Zobrazit minimální záznam

The exile visual art scene in Bohemia and its subsequent activities abroad, 1933 - 1945
dc.contributor.advisorPech, Milan
dc.creatorRokytová, Bronislava
dc.date.accessioned2017-05-08T11:11:25Z
dc.date.available2017-05-08T11:11:25Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48899
dc.description.abstractExilová výtvarná scéna v Čechách a její následné působení v zahraničí, 1933-1945 Vyvíjející se politická situace v Německu v průběhu třicátých let, kdy se radikalizovala nacistická strana a moc Adolfa Hitlera se stávala postupně neomezenou, znamenala nebezpečí nejen pro politické antinacistické odpůrce. Umělci, jejichž tvorba nesplňovala kritéria nové estetiky nebo ti, kteří se dokonce angažovali v neprospěch nacistického režimu, museli rovněž hledat nový azyl a jedním z těchto útočišť se stalo prvorepublikové Československo. Významnou pomocí v zařazení se do společnosti byla emigrantům českoněmecká umělecká scéna, z níž se některé osobnosti z obdobných důvodů, jako antifašističtí uprchlíci, vrátili zpět do svého rodiště. Českoněmecké podmínky poskytly emigrantům možnost, dále se aktivně podílet na boji proti nacistickému režimu, i se zpětným dosahem do Německa. Podpora českým obyvatelstvem i státem však procházela řadou proměn daných nátlakem vlády sousedního Německa a jeho sílícím vlivem v oblasti Sudet. Umělci se statutem uprchlíka, byli nuceni dodržovat řadu státních nařízení, která mnohdy byrokraticky omezovala jejich tvůrčí činnost. Přesto některá výtvarná díla, kontakty a vzpomínky umělců bezprostředně dokládají pozitivní postoj umělecké emigrace k českému prostředí a kultuře. Závěr práce...cs_CZ
dc.description.abstractThe exile visual art scene in Bohemia and its subsequent activities abroad, 1933-1945 The development of the political situation in Germany during the thirties of the 20th century, when the Nazi Party was radicalizing and Adolph Hitler's power gradually became unlimited, meant a danger not only for the political opponents of Nazism. Artists who work didn't meet the criteria of the new aesthetic or even engaged in its detriment, had to seek for asylum. The First Czechoslovak Republic became one of these refuges. The Czech-German art scene was a significant aid for the integration of the refugees into the society. Some of its personalities returned to their birthplace for similar reasons as anti-Nazi refugees. Czech-German conditions provided to emigrants an opportunity for active continuing of the struggle against Nazi regime, also with a backward impact in Germany. But the support by the Czech population and the state went through series of changes under pressure of Nazi German government and the growing influence of the Sudeten areas. Artists with the status of refugees were obliged to follow a set of state regulations and orders, which often bureaucratically confined their creative activity. Nevertheless, some of their artworks, contacts and memories show their positive attitude to the Czech...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectNěmečtí umělcics_CZ
dc.subjectExil v Československucs_CZ
dc.subjectAntinacistécs_CZ
dc.subjectEmigrantcs_CZ
dc.subjectReemigracecs_CZ
dc.subjectGerman artistsen_US
dc.subjectExile in Bohemiaen_US
dc.subjectAnti-Nazien_US
dc.subjectEmigranten_US
dc.subjectRemigrationen_US
dc.titleExilová výtvarná scéna v Čechách a její následné působení v zahraničí, 1933 až 1945cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-06
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83723
dc.title.translatedThe exile visual art scene in Bohemia and its subsequent activities abroad, 1933 - 1945en_US
dc.contributor.refereeRousová, Hana
dc.identifier.aleph001442235
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csExilová výtvarná scéna v Čechách a její následné působení v zahraničí, 1933-1945 Vyvíjející se politická situace v Německu v průběhu třicátých let, kdy se radikalizovala nacistická strana a moc Adolfa Hitlera se stávala postupně neomezenou, znamenala nebezpečí nejen pro politické antinacistické odpůrce. Umělci, jejichž tvorba nesplňovala kritéria nové estetiky nebo ti, kteří se dokonce angažovali v neprospěch nacistického režimu, museli rovněž hledat nový azyl a jedním z těchto útočišť se stalo prvorepublikové Československo. Významnou pomocí v zařazení se do společnosti byla emigrantům českoněmecká umělecká scéna, z níž se některé osobnosti z obdobných důvodů, jako antifašističtí uprchlíci, vrátili zpět do svého rodiště. Českoněmecké podmínky poskytly emigrantům možnost, dále se aktivně podílet na boji proti nacistickému režimu, i se zpětným dosahem do Německa. Podpora českým obyvatelstvem i státem však procházela řadou proměn daných nátlakem vlády sousedního Německa a jeho sílícím vlivem v oblasti Sudet. Umělci se statutem uprchlíka, byli nuceni dodržovat řadu státních nařízení, která mnohdy byrokraticky omezovala jejich tvůrčí činnost. Přesto některá výtvarná díla, kontakty a vzpomínky umělců bezprostředně dokládají pozitivní postoj umělecké emigrace k českému prostředí a kultuře. Závěr práce...cs_CZ
uk.abstract.enThe exile visual art scene in Bohemia and its subsequent activities abroad, 1933-1945 The development of the political situation in Germany during the thirties of the 20th century, when the Nazi Party was radicalizing and Adolph Hitler's power gradually became unlimited, meant a danger not only for the political opponents of Nazism. Artists who work didn't meet the criteria of the new aesthetic or even engaged in its detriment, had to seek for asylum. The First Czechoslovak Republic became one of these refuges. The Czech-German art scene was a significant aid for the integration of the refugees into the society. Some of its personalities returned to their birthplace for similar reasons as anti-Nazi refugees. Czech-German conditions provided to emigrants an opportunity for active continuing of the struggle against Nazi regime, also with a backward impact in Germany. But the support by the Czech population and the state went through series of changes under pressure of Nazi German government and the growing influence of the Sudeten areas. Artists with the status of refugees were obliged to follow a set of state regulations and orders, which often bureaucratically confined their creative activity. Nevertheless, some of their artworks, contacts and memories show their positive attitude to the Czech...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990014422350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV