dc.contributor.advisor | Topolová, Barbara | |
dc.creator | Ebenová, Marta | |
dc.date.accessioned | 2017-05-16T09:57:33Z | |
dc.date.available | 2017-05-16T09:57:33Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/56114 | |
dc.description.abstract | Na základě odborné literatury a dobových pramenů (esejů, obrazového materiálu, hudebních záznamů, ale též výpovědí současných umělců věnujících se dobové interpretaci) práce pojmenovává a charakterizuje základní prvky techniky barokního herectví. První část se v širších souvislostech věnuje jeho obecným principům (vztahu herce s publikem, práci s energií, hereckému prožívání, apod.), druhá část popisuje jednotlivá pravidla barokní deklamace, gestiky, mimiky a jevištního pohybu. Studium odhalilo řadu podobností barokního herectví s prvky jiných divadelních žánrů (především japonského kabuki), ale také například s výsledky současných psychologických výzkumů v oblasti řeči těla. Díky tomu bylo možné objasnit některá zdánlivě samoúčelná pravidla a doplnit výklad hereckých principů o další cenné poznatky. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Based on professional literature and historical sources (essays, pictorial material, musical scores but also statements of contemporary artists engaged in historical interpretation), the thesis determines and characterizes the basics of baroque acting technique. The first part deals with general principles (actor- audience relationship, handling of energy, emotional involvement of an actor etc. The other part describes individual rules of baroque declamation, gestures, facial expression and stage movement. The study has revealed a number of analogies between the baroque acting technique and that of other genres (most importantly Japanese kabuki theatre) but also with results of contemporary psychological researches in the area of body language. Thanks to these revelations, we were able to clarify some seemingly groundless rules and to enrich the explanation of acting principles with additional valuable information. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Barokní divadlo. Herecké prožívání. Hercova práce s energií. Barokní gestika. Barokní deklamace. Barokní jevištní pohyb | cs_CZ |
dc.subject | Baroque theatre. Emotional involvement in acting. Handling energy in acting. Baroque gestures. Baroque declamation. Baroque stage movement | en_US |
dc.title | Technika barokního herectví | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-04 | |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 116056 | |
dc.title.translated | Baroque acting technique | en_US |
dc.contributor.referee | Pšenička, Martin | |
dc.identifier.aleph | 001604080 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Na základě odborné literatury a dobových pramenů (esejů, obrazového materiálu, hudebních záznamů, ale též výpovědí současných umělců věnujících se dobové interpretaci) práce pojmenovává a charakterizuje základní prvky techniky barokního herectví. První část se v širších souvislostech věnuje jeho obecným principům (vztahu herce s publikem, práci s energií, hereckému prožívání, apod.), druhá část popisuje jednotlivá pravidla barokní deklamace, gestiky, mimiky a jevištního pohybu. Studium odhalilo řadu podobností barokního herectví s prvky jiných divadelních žánrů (především japonského kabuki), ale také například s výsledky současných psychologických výzkumů v oblasti řeči těla. Díky tomu bylo možné objasnit některá zdánlivě samoúčelná pravidla a doplnit výklad hereckých principů o další cenné poznatky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Based on professional literature and historical sources (essays, pictorial material, musical scores but also statements of contemporary artists engaged in historical interpretation), the thesis determines and characterizes the basics of baroque acting technique. The first part deals with general principles (actor- audience relationship, handling of energy, emotional involvement of an actor etc. The other part describes individual rules of baroque declamation, gestures, facial expression and stage movement. The study has revealed a number of analogies between the baroque acting technique and that of other genres (most importantly Japanese kabuki theatre) but also with results of contemporary psychological researches in the area of body language. Thanks to these revelations, we were able to clarify some seemingly groundless rules and to enrich the explanation of acting principles with additional valuable information. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016040800106986 | |