřující k vytvoření metodiky, která by sloužila jako efektivní prostředek prevence výchovných a vzdělávacích obtíží v prvních letech školní docházky. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | dynamic assessment | en_US |
dc.subject | learning potential | en_US |
dc.subject | school maturity and readiness | en_US |
dc.subject | dynamická diagnostika | cs_CZ |
dc.subject | učební potenciál | cs_CZ |
dc.subject | školní zralost a připravenost | cs_CZ |
dc.title | Dynamický přístup k pedagogicko-psychologické diagnostice a intervenci v mateřské škole | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-04-16 | |
dc.description.department | Department of Psychology | en_US |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 107254 | |
dc.title.translated | Dynamic approach to Educational and Psychological assessment and Intervation in Kindergarten. | en_US |
dc.contributor.referee | Kucharská, Anna | |
dc.contributor.referee | Hříbková, Lenka | |
dc.identifier.aleph | 001577897 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Obecná psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theory of Psychology | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Psychology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Obecná psychologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theory of Psychology | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Dynamické hodnocení představuje alternativní diagnostický přístup, zaměřený na identifikaci učebního potenciálu testované osoby, k níž směřuje skrze orientaci na proces výkonu. Usiluje o smysluplné propojení s intervencí, jež bezprostředně využívá diagnostická zjištění k podpoře rozvoje schopností daného jedince. Tato práce shrnuje základní informace o uvedeném diagnostickém směru - jeho vlastnosti, vymezení oproti tradičním způsobům testování a historický vývoj. Výzkumně ověřuje možnosti jeho stávajícího využití zejména v oblasti předškolní diagnostiky a vzdělávání a navrhuje některé optimalizační kroky, směřující k vytvoření metodiky, která by sloužila jako efektivní prostředek prevence výchovných a vzdělávacích obtíží v prvních letech školní docházky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Dynamic assessment constitutes an alternative diagnostic approach, focused on revelation of the tested person's learning potential, which is reached and observed via the emphasis on the process of the achievement. It aims at meaningful connection with the intervention that immediately makes use of diagnostic findings to support the development of an individual's abilities. This work summarizes essential information about the mentioned diagnostic trend - its characteristic, a definition compared to conventional ways of testing and historical development. It investigates some possibilities of its utilization, especially in the area of preschool diagnostic and education, and creates a basis for an instrument of the effective prevention of educational and behavioural difficulties during the first years of the school attendance. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015778970106986 | |