Zobrazit minimální záznam

The Dramaturgy of the National Theatre Ballet in Seasons 2002 - 2011
dc.contributor.advisorChristov, Petr
dc.creatorJílková, Eliška
dc.date.accessioned2017-05-16T02:13:22Z
dc.date.available2017-05-16T02:13:22Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54438
dc.description.abstractEliška Jílková Abstrakt Cílem práce je zmapovat podobu a vývojové tendence dramaturgie Baletu Národního divadla v sezónách 2002/2003 - 2010/2011. Pro komplexní postihnutí tématu je text rozšířen o charakteristiku všech scén Národního divadla a vymezení dramaturgie oproti předchozímu období. Text nabízí několik pohledů na proměnu repertoáru. Kromě způsobu výběru titulů poukazuje i na vnější a vnitřní podmínky tohoto procesu. Zároveň rámcově charakterizuje dramaturgii z předcházejícího období, kdy Balet Národního divadla vedl Vlastimil Harapes. Práce je pro přehlednost dělena dle národnosti tvůrců. Samostatná podkapitola je věnována i hostujícím souborům, jejichž inscenace mají jen omezený vliv na celkovou podobu repertoáru. V závěru je shrnutí poznatků o vývoji a současné podobě dramaturgie Baletu. Zároveň jsou zde připomenuty nejdůležitější a nejvýraznější prvky nové koncepce dramaturgie. Klíčová slova Balet Národního divadla, Národní divadlo, dramaturgie, balet, inscenace, choreografie, komponované inscenace, repertoár, Petr Zuska, Miniatury, Balet Galacs_CZ
dc.description.abstractEliška Jílková Abstract The aim of the thesis work is to map characteristics and evolution trend of ballet dramaturgy in the National Theater during the season 2002/2003 - 2010/2011. To cover complexity of the topic, the text is broadened out by characteristics of all National Theater stages and the dramaturgy is specified with respect to the previous season. The text offers several views on repertory changes. Besides the methods of titlesselection it also points out external and internal conditions of this process. The thesis also roughly characterizes dramaturgy from previous season when the National Theater ballet was directed by Vlastimil Harapes. For clarity the work is divided by the nationality of authors. One chapter is solely devoted to guest ensembles whose staging have limited influence on the whole repertory appearance. The conclusion summarizes the findings about the evolution and present-day dramaturgy of the ballet. The thesis is finished with description of the most important and distinctive elements of the new dramaturgy concept. Keywords Ballet of the National Theatre in Prague , The National Theatre, dramaturgy, ballet, production, choreography, compound production, repertoire, Petr Zuska, Miniatures, Ballet Galaen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectBalet Národního divadlacs_CZ
dc.subjectNárodní divadlocs_CZ
dc.subjectdramaturgiecs_CZ
dc.subjectbaletcs_CZ
dc.subjectinscenacecs_CZ
dc.subjectchoreografiecs_CZ
dc.subjectkomponované inscenacecs_CZ
dc.subjectrepertoárcs_CZ
dc.subjectPetr Zuskacs_CZ
dc.subjectMiniaturycs_CZ
dc.subjectBalet Galacs_CZ
dc.subjectBallet of the National Theatre in Pragueen_US
dc.subjectThe National Theatreen_US
dc.subjectdramaturgyen_US
dc.subjectballeten_US
dc.subjectproductionen_US
dc.subjectchoreographyen_US
dc.subjectcompound productionen_US
dc.subjectrepertoireen_US
dc.subjectPetr Zuskaen_US
dc.subjectMiniaturesen_US
dc.subjectBallet Galaen_US
dc.titleDramaturgie baletu ND Praha v sezónách 2002 - 2011cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-02-07
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId110492
dc.title.translatedThe Dramaturgy of the National Theatre Ballet in Seasons 2002 - 2011en_US
dc.contributor.refereeKočí, Julie
dc.identifier.aleph001557822
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csEliška Jílková Abstrakt Cílem práce je zmapovat podobu a vývojové tendence dramaturgie Baletu Národního divadla v sezónách 2002/2003 - 2010/2011. Pro komplexní postihnutí tématu je text rozšířen o charakteristiku všech scén Národního divadla a vymezení dramaturgie oproti předchozímu období. Text nabízí několik pohledů na proměnu repertoáru. Kromě způsobu výběru titulů poukazuje i na vnější a vnitřní podmínky tohoto procesu. Zároveň rámcově charakterizuje dramaturgii z předcházejícího období, kdy Balet Národního divadla vedl Vlastimil Harapes. Práce je pro přehlednost dělena dle národnosti tvůrců. Samostatná podkapitola je věnována i hostujícím souborům, jejichž inscenace mají jen omezený vliv na celkovou podobu repertoáru. V závěru je shrnutí poznatků o vývoji a současné podobě dramaturgie Baletu. Zároveň jsou zde připomenuty nejdůležitější a nejvýraznější prvky nové koncepce dramaturgie. Klíčová slova Balet Národního divadla, Národní divadlo, dramaturgie, balet, inscenace, choreografie, komponované inscenace, repertoár, Petr Zuska, Miniatury, Balet Galacs_CZ
uk.abstract.enEliška Jílková Abstract The aim of the thesis work is to map characteristics and evolution trend of ballet dramaturgy in the National Theater during the season 2002/2003 - 2010/2011. To cover complexity of the topic, the text is broadened out by characteristics of all National Theater stages and the dramaturgy is specified with respect to the previous season. The text offers several views on repertory changes. Besides the methods of titlesselection it also points out external and internal conditions of this process. The thesis also roughly characterizes dramaturgy from previous season when the National Theater ballet was directed by Vlastimil Harapes. For clarity the work is divided by the nationality of authors. One chapter is solely devoted to guest ensembles whose staging have limited influence on the whole repertory appearance. The conclusion summarizes the findings about the evolution and present-day dramaturgy of the ballet. The thesis is finished with description of the most important and distinctive elements of the new dramaturgy concept. Keywords Ballet of the National Theatre in Prague , The National Theatre, dramaturgy, ballet, production, choreography, compound production, repertoire, Petr Zuska, Miniatures, Ballet Galaen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990015578220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV