Zobrazit minimální záznam

Coronation of images of Virgin Mary in Central Europe in 17th - 18th century
dc.contributor.advisorRoyt, Jan
dc.creatorVrabelová, Dana
dc.date.accessioned2019-10-16T15:21:03Z
dc.date.available2019-10-16T15:21:03Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/58145
dc.description.abstract1 Summary The thesis, Imago gratiosa - Crowned Madonnas in Central Europe in the Baroque Period presents original research results primarily focused on the Madonne Coronate collection in the Archivio Capitolo di San Pietro at the Vatican Library, which was realised as part of Charles University grant project no. 356911 Coronation of Merciful Marian Imagos in Central Europe in the 17th and 18th Century. To become merciful (imago gratiosa) or miraculous (imago miraculosa) a Marian imago must demonstrate divine mercy (save lives during a disaster, cause miraculous recovery from illness, conception, etc.). The greatest expression of veneration and devotion to a merciful or miraculous imago or statue of the Virgin Mary is its coronation. The theological basis of this liturgical ceremony is the coronation of the Virgin Mary on her assumption to heaven. On earth, the Virgin Mary was crowned with imitations of the crowns of worldly monarchs and her crowned imago placed on a royal throne or altar, usually made especially for this occasion for greater honour and glory. This was always the exquisite work of goldsmiths and silversmiths, which if not preserved until today, we can see in numerous manuscripts, prints and engravings specially published to mark the coronation. The nature of the coronation ceremony developed...en_US
dc.description.abstract1 Resumé Disertační práce Imago gratiosa - Korunované Madony ve střední Evropě v době baroka představuje původní výsledky výzkumu, primárně zaměřeného na fond Madonne Coronate uloženého v Archivio Capitolo di San Pietro ve Vatikánské knihovně, uskutečněného v rámci řešení grantového projektu Univerzity Karlovy č. 356911 Korunování milostných mariánských obrazů ve střední Evropě v 17. a 18. století. Obraz se stává milostným (imago gratiosa) nebo také zázračným (imago miraculosa) projevuje-li Boží milosti různého charakteru (záchrana života při neštěstí, zázračná uzdravení početí apod.). Nejvyšším výrazem úcty a zbožnosti k mariánskému milostnému či zázračnému obrazu nebo soše je jejich korunování. Teologický základ tohoto liturgického obřadu vychází z Mariiny nebeské korunovace, která následuje po jejím nanebevzetí. Na zemi byla Panna Maria korunována napodobeninami korun světských panovníků a její korunovaný obraz usazován na královský trůn, oltář, zhotovený většinou k této slavnostní příležitosti k větší cti a slávě. Vždy se jednalo o skvostná umělecká díla zlatníků a stříbrníků, o jejichž podobě, pokud se nezachovala do dnešních časů, se dovídáme z četných rukopisů, tisků a rytin speciálně vydaných u příležitosti korunovace. Charakter korunovací se v průběhu staletí postupně vyvíjel od soukromé zbožnosti,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectImago gratiosacs_CZ
dc.subjectMadonacs_CZ
dc.subjectsvatopetrská kapitulacs_CZ
dc.subjectkorunovacecs_CZ
dc.subjectikonografiecs_CZ
dc.subjectImago gratiosaen_US
dc.subjectMadonnaen_US
dc.subjectChapter of St. Peteren_US
dc.subjectcoronationen_US
dc.subjectikonographyen_US
dc.titleImago gratiosa - Korunované Madony ve střední Evropě v době barokacs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-10-02
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId102209
dc.title.translatedCoronation of images of Virgin Mary in Central Europe in 17th - 18th centuryen_US
dc.contributor.refereeKořán, Ivo
dc.contributor.refereeBuben, Milan
dc.identifier.aleph001646347
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.cs1 Resumé Disertační práce Imago gratiosa - Korunované Madony ve střední Evropě v době baroka představuje původní výsledky výzkumu, primárně zaměřeného na fond Madonne Coronate uloženého v Archivio Capitolo di San Pietro ve Vatikánské knihovně, uskutečněného v rámci řešení grantového projektu Univerzity Karlovy č. 356911 Korunování milostných mariánských obrazů ve střední Evropě v 17. a 18. století. Obraz se stává milostným (imago gratiosa) nebo také zázračným (imago miraculosa) projevuje-li Boží milosti různého charakteru (záchrana života při neštěstí, zázračná uzdravení početí apod.). Nejvyšším výrazem úcty a zbožnosti k mariánskému milostnému či zázračnému obrazu nebo soše je jejich korunování. Teologický základ tohoto liturgického obřadu vychází z Mariiny nebeské korunovace, která následuje po jejím nanebevzetí. Na zemi byla Panna Maria korunována napodobeninami korun světských panovníků a její korunovaný obraz usazován na královský trůn, oltář, zhotovený většinou k této slavnostní příležitosti k větší cti a slávě. Vždy se jednalo o skvostná umělecká díla zlatníků a stříbrníků, o jejichž podobě, pokud se nezachovala do dnešních časů, se dovídáme z četných rukopisů, tisků a rytin speciálně vydaných u příležitosti korunovace. Charakter korunovací se v průběhu staletí postupně vyvíjel od soukromé zbožnosti,...cs_CZ
uk.abstract.en1 Summary The thesis, Imago gratiosa - Crowned Madonnas in Central Europe in the Baroque Period presents original research results primarily focused on the Madonne Coronate collection in the Archivio Capitolo di San Pietro at the Vatican Library, which was realised as part of Charles University grant project no. 356911 Coronation of Merciful Marian Imagos in Central Europe in the 17th and 18th Century. To become merciful (imago gratiosa) or miraculous (imago miraculosa) a Marian imago must demonstrate divine mercy (save lives during a disaster, cause miraculous recovery from illness, conception, etc.). The greatest expression of veneration and devotion to a merciful or miraculous imago or statue of the Virgin Mary is its coronation. The theological basis of this liturgical ceremony is the coronation of the Virgin Mary on her assumption to heaven. On earth, the Virgin Mary was crowned with imitations of the crowns of worldly monarchs and her crowned imago placed on a royal throne or altar, usually made especially for this occasion for greater honour and glory. This was always the exquisite work of goldsmiths and silversmiths, which if not preserved until today, we can see in numerous manuscripts, prints and engravings specially published to mark the coronation. The nature of the coronation ceremony developed...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990016463470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV