Zobrazit minimální záznam

Moral Princip in Contemporary Shia Islam ( esp. in Iraq and Iran)
dc.contributor.advisorKropáček, Luboš
dc.creatorAmbrosio, Šárka
dc.date.accessioned2017-05-08T12:03:40Z
dc.date.available2017-05-08T12:03:40Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49140
dc.description.abstractZávěr Ve své práci jsem se zabývala morálními principy šíitských muslimů a důvody jejich fundamentalismu v druhé polovině 20.století. Podle mých poznatků šíitské víry jsem došla k názoru, že morálka je opravdu závislá na náboženství a politika též. Pokud politika a náboženství spolu nespolupracují, nastává nesoulad v životě společnosti. I v sekulárních státech se lidé řídí morálními hodnotami, aniž by prokazovali svoji víru v Boha. Pak nastává otázka, odkud stát přejímá dodržování určitých zákonů. Odpověď je , že morálka vychází z Božích nařízení pro lid. Neexistuje tedy tvrzení, že morálka nemá žádnou autoritu. Tudíž víra v Boha a znalost Jeho zákonů zajišťuje optimální fungování společnosti. Vlivem tlaku Západu v druhé polovině 20.století se jako reakce vyhraňuje fundamentalismus islámu. Řešení vidím v přiblížení obou kultur Západu a Východu. Islám svým dodržováním morálních zásad reprezentuje své náboženské postoje.cs_CZ
dc.description.abstractMorální principy v současném šíitském islámu , zvl. Íránu a Iráku Moral Princips in contemporey Shi'a islam (esp. in Iran and Iraq) Šárka Popluhárová In my work I dealt with principles of Shiite Muslim fundamentalism and their reasons in the second half of the 20th century. According to my knowledge, the Shiite faith, I came to the view that morality is really dependetnt on religion and politics too. If politics and religion do not work together, discrepancy occurs in society. Even in secular states are people governed with moral values, without demonstranting their faith in God. Then the questin becomes, where the state takes over the observance of certain laws. The answer is that morality comes from God of the people. Thus, there is the claim that morality has no authority. Thus belief in God and his knowledge of laws the 20th century as a reaction positioned itself fundamentalism of Islam. The solution I see the approach of the two cultures, Western and East. Islam their observance of moral principles represent their religious attitudes.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Husitská teologická fakultacs_CZ
dc.subjectMorální hodnotycs_CZ
dc.subjectvíracs_CZ
dc.subjectšííité a sunnité,politikacs_CZ
dc.subjectnáboženstvícs_CZ
dc.subjectrodinné vztahycs_CZ
dc.subjectdovolené a zakázanécs_CZ
dc.subjectMoral principlesen_US
dc.subjectfaithen_US
dc.subjectši'a and sunnien_US
dc.subjectpoliticen_US
dc.subjectreligionen_US
dc.subjectfamily relationshipsen_US
dc.subjectforbiedden and leaveen_US
dc.titleMorální principy v současném šíitském islámu ( zvl. Írán a Írák)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-08
dc.description.departmentHTF - Katedra religionistikycs_CZ
dc.description.facultyHussite Theological Facultyen_US
dc.description.facultyHusitská teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83424
dc.title.translatedMoral Princip in Contemporary Shia Islam ( esp. in Iraq and Iran)en_US
dc.contributor.refereeVojtíšek, Zdeněk
dc.identifier.aleph001400768
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csHusitská teologická fakulta::HTF - Katedra religionistikycs_CZ
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enHussite Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csHTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství náboženství, etiky a filozofiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Religion, Ethics and Philosophyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csZávěr Ve své práci jsem se zabývala morálními principy šíitských muslimů a důvody jejich fundamentalismu v druhé polovině 20.století. Podle mých poznatků šíitské víry jsem došla k názoru, že morálka je opravdu závislá na náboženství a politika též. Pokud politika a náboženství spolu nespolupracují, nastává nesoulad v životě společnosti. I v sekulárních státech se lidé řídí morálními hodnotami, aniž by prokazovali svoji víru v Boha. Pak nastává otázka, odkud stát přejímá dodržování určitých zákonů. Odpověď je , že morálka vychází z Božích nařízení pro lid. Neexistuje tedy tvrzení, že morálka nemá žádnou autoritu. Tudíž víra v Boha a znalost Jeho zákonů zajišťuje optimální fungování společnosti. Vlivem tlaku Západu v druhé polovině 20.století se jako reakce vyhraňuje fundamentalismus islámu. Řešení vidím v přiblížení obou kultur Západu a Východu. Islám svým dodržováním morálních zásad reprezentuje své náboženské postoje.cs_CZ
uk.abstract.enMorální principy v současném šíitském islámu , zvl. Íránu a Iráku Moral Princips in contemporey Shi'a islam (esp. in Iran and Iraq) Šárka Popluhárová In my work I dealt with principles of Shiite Muslim fundamentalism and their reasons in the second half of the 20th century. According to my knowledge, the Shiite faith, I came to the view that morality is really dependetnt on religion and politics too. If politics and religion do not work together, discrepancy occurs in society. Even in secular states are people governed with moral values, without demonstranting their faith in God. Then the questin becomes, where the state takes over the observance of certain laws. The answer is that morality comes from God of the people. Thus, there is the claim that morality has no authority. Thus belief in God and his knowledge of laws the 20th century as a reaction positioned itself fundamentalism of Islam. The solution I see the approach of the two cultures, Western and East. Islam their observance of moral principles represent their religious attitudes.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra religionistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014007680106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV