Zobrazit minimální záznam

Research of religious literacy of preschool children in a Christian kindergarten class. Case study
dc.contributor.advisorOpatrný, Aleš
dc.creatorKaucká, Jitka
dc.date.accessioned2017-05-16T04:30:50Z
dc.date.available2017-05-16T04:30:50Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54932
dc.description.abstractDiplomová práce "Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy: Případová studie" se skládá ze dvou hlavních kapitol. Jejím hlavním cílem je představit nový pojem "náboženská gramotnost" a identifikovat jeho základní projevy u dětí předškolního věku v teorii i praxi. V první kapitole je pojednáno o pojmu gramotnost obecně a z náboženského hlediska. Nejprve je definován pojem gramotnost, jsou vymezeny jeho úrovně, hlavní činitele a hlediska posuzování. Dále se hovoří o jednotlivých modelech gramotnosti v předškolním období a jsou stanoveny základní principy její účinné stimulace a rozvoje. V části o náboženské gramotnosti je představeno stádium víry intuitivně- projektivní, typické pro předškolní období a dále se vychází z pasáží Katechismu katolické církve. Ve druhé kapitole je realizován jako případová studie empirický výzkum stavu náboženské gramotnosti v křesťanské třídě mateřské školy. Výzkum přímo navazuje na teoretickou část práce a jeho hlavním cílem je získat skutečný obraz o stavu náboženské gramotnosti předškolních dětí a analyzovat danou problematiku. Je charakterizován zkoumaný vzorek, mateřská škola je prezentována s průvodním komentářem z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, formulován výzkumný hlavní cíl i parciální cíle a...cs_CZ
dc.description.abstractThe Diploma thesis "Research on religious literacy of preschool children in a Christian kindergarten class: Case study" consists of two main parts. Its chief aim is to introduce a new term "religious literacy" and identify its main features on children of preschool age. In the first chapter, it is dealt with the term of literacy in general and from the religious point of view. First, the term is defined; its levels, main factors and points of judgment are specified. Further, the particular models for preschool age and the main principles of its effective stimulation and development are drawn up. In the chapter about religious literacy, the stage of faith intuitive - projective is presented, typical for preschool age. It is based on the passages from Catechism of the Catholic Church. The item of the second part is a case study as an empirical research on religious literacy of preschool children in a Christian kindergarten class. The research is directly connected to the theoretical part and its main goal is to get a real picture of the stand of religious-literacy state of preschool children and to analyze given issues. The research sample is characterized; the kindergarten is presented with the related commentary of the Educational program for preschool education. The project main aim and partial...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectgramotnostcs_CZ
dc.subjectvýzkumcs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectkřesťanská třídacs_CZ
dc.subjectreligious literacyen_US
dc.subjectresearchen_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectChristian classen_US
dc.titleVýzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy. Případová studiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-03
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId123335
dc.title.translatedResearch of religious literacy of preschool children in a Christian kindergarten class. Case studyen_US
dc.contributor.refereeDřímal, Ludvík
dc.identifier.aleph001601424
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Výzkum náboženské gramotnosti předškolních dětí v křesťanské třídě mateřské školy: Případová studie" se skládá ze dvou hlavních kapitol. Jejím hlavním cílem je představit nový pojem "náboženská gramotnost" a identifikovat jeho základní projevy u dětí předškolního věku v teorii i praxi. V první kapitole je pojednáno o pojmu gramotnost obecně a z náboženského hlediska. Nejprve je definován pojem gramotnost, jsou vymezeny jeho úrovně, hlavní činitele a hlediska posuzování. Dále se hovoří o jednotlivých modelech gramotnosti v předškolním období a jsou stanoveny základní principy její účinné stimulace a rozvoje. V části o náboženské gramotnosti je představeno stádium víry intuitivně- projektivní, typické pro předškolní období a dále se vychází z pasáží Katechismu katolické církve. Ve druhé kapitole je realizován jako případová studie empirický výzkum stavu náboženské gramotnosti v křesťanské třídě mateřské školy. Výzkum přímo navazuje na teoretickou část práce a jeho hlavním cílem je získat skutečný obraz o stavu náboženské gramotnosti předškolních dětí a analyzovat danou problematiku. Je charakterizován zkoumaný vzorek, mateřská škola je prezentována s průvodním komentářem z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, formulován výzkumný hlavní cíl i parciální cíle a...cs_CZ
uk.abstract.enThe Diploma thesis "Research on religious literacy of preschool children in a Christian kindergarten class: Case study" consists of two main parts. Its chief aim is to introduce a new term "religious literacy" and identify its main features on children of preschool age. In the first chapter, it is dealt with the term of literacy in general and from the religious point of view. First, the term is defined; its levels, main factors and points of judgment are specified. Further, the particular models for preschool age and the main principles of its effective stimulation and development are drawn up. In the chapter about religious literacy, the stage of faith intuitive - projective is presented, typical for preschool age. It is based on the passages from Catechism of the Catholic Church. The item of the second part is a case study as an empirical research on religious literacy of preschool children in a Christian kindergarten class. The research is directly connected to the theoretical part and its main goal is to get a real picture of the stand of religious-literacy state of preschool children and to analyze given issues. The research sample is characterized; the kindergarten is presented with the related commentary of the Educational program for preschool education. The project main aim and partial...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990016014240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV