Zobrazit minimální záznam

Renaissance furniture and interior in Central Europe
dc.contributor.advisorOtavský, Karel
dc.creatorFričová, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-08T15:20:36Z
dc.date.available2017-05-08T15:20:36Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49948
dc.description.abstractCílem bakalářské práce Renesanční nábytek a interiér ve střední Evropě je představení renesančního nábytkářství a kultury bydlení ve střední Evropě v kulturně historických souvislostech. Definuje specifické principy renesanční nábytkové tvorby, které jsou následně demonstrovány na konkrétních příkladech v katalogové části. Úvod do problematiky tvoří v první kapitole shrnutí předchozího vývoje nábytkového umění a celkové kultury bydlení v Evropě. Pronikavou změnu, jíž prošla kultura bydlení ve středoevropském prostoru v průběhu 16. a v první polovině 17. století, mapuje druhá kapitola, která popisuje typologickou šíři užívaného nábytku. Současně se zabývá ideovými východisky a kulturně historickými podmínkami doby a jejich dopadem na celkový vzhled interiéru. Třetí kapitola stručně charakterizuje výrobou nábytku z hlediska technologie, materiálové skladby, konstrukce a výrobních prostředků. Popisuje nejrozšířenější užívané výzdobné techniky a jejich náměty. Vedle těchto technických aspektů se věnuje ekonomicko-společenskému pozadí výroby nábytku ve střední Evropě, s rozšířenou podkapitolou věnující se specifikům Polska. Práce tak shrnuje v základních bodech technický a umělecký přínos renesance v nábytkovém umění a v architektuře interiéru ve střední Evropě, který byl určující pro další vývoj nábytku...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the bachelor's thesis about renaissance furniture and interior in Central Europe is the presentation of renaissance furniture-making and the culture of habitation in Central Europe in culturally historic continuities. In defines the specific principle of furniture creations demonstrated by concrete examples in the following catalogue part. The introduction to the probleme is presenting in the first chapter a summary of the preceding development of furniture art and the whole culture of habitation in Europe. In the second chapter there has been mapped the pervasive change, which the cultur of habitation hat gone trough in the territory of Central Europe during the 16th and the half of the 17th century describing the typological extension of used furniture. At the same time i tis concerning itself with the ideological origins and the historical conditions and the impact upon the whole appearance of the interior. The third chapter is briefly characterizing the production of furniture from the point of wiew of technology, the material structure, the construction and means of production. It is describing the mostly amplified used decoration tenique, and its inspirations. Besides these technical aspects i tis pursuing the economically social backgroud of the produktion of furniture in Central...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleRenesanční nábytek a interiér ve Střední Evropěcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-06
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId85436
dc.title.translatedRenaissance furniture and interior in Central Europeen_US
dc.contributor.refereeFronek, Jiří
dc.identifier.aleph001463369
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce Renesanční nábytek a interiér ve střední Evropě je představení renesančního nábytkářství a kultury bydlení ve střední Evropě v kulturně historických souvislostech. Definuje specifické principy renesanční nábytkové tvorby, které jsou následně demonstrovány na konkrétních příkladech v katalogové části. Úvod do problematiky tvoří v první kapitole shrnutí předchozího vývoje nábytkového umění a celkové kultury bydlení v Evropě. Pronikavou změnu, jíž prošla kultura bydlení ve středoevropském prostoru v průběhu 16. a v první polovině 17. století, mapuje druhá kapitola, která popisuje typologickou šíři užívaného nábytku. Současně se zabývá ideovými východisky a kulturně historickými podmínkami doby a jejich dopadem na celkový vzhled interiéru. Třetí kapitola stručně charakterizuje výrobou nábytku z hlediska technologie, materiálové skladby, konstrukce a výrobních prostředků. Popisuje nejrozšířenější užívané výzdobné techniky a jejich náměty. Vedle těchto technických aspektů se věnuje ekonomicko-společenskému pozadí výroby nábytku ve střední Evropě, s rozšířenou podkapitolou věnující se specifikům Polska. Práce tak shrnuje v základních bodech technický a umělecký přínos renesance v nábytkovém umění a v architektuře interiéru ve střední Evropě, který byl určující pro další vývoj nábytku...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor's thesis about renaissance furniture and interior in Central Europe is the presentation of renaissance furniture-making and the culture of habitation in Central Europe in culturally historic continuities. In defines the specific principle of furniture creations demonstrated by concrete examples in the following catalogue part. The introduction to the probleme is presenting in the first chapter a summary of the preceding development of furniture art and the whole culture of habitation in Europe. In the second chapter there has been mapped the pervasive change, which the cultur of habitation hat gone trough in the territory of Central Europe during the 16th and the half of the 17th century describing the typological extension of used furniture. At the same time i tis concerning itself with the ideological origins and the historical conditions and the impact upon the whole appearance of the interior. The third chapter is briefly characterizing the production of furniture from the point of wiew of technology, the material structure, the construction and means of production. It is describing the mostly amplified used decoration tenique, and its inspirations. Besides these technical aspects i tis pursuing the economically social backgroud of the produktion of furniture in Central...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990014633690106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV