Zobrazit minimální záznam

Behavior of children in younger school age on the Internet (social networks) and their motivation for sharing personal data in this enviroment
dc.contributor.advisorŠisler, Vít
dc.creatorZadražilová, Tereza
dc.date.accessioned2021-03-26T17:36:59Z
dc.date.available2021-03-26T17:36:59Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/51691
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje především na chování mladších školních dětí na internetu a motivace, které je zde mohou vést k rizikovému chování, jako je například poskytování osobních údajů. Teoretická část definuje základní pojmy. Zpočátku se zaměřuje na psychologický profil mladších školních dětí a jejich zkušenosti s novými technologiemi, dále popisuje hlavní nebezpečí plynoucí z rizikového chování dětí na internetu s důrazem na kyberšikanu a kybergrooming. Na závěr teoretické části jsou stručně představeny základní výzkumy týkající se chování dětí na internetu, které v posledních letech proběhly v České republice. Empirická část je věnována kvalitativnímu výzkumu formou focus groups mezi dětmi mladšího školního věku. Zpočátku je popsán výzkumný záměr a metodologie, následuje nejvýznamnější část diplomové práce, tedy prezentace výsledků výzkumu a jeho vyhodnocení, které zahrnuje i doporučení pro vzdělávání v tomto oboru a případné další výzkumy. Závěr práce patří především zhodnocení výzkumu i celé práce z pohledu autorky a předestření dalšího možného vývoje v této oblasti. Klíčová slova Děti, internet, mladší školní věk, rizika, osobní údaje, kyberšikana, kybergrooming;cs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis aims mainly on behaviour of primary-school children in the environment of the internet and on motivation which can lead to dangerous behaviour such as providing personal data. The theoretical part defines basic terms. Firstly, it focuses on psychological profile of primary-school children and on their experience with new technologies, then it describes major types of danger as results of hazardous behaviour of children on the internet focusing on cyberbullying and cybergrooming. The end of the theoretical part presents a number of basic researches related to primary-school children behaviour on the internet, which took place in the Czech Republic during last several years. The empirical part aims on qualitative research using the method called focus groups among primary-school children. Firstly, the research purpose and the methodology are described, followed by the most important part of the thesis - presentation of the results of the research and its evaluation, which involves also recommendation for education in this field and other potential researches. The conclusion of the thesis focuses mainly on the evaluation of the research and the work as a whole from the writer's point of view and on propounding of possible further development in this area. Keywords Children,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectChildrenen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectyounger school ageen_US
dc.subjectpersonal dataen_US
dc.subjectcyberbullyingen_US
dc.subjectcybergrooming;en_US
dc.subjectDětics_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectmladší školní věkcs_CZ
dc.subjectrizikacs_CZ
dc.subjectosobní údajecs_CZ
dc.subjectkyberšikanacs_CZ
dc.subjectkybergrooming;cs_CZ
dc.titleChování dětí mladšího školního věku na internetu (sociálních sítích) a jejich motivace ke sdělování osobních údajů v tomto prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-18
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId117600
dc.title.translatedBehavior of children in younger school age on the Internet (social networks) and their motivation for sharing personal data in this enviromenten_US
dc.contributor.refereeKnopová, Martina
dc.identifier.aleph001625930
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje především na chování mladších školních dětí na internetu a motivace, které je zde mohou vést k rizikovému chování, jako je například poskytování osobních údajů. Teoretická část definuje základní pojmy. Zpočátku se zaměřuje na psychologický profil mladších školních dětí a jejich zkušenosti s novými technologiemi, dále popisuje hlavní nebezpečí plynoucí z rizikového chování dětí na internetu s důrazem na kyberšikanu a kybergrooming. Na závěr teoretické části jsou stručně představeny základní výzkumy týkající se chování dětí na internetu, které v posledních letech proběhly v České republice. Empirická část je věnována kvalitativnímu výzkumu formou focus groups mezi dětmi mladšího školního věku. Zpočátku je popsán výzkumný záměr a metodologie, následuje nejvýznamnější část diplomové práce, tedy prezentace výsledků výzkumu a jeho vyhodnocení, které zahrnuje i doporučení pro vzdělávání v tomto oboru a případné další výzkumy. Závěr práce patří především zhodnocení výzkumu i celé práce z pohledu autorky a předestření dalšího možného vývoje v této oblasti. Klíčová slova Děti, internet, mladší školní věk, rizika, osobní údaje, kyberšikana, kybergrooming;cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis aims mainly on behaviour of primary-school children in the environment of the internet and on motivation which can lead to dangerous behaviour such as providing personal data. The theoretical part defines basic terms. Firstly, it focuses on psychological profile of primary-school children and on their experience with new technologies, then it describes major types of danger as results of hazardous behaviour of children on the internet focusing on cyberbullying and cybergrooming. The end of the theoretical part presents a number of basic researches related to primary-school children behaviour on the internet, which took place in the Czech Republic during last several years. The empirical part aims on qualitative research using the method called focus groups among primary-school children. Firstly, the research purpose and the methodology are described, followed by the most important part of the thesis - presentation of the results of the research and its evaluation, which involves also recommendation for education in this field and other potential researches. The conclusion of the thesis focuses mainly on the evaluation of the research and the work as a whole from the writer's point of view and on propounding of possible further development in this area. Keywords Children,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantMašková, Anna
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990016259300106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV