Manipulace v reklamě
Manipulation in Advertisement
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50015Identifikátory
SIS: 108433
Kolekce
- Kvalifikační práce [23976]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hubáček, Ondřej
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Kulturologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav etnologie
Datum obhajoby
7. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
reklama, manipulace, neuromarketing, emoce, podprahová reklama, product placement, supermarket, právní regulaceKlíčová slova (anglicky)
advertisement, manipulation, neuromarketing, emotion, subliminal advertisement, product placement, supermarket, legal regulationBakalářská práce se zaměřuje na způsoby manipulace v reklamě. Vychází z poznatků psychologie, sociologie a především neuromarketingu. Popisuje model přijetí reklamního sdělení. Tento proces zahrnuje učení a zapamatování, jejichž úspěšnost je přímo ovlivňována emocemi. Je zde představen koncept oblíbenosti reklamy a její měření. Práce se dále zabývá způsoby, jakými reklama manipuluje s emocemi zákazníků, aby je přinutila k nákupu. V bakalářské práci jsou popisovány nejčastější techniky ovlivňování smyslů, jež mají přímý dopad na emoce. Prostor je věnován i problematice podprahových sdělení, product placementu, designu obalů a konstrukce prodejních prostor. V závěru se práce zabývá právní regulací reklamy v České republice.
The bachelor thesis deals with the means of manipulation in advertisement. It is based on the findings of psychology, sociology and especially neuromarketing. It describes the model of advertisement acceptance. The process of advertisement acceptance includes learning and remembering, the success of which is directly influenced by emotion. The concept of advertisement popularity and its measuring is further described. The thesis focuses on how advertising manipulates with emotions in order to make customers purchase goods. The common ways of affecting senses which directly sway emotions are also described. The issues of subliminal advertising, product placement, package design and layout of stores are also dealt with. The final part focuses on the legal regulation of advertisement in the Czech Republic.