Jan Otto- podnikatel a bankovní manažer
Jan Otto- Businessman and Banking Manager
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59042Identifikátory
SIS: 87315
Kolekce
- Kvalifikační práce [23976]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šouša, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Historie
Katedra / ústav / klinika
Ústav hospodářských a sociálních dějin
Datum obhajoby
20. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Jan Otto, nakladatelské podnikání, knižní trh, Česká grafická Unie, Živnostenská banka, finanční trh, podnikatelské elity, bankovní elity, česká národní společnost, hospodářský nacionalismusKlíčová slova (anglicky)
Jan Otto, publishing business, book market, Czech Graphic Union, Trade Bank, financial market, business elites, banking elites, Czech national society, economic nationalismPředkládaná diplomová práce se zabývá nakladatelem Janem Ottou (1841 - 1916), jednou z nejvýznamnějších osobností české národní společnosti sklonku 19. a počátku 20. století. Na základě důkladného studia archivního materiálu je analyzována jeho podnikatelská činnost v nakladatelském a knihtiskařském oboru podnikání a jeho manažerské působení v největší národnostně české bance, Živnostenské bance, které Otto věnoval přes 40 let svého života. To jsou dva základní tematické okruhy práce. Komplementárním doplňkem práce je analýza jednoho z projevů českého hospodářského nacionalismu konce 19. století, jímž bylo zřízení firmy Národní podnik obchodní a průmyslový. Otto byl totiž s celým projektem úzce spjat. V úplném závěru práce mě zajímá otázka Ottovy identity. Práce je případovou studií k problematice nacionálně českých podnikatelských a bankovních elit.
The presented thesis deals with the publisher Jan Otto (1841-1916), who was one of the most important personalities of the Czech national society at the end of 19th and at the beginning of 20th century. Based on proper study of archival material his business activity in publishing and typographical field and his manager function in the biggest national Czech bank, Trade Bank, which Otto devoted over 40 years of his life is analysed. These are two basic thematic spheres of the thesis. The analysis of one of Czech economic nationalism manifests towards the end of 19th century which was a foundation of the company National business and industrial enterprise is a complementary supplement of this thesis. Otto was actually closely connected with the whole project. The thesis conclusion concentrates on Otto's identity question. The thesis is a case study for issues of national Czech business and banking elites.