Zobrazit minimální záznam

Baroque acting technique
dc.contributor.advisorTopolová, Barbara
dc.creatorEbenová, Marta
dc.date.accessioned2017-05-16T09:57:33Z
dc.date.available2017-05-16T09:57:33Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56114
dc.description.abstractNa základě odborné literatury a dobových pramenů (esejů, obrazového materiálu, hudebních záznamů, ale též výpovědí současných umělců věnujících se dobové interpretaci) práce pojmenovává a charakterizuje základní prvky techniky barokního herectví. První část se v širších souvislostech věnuje jeho obecným principům (vztahu herce s publikem, práci s energií, hereckému prožívání, apod.), druhá část popisuje jednotlivá pravidla barokní deklamace, gestiky, mimiky a jevištního pohybu. Studium odhalilo řadu podobností barokního herectví s prvky jiných divadelních žánrů (především japonského kabuki), ale také například s výsledky současných psychologických výzkumů v oblasti řeči těla. Díky tomu bylo možné objasnit některá zdánlivě samoúčelná pravidla a doplnit výklad hereckých principů o další cenné poznatky.cs_CZ
dc.description.abstractBased on professional literature and historical sources (essays, pictorial material, musical scores but also statements of contemporary artists engaged in historical interpretation), the thesis determines and characterizes the basics of baroque acting technique. The first part deals with general principles (actor- audience relationship, handling of energy, emotional involvement of an actor etc. The other part describes individual rules of baroque declamation, gestures, facial expression and stage movement. The study has revealed a number of analogies between the baroque acting technique and that of other genres (most importantly Japanese kabuki theatre) but also with results of contemporary psychological researches in the area of body language. Thanks to these revelations, we were able to clarify some seemingly groundless rules and to enrich the explanation of acting principles with additional valuable information.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectBarokní divadlo. Herecké prožívání. Hercova práce s energií. Barokní gestika. Barokní deklamace. Barokní jevištní pohybcs_CZ
dc.subjectBaroque theatre. Emotional involvement in acting. Handling energy in acting. Baroque gestures. Baroque declamation. Baroque stage movementen_US
dc.titleTechnika barokního herectvícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-04
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId116056
dc.title.translatedBaroque acting techniqueen_US
dc.contributor.refereePšenička, Martin
dc.identifier.aleph001604080
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNa základě odborné literatury a dobových pramenů (esejů, obrazového materiálu, hudebních záznamů, ale též výpovědí současných umělců věnujících se dobové interpretaci) práce pojmenovává a charakterizuje základní prvky techniky barokního herectví. První část se v širších souvislostech věnuje jeho obecným principům (vztahu herce s publikem, práci s energií, hereckému prožívání, apod.), druhá část popisuje jednotlivá pravidla barokní deklamace, gestiky, mimiky a jevištního pohybu. Studium odhalilo řadu podobností barokního herectví s prvky jiných divadelních žánrů (především japonského kabuki), ale také například s výsledky současných psychologických výzkumů v oblasti řeči těla. Díky tomu bylo možné objasnit některá zdánlivě samoúčelná pravidla a doplnit výklad hereckých principů o další cenné poznatky.cs_CZ
uk.abstract.enBased on professional literature and historical sources (essays, pictorial material, musical scores but also statements of contemporary artists engaged in historical interpretation), the thesis determines and characterizes the basics of baroque acting technique. The first part deals with general principles (actor- audience relationship, handling of energy, emotional involvement of an actor etc. The other part describes individual rules of baroque declamation, gestures, facial expression and stage movement. The study has revealed a number of analogies between the baroque acting technique and that of other genres (most importantly Japanese kabuki theatre) but also with results of contemporary psychological researches in the area of body language. Thanks to these revelations, we were able to clarify some seemingly groundless rules and to enrich the explanation of acting principles with additional valuable information.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990016040800106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV