Hodnocení vlivu rahabilitace na motorické a senzitivní funkce u pacientů pro cévní mozkové příhodě
The assessment of the impact of rehabilitation on the motor and sensory functions in the stroke patients
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54632Identifikátory
SIS: 130605
Kolekce
- Kvalifikační práce [1716]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čakrt, Ondřej
Fakulta / součást
2. lékařská fakulta
Obor
Fyzioterapie
Katedra / ústav / klinika
Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství
Datum obhajoby
21. 5. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, 2. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
cévní mozková příhoda, testování, motorický a senzitivní deficit, Fugl-Meyer Assessment, Nottingham Sensory AssessmentKlíčová slova (anglicky)
stroke, cerbrovascular accident, assessment, deficit of the motor and sensory functions, Fugl-Meyer Assessment, Nottingham Sensory AssessmentJméno a příjmení autora: Bc. Jitka Strachoňová Název bakalářské práce: Hodnocení vlivu rehabilitace na motorické a senzitivních funkce u pacientů po cévní mozkové příhodě Pracoviště: Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařství, 2. lékařská fakulta UK v Praze Vedoucí bakalářské práce: MUDr. Alena Kobesová, Ph.D. Rok obhajoby bakalářské práce: 2013 Abstrakt: Úvod: V populaci osob s těžkým hybným postižením je v 25% příčinou reziduální deficit po cévní mozkové příhodě. Rehabilitace má za cíl zlepšit motorické, senzitivní a kognitivní funkce u pacienta po cévní mozkové příhodě. Cíl: Zhodnotit motorický a senzitivní deficit horní končetiny u pacientů po cévní mozkové příhodě pomocí Fugl-Meyer Assessment a Nottingham Sensory Assessment a sledovat vývoj funkčního deficitu během rehabilitace. Zjistit přítomnost korelace mezi zlepšením senzitivních a motorických funkcí. Soubor pacientů a metodika: Sedm pacientů po cévní mozkové příhodě bylo podrobeno intenzivní rehabilitaci při hospitalizaci na oddělení lůžkové rehabilitace FN Motol. Pacienti byli měřeni při zahájení rehabilitace a v následujících dvou týdnech. Motorické funkce byly hodnoceny pomocí Fugl-Meyer Assessment of Physical Performance a senzitivní funkce pomocí Nottingham Sensory Assessment. Naměřená data byla statisticky zpracována metodou ANOVA a HSD...
Author's first name and surname: Jitka Strachoňová, BA. Title of the bachelor thesis: The Assessment of Impact of Rehabilitation to the Motor and Sensory Functions in the Stroke Patient Department: The Department of Rehabilitation and Sports Medicine at 2nd Faculty of Medicine of Charles University in Prague Supervisor: MUDr. Alena Kobesová, Ph.D. The year of presentation: 2013 Abstract: Introduction: People suffering from cerebrovascular accident represent about 25% of all people with severe disabilities in the population. Physiotherapy aims to reduce sensomotoric deficit of stroke patients. Objective: To assess motor and sensory deficit of the upper limb of the stroke patients and monitor the development of functional deficits during rehabilitation. Evaluate motor deficit by Fugl-Meyer Assessment and sensitive deficit according Nottingham Sensory Assessment. Detect the presence of correlation between improvements of sensory and motor functions. Patients and Methodology: Seven stroke patients were hospitalized on the inpatient rehabilitation department of The Motol University Hospital, underwent a two-week intensive rehabilitation. Patients underwent the entry assessment and two control assessments - after the first and second week of intensive rehabilitation. Motor functions were evaluated using the...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠťastná, Kamila (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 17. 6. 2013AND KEY WORDS ŠŤASTNÁ, Kamila. Forms of the Assessment of Pupils in the Education of the Czech Language and Literature. Prague, 2013. Dissertation. Charles University in Prague, Faculty of Arts, Institute of Czech Language ... -
Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKopecká, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 18. 5. 2016Diplomová práce Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy pojednává zejména o hodnocení, jímž učitel poskytuje žákům cílenou radu, a to ve chvíli, kdy lze jejich výkon ještě zlepšit. Jde o velmi časté ... -
Tipos de evaluación en la enseñanza de lenguas extranjeras en las escuelas checas
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBerkovcová, Zdeňka (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2024)Datum obhajoby: 17. 6. 2024This thesis deals with the types of assessment in foreign language classes in Czech schools. The aim is to provide a theoretical introduction to the variety of assessments that can be used, and then investigate whether ...