Zobrazit minimální záznam

The Renaissance decoration of the Lobkovic (Schwarzenberg) palace in Prague
dc.contributor.advisorNespěšná Hamsíková, Magdaléna
dc.creatorHenslová, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-08T15:07:27Z
dc.date.available2017-05-08T15:07:27Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49897
dc.description.abstractBakalářská práce "Renesanční malířská výzdoba Lobkovického (nynějšího Schwarzenberského) paláce v Praze" nejprve stručně představuje stavební počiny šlechty na Pražském hradě za vlády Ferdinanda I., který po ničivém požáru Malé Strany a Hradčan roku 1541 podporoval výstavbu nových sídel v této části Prahy, kde parcely po vyhořelých měšťanských domech skupovali šlechtici a nechali si na nich stavět velkolepé renesanční paláce. Nejvyšší pražský purkrabí Jan mladší Popel z Lobkowicz si dal mezi lety 1545 a 1567 postavit výstavný palác na Hradčanském náměstí. Povolal italského stavitele Agostina Galliho, který zároveň působil na hlavní venkovské rezidenci Lobkowiczů v Horšovském Týně, a ten vybudoval palác o nezvyklém půdorysu ve tvaru písmene T. Do dnešních dnů se nám dochovaly původní kazetové stropy ve čtyřech sálech druhého patra s náměty z antické mytologie a historie. Zvolené náměty nástropních maleb, které v té době nebyly ničím neobvyklým, vytvořil některý z domácích malířů kolem roku 1580, kdy již palác obývali Kryštof a Vilém z Lobkowicz. Za ideového tvůrce malířského programu lze však spíše považovat stavebníka paláce Jana mladšího Popela z Lobkowicz, který patřil k nejmocnějším aristokratům v Českém království.cs_CZ
dc.description.abstractThe Baccalaureate thesis, "The Renaissance decoration of the Lobkowicz (Schwarzenberg) Palace in Prague", starts with a brief introduction into construction activities of aristocracy around Prague Castle during the reign of Ferdinand I who supported building of new residences in this part of the capital. Aristocratic families were buying properties and burgher houses burned out in a devastating fire of Lesser Quarter and Hradcany in 1541 and building their grand Renaissance palaces. Prague's High Burgrave, Jan Junior Popel of Lobkowicz, had his impressive palace built on the Hradcany Square between 1545 and 1567. He called an Italian architect Agostino Galli, who worked at Horsovsky Tyn, the main country residence of the Lobkowicz family, and he built an unusually T-shaped palace. Four rooms on the second floor still have well-preserved original coffered ceilings with paintings depicting scenes from antique mythology and history. Chosen subjects of the paintings, created by some house painter around 1580 when the palace was the residence of Krystof and Vilem of Lobkowicz, were nothing unusual at that time. However, the author of this idea was rather Jan Junior Popel, one of the most powerful aristocrats in the Kingdom of Bohemia.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectrenesanční malířská výzdobacs_CZ
dc.subjectmalířství 16. století v Čecháchcs_CZ
dc.subjectpražské renesanční palácecs_CZ
dc.subjectaristokraciecs_CZ
dc.subjectrenaissance decorationen_US
dc.subject16th-century painting in Bohemiaen_US
dc.subjectPrague Renaissance palacesen_US
dc.subjectaristocracyen_US
dc.titleRenesanční malířská výzdoba Lobkovického (nynějšího Schwarzenberského) paláce v Prazecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-06
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId100739
dc.title.translatedThe Renaissance decoration of the Lobkovic (Schwarzenberg) palace in Pragueen_US
dc.contributor.refereeZlatohlávek, Martin
dc.identifier.aleph001475922
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Renesanční malířská výzdoba Lobkovického (nynějšího Schwarzenberského) paláce v Praze" nejprve stručně představuje stavební počiny šlechty na Pražském hradě za vlády Ferdinanda I., který po ničivém požáru Malé Strany a Hradčan roku 1541 podporoval výstavbu nových sídel v této části Prahy, kde parcely po vyhořelých měšťanských domech skupovali šlechtici a nechali si na nich stavět velkolepé renesanční paláce. Nejvyšší pražský purkrabí Jan mladší Popel z Lobkowicz si dal mezi lety 1545 a 1567 postavit výstavný palác na Hradčanském náměstí. Povolal italského stavitele Agostina Galliho, který zároveň působil na hlavní venkovské rezidenci Lobkowiczů v Horšovském Týně, a ten vybudoval palác o nezvyklém půdorysu ve tvaru písmene T. Do dnešních dnů se nám dochovaly původní kazetové stropy ve čtyřech sálech druhého patra s náměty z antické mytologie a historie. Zvolené náměty nástropních maleb, které v té době nebyly ničím neobvyklým, vytvořil některý z domácích malířů kolem roku 1580, kdy již palác obývali Kryštof a Vilém z Lobkowicz. Za ideového tvůrce malířského programu lze však spíše považovat stavebníka paláce Jana mladšího Popela z Lobkowicz, který patřil k nejmocnějším aristokratům v Českém království.cs_CZ
uk.abstract.enThe Baccalaureate thesis, "The Renaissance decoration of the Lobkowicz (Schwarzenberg) Palace in Prague", starts with a brief introduction into construction activities of aristocracy around Prague Castle during the reign of Ferdinand I who supported building of new residences in this part of the capital. Aristocratic families were buying properties and burgher houses burned out in a devastating fire of Lesser Quarter and Hradcany in 1541 and building their grand Renaissance palaces. Prague's High Burgrave, Jan Junior Popel of Lobkowicz, had his impressive palace built on the Hradcany Square between 1545 and 1567. He called an Italian architect Agostino Galli, who worked at Horsovsky Tyn, the main country residence of the Lobkowicz family, and he built an unusually T-shaped palace. Four rooms on the second floor still have well-preserved original coffered ceilings with paintings depicting scenes from antique mythology and history. Chosen subjects of the paintings, created by some house painter around 1580 when the palace was the residence of Krystof and Vilem of Lobkowicz, were nothing unusual at that time. However, the author of this idea was rather Jan Junior Popel, one of the most powerful aristocrats in the Kingdom of Bohemia.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990014759220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV