Genderové stereotypy ve formálním a neformálním kurikulu - případová studie výuky OV/ON/ZSV
The Gender Stereotypes in Formal and Informal Curriculum - The Case Study of Civics
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49060Identifikátory
SIS: 85416
Kolekce
- Kvalifikační práce [6713]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jiroutová Kynčlová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Genderová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra genderových studií
Datum obhajoby
21. 10. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Tato diplomová práce se zabývá genderovými stereotypy ve formálním a neformálním kurikulu, resp. případovou studií výuky OV/ON/ZSV. Teoretická část stručně objasňuje základní teoretický koncept genderové problematiky (zvlášť výskyt genderových stereotypů) v rámci formálního a neformálního kurikula. Dále je teoretická část tvořena porovnáním vztahu formálního a neformálního kurikula, popisem genderových stereotypů v praktické výuce a zachycením hlavních oblastí genderových stereotypů ve výuce předmětu OV/ON/ZSV. Praktická část je tvořena výzkumem, který se skládá z analýzy dokumentů (formálního kurikula) a z pozorování (neformálního kurikula). V rámci závěrečné diskuze jsou poznatky z teoretické a praktické části porovnány a vzájemně vztaženy. Klíčová slova: gender, genderový stereotyp, formální kurikulum, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (RVP ZV), Školní vzdělávací program (ŠVP), neformální kurikulum, předmět OV/ON/ZSV.
This Diploma Thesis deals with the gender stereotypes in formal and informal curriculum, or more precisely the case study of civil subject education. The theoretical part bring out briefly the basic theoretical concept of gender problems (especially gender sterotypes appearance) in formal and informal curriculum. The theoretical part of Diploma Thesis continues in comparing relationship between formal and informal curriculum, description gender stereotypes in practical education and description essentials domains of gender stereotypes in civil subject education. The practical part of Diploma Theses contains of survey, which is made from analysis of documents (formal curriculum) and observation (informal curriculum). In conclusion part of Diploma Thesis are pieces of knowledge discussing. Keywords: gender, gender stereotype, formal curriculum, informal curriculum, civil subject education.