dc.contributor.advisor | Kropáček, Luboš | |
dc.creator | Ambrosio, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-08T12:03:40Z | |
dc.date.available | 2017-05-08T12:03:40Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/49140 | |
dc.description.abstract | Závěr Ve své práci jsem se zabývala morálními principy šíitských muslimů a důvody jejich fundamentalismu v druhé polovině 20.století. Podle mých poznatků šíitské víry jsem došla k názoru, že morálka je opravdu závislá na náboženství a politika též. Pokud politika a náboženství spolu nespolupracují, nastává nesoulad v životě společnosti. I v sekulárních státech se lidé řídí morálními hodnotami, aniž by prokazovali svoji víru v Boha. Pak nastává otázka, odkud stát přejímá dodržování určitých zákonů. Odpověď je , že morálka vychází z Božích nařízení pro lid. Neexistuje tedy tvrzení, že morálka nemá žádnou autoritu. Tudíž víra v Boha a znalost Jeho zákonů zajišťuje optimální fungování společnosti. Vlivem tlaku Západu v druhé polovině 20.století se jako reakce vyhraňuje fundamentalismus islámu. Řešení vidím v přiblížení obou kultur Západu a Východu. Islám svým dodržováním morálních zásad reprezentuje své náboženské postoje. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Morální principy v současném šíitském islámu , zvl. Íránu a Iráku Moral Princips in contemporey Shi'a islam (esp. in Iran and Iraq) Šárka Popluhárová In my work I dealt with principles of Shiite Muslim fundamentalism and their reasons in the second half of the 20th century. According to my knowledge, the Shiite faith, I came to the view that morality is really dependetnt on religion and politics too. If politics and religion do not work together, discrepancy occurs in society. Even in secular states are people governed with moral values, without demonstranting their faith in God. Then the questin becomes, where the state takes over the observance of certain laws. The answer is that morality comes from God of the people. Thus, there is the claim that morality has no authority. Thus belief in God and his knowledge of laws the 20th century as a reaction positioned itself fundamentalism of Islam. The solution I see the approach of the two cultures, Western and East. Islam their observance of moral principles represent their religious attitudes. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Morální hodnoty | cs_CZ |
dc.subject | víra | cs_CZ |
dc.subject | šííité a sunnité,politika | cs_CZ |
dc.subject | náboženství | cs_CZ |
dc.subject | rodinné vztahy | cs_CZ |
dc.subject | dovolené a zakázané | cs_CZ |
dc.subject | Moral principles | en_US |
dc.subject | faith | en_US |
dc.subject | ši'a and sunni | en_US |
dc.subject | politic | en_US |
dc.subject | religion | en_US |
dc.subject | family relationships | en_US |
dc.subject | forbiedden and leave | en_US |
dc.title | Morální principy v současném šíitském islámu ( zvl. Írán a Írák) | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-09-08 | |
dc.description.department | HTF - Katedra religionistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 83424 | |
dc.title.translated | Moral Princip in Contemporary Shia Islam ( esp. in Iraq and Iran) | en_US |
dc.contributor.referee | Vojtíšek, Zdeněk | |
dc.identifier.aleph | 001400768 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra religionistiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Závěr Ve své práci jsem se zabývala morálními principy šíitských muslimů a důvody jejich fundamentalismu v druhé polovině 20.století. Podle mých poznatků šíitské víry jsem došla k názoru, že morálka je opravdu závislá na náboženství a politika též. Pokud politika a náboženství spolu nespolupracují, nastává nesoulad v životě společnosti. I v sekulárních státech se lidé řídí morálními hodnotami, aniž by prokazovali svoji víru v Boha. Pak nastává otázka, odkud stát přejímá dodržování určitých zákonů. Odpověď je , že morálka vychází z Božích nařízení pro lid. Neexistuje tedy tvrzení, že morálka nemá žádnou autoritu. Tudíž víra v Boha a znalost Jeho zákonů zajišťuje optimální fungování společnosti. Vlivem tlaku Západu v druhé polovině 20.století se jako reakce vyhraňuje fundamentalismus islámu. Řešení vidím v přiblížení obou kultur Západu a Východu. Islám svým dodržováním morálních zásad reprezentuje své náboženské postoje. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Morální principy v současném šíitském islámu , zvl. Íránu a Iráku Moral Princips in contemporey Shi'a islam (esp. in Iran and Iraq) Šárka Popluhárová In my work I dealt with principles of Shiite Muslim fundamentalism and their reasons in the second half of the 20th century. According to my knowledge, the Shiite faith, I came to the view that morality is really dependetnt on religion and politics too. If politics and religion do not work together, discrepancy occurs in society. Even in secular states are people governed with moral values, without demonstranting their faith in God. Then the questin becomes, where the state takes over the observance of certain laws. The answer is that morality comes from God of the people. Thus, there is the claim that morality has no authority. Thus belief in God and his knowledge of laws the 20th century as a reaction positioned itself fundamentalism of Islam. The solution I see the approach of the two cultures, Western and East. Islam their observance of moral principles represent their religious attitudes. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra religionistiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014007680106986 | |