Zobrazit minimální záznam

Comparison of progress and several specific masterpieces of Oscar Kokoschka`s Prague exile period and Max Beckmann`s Amsterdam exile period
dc.contributor.advisorPech, Milan
dc.creatorBišof, Petr
dc.date.accessioned2017-05-08T19:17:23Z
dc.date.available2017-05-08T19:17:23Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50877
dc.description.abstractPráce se zabývá pražským exilovým obdobím Oskara Kokoschky a amsterodamským exilovým obdobím Maxe Beckmanna. Právě tito dva malíři byli vybráni proto, že oba byli představiteli expresionistického stylu, oba byli generačními vrstevníky (Beckmann nar. 1884, Kokoschka nar. 1886) a na oba proto působily podobné společensko-politické vlivy (z hlediska práce je v tomto směru nejdůležitější politický útlak 30. let). Stěžejní část práce se tedy zabývá otázkou, jak proměnil život v exilu, stejně jako represe a zastrašování ze strany nacistického režimu, umělecký vývoj obou autorů. Tyto změny se autor snaží postihnout ve třech částech tvorby - v autoportrétech, krajinomalbách a v obrazech se symbolickými prvky. V rámci těchto oblastí porovnává, jak odlišně výtvarně oba malíři reagovali na podobné mimoumělecké vlivy (například zpolitizovaná výstava "Entartete Kunst") a jakým způsobem vnímali sami sebe v tomto dramatickém období.cs_CZ
dc.description.abstractThe work deals with Prague exile period of Oscar Kokoschka and Amsterdam exile period of Max Beckmann. Right these two artists were choosen for the reason, that both were representatives of expressionistic style, they belonged to same generation (Beckmann born in 1884, Kokoschka 1886) and both were affected by the similar social-political influences (from the work point of view is the most important influence the political oppression of the third decade). The main part of this work deals with a question, how the life in exile, as well as repression and intimidation from the nazi regime, changed artisctic progress of both artists, whereas the author tries to describe these changes in three features of art - in self-portrait, landscape-painting and allegoric paintings. In the scope of these areas he tries to compare how did these two artists react to the same influences outside art (for example politicized exhibition "Entartete Kunst"), how did they see themselves in this dramatic era, and to show this at specific pieces of art.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleSrovnání vývoje a několika konkrétních děl pražského exilového období Oskara Kokoschky a amsterdamského exilového období Maxe Beckmannacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-30
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83436
dc.title.translatedComparison of progress and several specific masterpieces of Oscar Kokoschka`s Prague exile period and Max Beckmann`s Amsterdam exile perioden_US
dc.contributor.refereeBendová, Eva
dc.identifier.aleph001432699
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá pražským exilovým obdobím Oskara Kokoschky a amsterodamským exilovým obdobím Maxe Beckmanna. Právě tito dva malíři byli vybráni proto, že oba byli představiteli expresionistického stylu, oba byli generačními vrstevníky (Beckmann nar. 1884, Kokoschka nar. 1886) a na oba proto působily podobné společensko-politické vlivy (z hlediska práce je v tomto směru nejdůležitější politický útlak 30. let). Stěžejní část práce se tedy zabývá otázkou, jak proměnil život v exilu, stejně jako represe a zastrašování ze strany nacistického režimu, umělecký vývoj obou autorů. Tyto změny se autor snaží postihnout ve třech částech tvorby - v autoportrétech, krajinomalbách a v obrazech se symbolickými prvky. V rámci těchto oblastí porovnává, jak odlišně výtvarně oba malíři reagovali na podobné mimoumělecké vlivy (například zpolitizovaná výstava "Entartete Kunst") a jakým způsobem vnímali sami sebe v tomto dramatickém období.cs_CZ
uk.abstract.enThe work deals with Prague exile period of Oscar Kokoschka and Amsterdam exile period of Max Beckmann. Right these two artists were choosen for the reason, that both were representatives of expressionistic style, they belonged to same generation (Beckmann born in 1884, Kokoschka 1886) and both were affected by the similar social-political influences (from the work point of view is the most important influence the political oppression of the third decade). The main part of this work deals with a question, how the life in exile, as well as repression and intimidation from the nazi regime, changed artisctic progress of both artists, whereas the author tries to describe these changes in three features of art - in self-portrait, landscape-painting and allegoric paintings. In the scope of these areas he tries to compare how did these two artists react to the same influences outside art (for example politicized exhibition "Entartete Kunst"), how did they see themselves in this dramatic era, and to show this at specific pieces of art.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990014326990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV