Zobrazit minimální záznam

Why do Turkish children in the Czech Republic learn Turkish? On how language ideologies influent management of language acquisition in Turkish families in the Czech Republic
dc.contributor.advisorSherman, Tamah
dc.creatorÖzörencik, Helena
dc.date.accessioned2017-05-16T16:02:11Z
dc.date.available2017-05-16T16:02:11Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57537
dc.description.abstractTato bakalářská práce se na příkladu tureckých dětí vyrůstajících v České republice, respektive Praze, zabývá vlivem jazykových ideologií na management akvizice jazyka ve vícejazyčné situaci. Práce potvrzuje předpoklad, že členové turecké komunity v ČR znají a sdílejí negativní stereotyp založený na ideologii mateřského jazyka, který v tureckém veřejném diskurzu konceptualizuje představu o důsledcích života ve vícejazyčné situaci. Výzkum zaměřený na ověření souvislosti jednoduchého a organizovaného managementu provedený prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů a experimentu však ukazuje, že v souladu s tím, jak vnímají svou životní situaci - a navzdory existenci negativních stereotypů spojených s migrací -, rodiny dětí neprovádějí specifický management akvizice jazyka a spoléhají na standardní mechanismy jazykové socializace.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the question of language ideologies influence on language management activities in multilingual constellation based on the situation of group of Turkish children growing up in Prague. The thesis confirms the assumption that members of Turkish community in Czech Republic are familiar with the negative stereotypes concerning migration impact on language use based on the mother tongue ideology which are present in Turkish public discourse. Research focused on the interplay of simple and organized level of language management conducted via semi-structured interviews and experiment shows that despite the family situation and language ideologies shared, families rely on standard language socialization processes and do not take any special measures of language acquisition management.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectJazykový managementcs_CZ
dc.subjectjazykové ideologiecs_CZ
dc.subjectfamily language policycs_CZ
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectkonverzační analýzacs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectakvizice jazykacs_CZ
dc.subjectvícejazyčná situacecs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectturečtinacs_CZ
dc.subjectLanguage managementen_US
dc.subjectlanguage ideologiesen_US
dc.subjectfamily language policyen_US
dc.subjectresearchen_US
dc.subjectconversation analysisen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectlanguage aquisitionen_US
dc.subjectmultilingual situationen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectTurkishen_US
dc.titleProč se turecké děti v České republice učí turecky? Vliv jazykových ideologií na management osvojování jazyka v tureckých rodinách v ČRcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-26
dc.description.departmentInstitute of Linguisticsen_US
dc.description.departmentÚstav obecné lingvistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId109679
dc.title.translatedWhy do Turkish children in the Czech Republic learn Turkish? On how language ideologies influent management of language acquisition in Turkish families in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeMrázková, Kamila
dc.identifier.aleph001606139
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Linguistics - Turkish Studiesen_US
thesis.degree.disciplineObecná jazykověda - Turkologiecs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav obecné lingvistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Linguisticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná jazykověda - Turkologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Linguistics - Turkish Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se na příkladu tureckých dětí vyrůstajících v České republice, respektive Praze, zabývá vlivem jazykových ideologií na management akvizice jazyka ve vícejazyčné situaci. Práce potvrzuje předpoklad, že členové turecké komunity v ČR znají a sdílejí negativní stereotyp založený na ideologii mateřského jazyka, který v tureckém veřejném diskurzu konceptualizuje představu o důsledcích života ve vícejazyčné situaci. Výzkum zaměřený na ověření souvislosti jednoduchého a organizovaného managementu provedený prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů a experimentu však ukazuje, že v souladu s tím, jak vnímají svou životní situaci - a navzdory existenci negativních stereotypů spojených s migrací -, rodiny dětí neprovádějí specifický management akvizice jazyka a spoléhají na standardní mechanismy jazykové socializace.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the question of language ideologies influence on language management activities in multilingual constellation based on the situation of group of Turkish children growing up in Prague. The thesis confirms the assumption that members of Turkish community in Czech Republic are familiar with the negative stereotypes concerning migration impact on language use based on the mother tongue ideology which are present in Turkish public discourse. Research focused on the interplay of simple and organized level of language management conducted via semi-structured interviews and experiment shows that despite the family situation and language ideologies shared, families rely on standard language socialization processes and do not take any special measures of language acquisition management.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav obecné lingvistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016061390106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV