Zobrazit minimální záznam

Narativní struktury v krátké próze Virginie Woolf
dc.contributor.advisorWallace, Clare
dc.creatorKovačeva, Elizabet
dc.date.accessioned2017-05-16T09:18:07Z
dc.date.available2017-05-16T09:18:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55964
dc.description.abstractpráce Jedním ze základních principů modernismu bylo zpochybňovat existující kultucní normy a tradice, překonávat je, či se jich zcela zbavovat. Potřeba inovace se dotkla i žánru povídky. Virginia Woolf patřila mezi průkopníky modernistické povídky, přestože je její žánrová tvorba často přehlížena v porovnání s jejími romány či s jinými autory povídek, např. Katherine Mansfield či Jamesem Joycem. Tato bakalářská práce se zabývá narativními strukturami v krátké próze Virginie Woolf. Opírá se o předpoklad, že kvůli vzájemné tematické propojenosti není možné číst, pochopit a docenit povídky Virginie Woolf zcela odděleně od jejích románů, zároveň je však potřeba umět vnímat jejich kvalitu nezávisle na týchž románech, jelikož se jedná o dva rozdílné literární žánry. V úvodu je představen kulturně-literární kontext doby, ve které Woolf žila a tvořila, s důrazem na její obeznámenost s Čechovem a prvními postmoderními malíři. Náplní kapitol 2 a 3 je pak naratologická analýza čtyř povídek - "Mrs Dalloway in Bond Street" (Paní Dallowayová na Bond Street), "Nové šaty," "Blue & Green" (Modrá a zelená) a "Nenapsaný román." První část druhé kapitoly se zabývá intertextualitou v "Mrs Dalloway in Bond Street," Cílem je porovnat povídku s úvodní částí Paní Dallowayové. Oba texty jsou geneticky propojené a na...cs_CZ
dc.description.abstractThesis Abstract One of the basic principles of modernism was to evaluate existing traditions and cultural norms, to innovate them, and to get rid of them if necessary. The need and urge to innovate proved to be immensely productive in the short story genre. The short story is now perceived as independent of other prose forms precisely thanks to the modernists. Virginia Woolf was one of the most enthusiastic innovators of the form, her work in the genre is nevertheless often overlooked in comparison to her novels, or even in comparison to other short story writers, such as Katherine Mansfield or James Joyce. This thesis deals with selected narrative structures in Virginia Woolf's shorter fiction. It works with the basic assumption that when Woolf's short stories are read, her novels have to be taken into account as well due to numerous thematic and other affinities. However, it is also of importance to evaluate Woolf's short fiction without measuring them against her novels as these are two distinct genres. The thesis introduction presents an overview of the literary and cultural context of the times in which Woolf lived and wrote, with emphasis on her familiarity with the Russian writers, primarily Chekhov, and the first Post-Impressionist painters. The thesis then carries out four separate analyses of four...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectVirginia Woolfcs_CZ
dc.subjectJames Joycecs_CZ
dc.subjectAnton P. Čechovcs_CZ
dc.subjectmodernismuscs_CZ
dc.subjectpovídkacs_CZ
dc.subjectkrátká prózacs_CZ
dc.subjectmodernistická povídkacs_CZ
dc.subjectnarativní strukturycs_CZ
dc.subjectnaratologiecs_CZ
dc.subject"Mrs Dalloway in Bond Street" (Paní Dallowayová na Bond Street)cs_CZ
dc.subject"Nové šaty"cs_CZ
dc.subject"Blue &ampcs_CZ
dc.subjectGreen" (Modrá a zelená)cs_CZ
dc.subject"Nenapsaný román"cs_CZ
dc.subjectStrašidelný důmcs_CZ
dc.subjectPaní Dallowayovács_CZ
dc.subjectellipsiscs_CZ
dc.subjectintertextualitacs_CZ
dc.subjectepistemologiecs_CZ
dc.subjectbáseň v próze,metafikcecs_CZ
dc.subjectesejcs_CZ
dc.subjectVirginia Woolfen_US
dc.subjectJames Joyceen_US
dc.subjectAnton P. Chekhoven_US
dc.subjectmodernismen_US
dc.subjectthe short storyen_US
dc.subjectshort fictionen_US
dc.subjectthe modernist short storyen_US
dc.subjectnarrative structuresen_US
dc.subjectnarratologyen_US
dc.subject"Mrs Dalloway in Bond Street"en_US
dc.subject"The New Dress"en_US
dc.subject"Blue &ampen_US
dc.subjectGreen"en_US
dc.subject"An Unwritten Novel"en_US
dc.subjectA Haunted Houseen_US
dc.subjectMrs Dallowayen_US
dc.subjectellipsisen_US
dc.subjectintertextualityen_US
dc.subjectepistemologyen_US
dc.subjectverbal paintingen_US
dc.subjectprose poemen_US
dc.subjectmetafictionen_US
dc.subjectessayen_US
dc.titleNarrative Structures in Virginia Woolf's Shorter Fictionen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-10
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId124195
dc.title.translatedNarativní struktury v krátké próze Virginie Woolfcs_CZ
dc.contributor.refereeNováková, Soňa
dc.identifier.aleph001625056
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cspráce Jedním ze základních principů modernismu bylo zpochybňovat existující kultucní normy a tradice, překonávat je, či se jich zcela zbavovat. Potřeba inovace se dotkla i žánru povídky. Virginia Woolf patřila mezi průkopníky modernistické povídky, přestože je její žánrová tvorba často přehlížena v porovnání s jejími romány či s jinými autory povídek, např. Katherine Mansfield či Jamesem Joycem. Tato bakalářská práce se zabývá narativními strukturami v krátké próze Virginie Woolf. Opírá se o předpoklad, že kvůli vzájemné tematické propojenosti není možné číst, pochopit a docenit povídky Virginie Woolf zcela odděleně od jejích románů, zároveň je však potřeba umět vnímat jejich kvalitu nezávisle na týchž románech, jelikož se jedná o dva rozdílné literární žánry. V úvodu je představen kulturně-literární kontext doby, ve které Woolf žila a tvořila, s důrazem na její obeznámenost s Čechovem a prvními postmoderními malíři. Náplní kapitol 2 a 3 je pak naratologická analýza čtyř povídek - "Mrs Dalloway in Bond Street" (Paní Dallowayová na Bond Street), "Nové šaty," "Blue & Green" (Modrá a zelená) a "Nenapsaný román." První část druhé kapitoly se zabývá intertextualitou v "Mrs Dalloway in Bond Street," Cílem je porovnat povídku s úvodní částí Paní Dallowayové. Oba texty jsou geneticky propojené a na...cs_CZ
uk.abstract.enThesis Abstract One of the basic principles of modernism was to evaluate existing traditions and cultural norms, to innovate them, and to get rid of them if necessary. The need and urge to innovate proved to be immensely productive in the short story genre. The short story is now perceived as independent of other prose forms precisely thanks to the modernists. Virginia Woolf was one of the most enthusiastic innovators of the form, her work in the genre is nevertheless often overlooked in comparison to her novels, or even in comparison to other short story writers, such as Katherine Mansfield or James Joyce. This thesis deals with selected narrative structures in Virginia Woolf's shorter fiction. It works with the basic assumption that when Woolf's short stories are read, her novels have to be taken into account as well due to numerous thematic and other affinities. However, it is also of importance to evaluate Woolf's short fiction without measuring them against her novels as these are two distinct genres. The thesis introduction presents an overview of the literary and cultural context of the times in which Woolf lived and wrote, with emphasis on her familiarity with the Russian writers, primarily Chekhov, and the first Post-Impressionist painters. The thesis then carries out four separate analyses of four...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990016250560106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV