Fragmentation and Disjointedness in Samuel Beckett's Plays
Fragmentace a Oddělenost v krách Samuela Becketta
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50435Identifikátory
SIS: 97446
Kolekce
- Kvalifikační práce [23976]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Armand, Louis
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
12. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Samuel Beckett, Endgame, Krapp's Last Tape, Play, Happy Days, Fragmentace, Nespojitost, Irský Drama, Postdramatický drama, jazyk, čas, identita, realitaKlíčová slova (anglicky)
Samuel Beckett, Endgame, Krapp's Last Tape, Play, Happy Days, Fragmentation, Disjointedness, Irish Drama, Postdramatic Theatre, Language, Time, Identity, RealityTato práce zkoumá různé úrovně fragmentace a nespojitosti v dramatických dílech Samuela Becketta Endgame, Krapp's Last Tape, Happy Days a Play. Nejdříve označí určité koncepty jako fragmentované; v souvislosti s fragmentací a nespojitostí zkoumá koncepty jazyka, času, identity a reality. Motivací této části výzkumu bylo odhalení subjektivity a mnohotvárnosti daných konceptů a zjišťování, jakým způsobem jsou zastoupeny ve zkoumaných dramatech. Práce dále zkoumá Beckettovo užití fragmentace a rozštěpenosti ve vzájemné souvislosti s neúplností. Všímá si přitom důležitosti toho, co je v dílech přítomno, ale i toho, co absentuje. Ve druhé kapitole práce zkoumá vztah formy a funkce jazyka a zabývá se jednotlivými faktory ovlivňujícími jedincovo vnímání jazyka. Jazyk je nahlížen z pohledu subjektivního, kontextuálního a sociálního. Postavy zkoumaných děl dokazují, že jazyk je komplexní vyjadřovací formou, která nezřídka vede ke komunikačním neshodám. Třetí kapitola zkoumá fragmentaci a subjektivitu času, identity a reality. Čas je nahlížen ve vztahu k postavám děl: zkoumá se, jak postavy vnímají minulost a přítomnost a odhaluje se subjektivita času. Čas je dále nahlížen jako spouštěč fragmentace identity, která se tak v čase proměňuje. Fragmentace identity je potom zkoumána ve vztahu k rozporům těla a...
The aim of this thesis is to explore different levels of fragmentation and disjointedness in Samuel Beckett's Endgame, Krapp's Last Tape, Happy Days, and Play. Firstly, certain concepts are exposed as being fragmentary. The concepts which are examined in relation to fragmentation and disjointedness are language, time, identity, and reality. The motivation behind this part of the research was to expose the subjectivity and multiplicity of these concepts, and to examine how they function in the four treated plays. Furthermore, this thesis seeks to examine Beckett's use of fragmentation and disjointedness in correlation with incompleteness, examining the importance of what is present but also what is absent in the treated plays. In chapter 2, the relationship between the form and function of language is examined, exploring the different factors that affect one's perception towards language. Language is examined within a subjective, contextual, and social framework. The characters of the treated plays prove that language is a delicate method of expression, often resulting in rifts in communication. The third chapter deals with the fragmentation and subjectivity of time, identity, and reality. Time is examined in relation to the characters, delving into the problem of the characters' perception of the...