Církevní gymnázia a kurikulární reforma v ČR
Catholic High School and the new reform of curricula in the Czech Rep.
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59280Identifiers
Study Information System: 82682
Collections
- Kvalifikační práce [2276]
Author
Advisor
Referee
Dřímal, Ludvík
Faculty / Institute
Catholic Theological Faculty
Discipline
Theological education
Department
Department of Pastoral Theology and Law Sciences
Date of defense
30. 1. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Práce se zabývá teorií kurikula a vzdělávacími cíli katolické střední školy v souvislosti se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia v ČR. Rozvíjí teorii christocentrického kurikula podle dokumentů II. Vatikánského koncilu a Kongregace pro náboženskou výchovu. Tímto pohledem analyzuje školní vzdělávací programy čtrnácti katolických gymnázií v České republice.
Catholic High School and the new Curriculum in the Czech Republic Dissertation purses theory of curicculum and aim of education in catholic secondary school in context of process of introduction of Framevork Education Programme for Secondary General Education in the Czech Republic. Dissertation evolves theory of christocentrical curriculum according to documents of Secound Vatican Council and Congregation for Catholic Education. From this point of view are analyzed School Education Programmes of fourteen Secondary Schools founded by Catholic Church in the Czech Republic.