Hudební stanice v českém televizním vysílání a jejich moderátoři
Music stations in czech TV broadcasting and their presenters
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52496Identifikátory
SIS: 125514
Kolekce
- Kvalifikační práce [17643]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vedral, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
18. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
hudební televize, moderátoři, vývoj, programová skladba, MTV, Óčko, komparaceKlíčová slova (anglicky)
music televisions, presenters, history, program structure, MTV, Óčko, komparaceTato bakalářská práce srovnává dvě významné hudební televize v českém televizním vysílání, MTV a TV Óčko. Je zde také popsán vývoj první americké hudební stanice MTV a zároveň jsou zde poskytnuty některé paralely mezi prvky ve vývoji americké MTV a vývoji českých hudebních televizí. Obě české hudební televize jsou také srovnány z hlediska programové skladby. Praktická část práce je založena na rozhovorech s moderátory hudebních televizí. Na jejich základě byl hodnocen postoj moderátorů k hudebním stanicím, prostor, který je jim ve vysílání poskytnut a také jejich subjektivní pohledy na postavení dané televizní stanice na trhu a srovnání se stanicemi konkurenčními.
This thesis compares two significant music televisions in Czech television broadcasting, MTV and TV Óčko. Also it describes the development and history of the first American music television MTV and also it provides a view to some similar features of the development of the American MTV and the development of the Czech music televisions. Both Czech music televisions are also compared in terms of the program structure. The practical part of this thesis is based on interviews with four presenters of both Czech music televisions. On the basis of these interviews there has been evaluated an attitude of the presenter to their stations, space that they are provided in the broadcasting and also their subjective views on the positions of music televisions in the Czech media market and their comparison with other music televisions.