Zobrazit minimální záznam

Master Wenceslas of Trident and mural painting of Bohemian origin in the area of Trentino around 1400
dc.contributor.advisorRoyt, Jan
dc.creatorChalupná, Romana
dc.date.accessioned2017-05-16T06:23:33Z
dc.date.available2017-05-16T06:23:33Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55281
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá primárně cykly nástěnných maleb z doby kolem roku 1400, které jsou v literatuře spojovány s tzv. Mistrem Václavem z Tridentu. Tento malíř byl školen pravděpodobně v Čechách, avšak doložen je poprvé na dvoře Tridentského biskupa Jiřího z Lichtenštejna. Po shrnutí dosavadní literatury k tématu je zařazena kapitola věnovaná dějinám této oblasti, se zvláštním zřetelem na politický vztah k Čechám (2.3) a zejména osobě biskupa Jiřího z Lichtenštejna původem z Moravy (2.4). Následující kapitoly popisují již jednotlivé cykly maleb. Malby v Orlí věži hradu Buonconsiglio, cyklus fresek ve hřbitovní kapli obce Rifiano, výzdoba kostela sv. Karla v Pergine, jeden výjev v podjezdu věže farního kostela v Meranu a malby spojované s malířem v obci Termeno. Z analýzy historických pramenů (8.1) i z komparace jednotlivých fresek vychází najevo, že malíř stál pravděpodobně v čele početnější dvorské dílny tridentského biskupa, která se roku 1407 rozpadla, a následně odešel malíř Václav do města Merana. V jeho projevu je patrné české školení v 70. letech 14. století, znalost díla mistra Theodorika ale i mladších umělců okruhu mistra Třeboňského oltáře. Během pobytu v Tridentském biskupství zapracoval do své tvorby také podněty ze severoitalské malby. Patrná je reflexe lombardské a padovské školy...cs_CZ
dc.description.abstract- Master Wenceslas of Trident and mural painting of Bohemian origin in area of Trentino around 1400 This thesis primarily deals with cycles of mural painting associated with so called Master Wenceslas of Trento. This painter has been probably trained in Bohemia, but is attested for the first time at the court of Prince-Bishop of Trento, George of Liechtenstein. The first chapter analyses the current state of research. The history of the Trentino area follows. This part mainly focuses on political relations with Bohemia (2.3) and especially George of Liechtenstein, originally from Moravia (2.4). The following chapters describe individual cycles of painting - the frescoes in Eagl Tower on the castle Buonconsiglio of Trento, the cycle of mural painting in the cemetery chapel in Rifiano, the decoration of the church of St. Charles in Pergine, one scene in the passage under the tower of Meranos Parish Church, and the painting in village Termeno. The analyses of historical sources (8.1) as well as the comparison of each cycle led to the conclusion that the painter was the leader of a court workshop of Bishop George of Liechtenstein, which broke up in 1407. Then Wenceslas left to Merano. Wenceslas' personal style has evident signs of his training in Bohemia during the 70's of the 14th century, his contact...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectMistr Václavcs_CZ
dc.subjectinternacionální stylcs_CZ
dc.subjectTridentcs_CZ
dc.subjectnástěnné malířstvícs_CZ
dc.subjectMaster Wenceslasen_US
dc.subjectInternational Gothic styleen_US
dc.subjectTrentoen_US
dc.subjectmural paintingen_US
dc.titleMistr Václav z Tridentu a vliv českého nástěnného malířství v oblasti Trentina kolem roku 1400cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-04
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId109040
dc.title.translatedMaster Wenceslas of Trident and mural painting of Bohemian origin in the area of Trentino around 1400en_US
dc.contributor.refereeKubík, Viktor
dc.identifier.aleph001603562
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá primárně cykly nástěnných maleb z doby kolem roku 1400, které jsou v literatuře spojovány s tzv. Mistrem Václavem z Tridentu. Tento malíř byl školen pravděpodobně v Čechách, avšak doložen je poprvé na dvoře Tridentského biskupa Jiřího z Lichtenštejna. Po shrnutí dosavadní literatury k tématu je zařazena kapitola věnovaná dějinám této oblasti, se zvláštním zřetelem na politický vztah k Čechám (2.3) a zejména osobě biskupa Jiřího z Lichtenštejna původem z Moravy (2.4). Následující kapitoly popisují již jednotlivé cykly maleb. Malby v Orlí věži hradu Buonconsiglio, cyklus fresek ve hřbitovní kapli obce Rifiano, výzdoba kostela sv. Karla v Pergine, jeden výjev v podjezdu věže farního kostela v Meranu a malby spojované s malířem v obci Termeno. Z analýzy historických pramenů (8.1) i z komparace jednotlivých fresek vychází najevo, že malíř stál pravděpodobně v čele početnější dvorské dílny tridentského biskupa, která se roku 1407 rozpadla, a následně odešel malíř Václav do města Merana. V jeho projevu je patrné české školení v 70. letech 14. století, znalost díla mistra Theodorika ale i mladších umělců okruhu mistra Třeboňského oltáře. Během pobytu v Tridentském biskupství zapracoval do své tvorby také podněty ze severoitalské malby. Patrná je reflexe lombardské a padovské školy...cs_CZ
uk.abstract.en- Master Wenceslas of Trident and mural painting of Bohemian origin in area of Trentino around 1400 This thesis primarily deals with cycles of mural painting associated with so called Master Wenceslas of Trento. This painter has been probably trained in Bohemia, but is attested for the first time at the court of Prince-Bishop of Trento, George of Liechtenstein. The first chapter analyses the current state of research. The history of the Trentino area follows. This part mainly focuses on political relations with Bohemia (2.3) and especially George of Liechtenstein, originally from Moravia (2.4). The following chapters describe individual cycles of painting - the frescoes in Eagl Tower on the castle Buonconsiglio of Trento, the cycle of mural painting in the cemetery chapel in Rifiano, the decoration of the church of St. Charles in Pergine, one scene in the passage under the tower of Meranos Parish Church, and the painting in village Termeno. The analyses of historical sources (8.1) as well as the comparison of each cycle led to the conclusion that the painter was the leader of a court workshop of Bishop George of Liechtenstein, which broke up in 1407. Then Wenceslas left to Merano. Wenceslas' personal style has evident signs of his training in Bohemia during the 70's of the 14th century, his contact...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990016035620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV