Zobrazit minimální záznam

Choosing a career of a nurse
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorHlinovská, Jana
dc.date.accessioned2017-03-28T07:41:51Z
dc.date.available2017-03-28T07:41:51Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4884
dc.description.abstractThis disertation is focused on problems of a nurse profession choice. The aim of this work is to map out social and personal aspects of the first stage of a professional orientation. External (social) and internal (personal) categories are very close, they influence each other and they are affected by many conditions. The task of a part of this work was to record differences in chosen variabilities of adolescents in individual school grade s and to map some differences in the results of Ms Gabrielová research from 1991. In an empirical retrospective study we tried to explain casual nexus on the basis of a quantitative data processing. A statistical selective group was made up by 422 respondents-students of three medical schools who attended a full-time nurse study in an academic year 2003/2004. Intra-research we produced a new implement called A questionnaire for students of secondary medical schools. Our research verified the principle hypothesis which conserned more general relations and inc1uded more partial hypothesis. External and internal factors intervene in a choice of a secondary medical school and a nurse profession at students of secondary medical schools. We could divide our respondents in two groups. The first half of them we considered as stronger motivated ones for studying and further for...en_US
dc.description.abstractTato rigorózní práce se věnuje problematice volby povolání zdravotní sestry. Cílem práce bylo zmapování sociálních a osobnostních faktorů první fáze profesní orientace. Vnější (sociální) a vnitřní (osobnostní) kategorie jsou velmi těsně provázány, vzájemně se ovlivňují, působí na ně řada situačních faktorů. Část práce si kladla za úkol zaznamenat rozdíly vybraných proměnných u dospívajících v jednotlivých ročnících studia a pokoušela se zmapovat některé rozdíly ve výsledcích a závěrech výzkumu, který byl realizován O. Gabrielovou v roce 1991. V empirickém retrospektivním zkoumání jsme se snažili vysvětlit příčinné vztahy na základě kvantitativního zpracování dat. Statistický výběrový soubor tvořilo 422 respondentů, žáků a žákyň tří zdravotnických škol, kteří ve školním roce 2003/2004 navštěvovali denní studium oboru všeobecná sestra. V rámci výzkumné metody jsme vytvořili nový výzkumný nástroj Dotazník pro žáky a žákyně stl~ední zdravotnické školy. Naše výzkumné šetření potvrdilo hlavní hypotézu, která se týkala obecnějších vazeb a zahrnovala v sobě více dílčích hypotéz. Do volby stl'ední zdravotnické školy a do volby povolání zdravotní sestry intervenují u žáků a u žákyň stl~ední zdravotnické školy vnější faktory a vn itl'n í faktory. Námi oslovené dospívající bylo možné rozdělit na dvě skupiny. První...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVolba povolání zdravotní sestrycs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-10-06
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId27101
dc.title.translatedChoosing a career of a nurseen_US
dc.contributor.refereePelikán, Jiří
dc.identifier.aleph001013054
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato rigorózní práce se věnuje problematice volby povolání zdravotní sestry. Cílem práce bylo zmapování sociálních a osobnostních faktorů první fáze profesní orientace. Vnější (sociální) a vnitřní (osobnostní) kategorie jsou velmi těsně provázány, vzájemně se ovlivňují, působí na ně řada situačních faktorů. Část práce si kladla za úkol zaznamenat rozdíly vybraných proměnných u dospívajících v jednotlivých ročnících studia a pokoušela se zmapovat některé rozdíly ve výsledcích a závěrech výzkumu, který byl realizován O. Gabrielovou v roce 1991. V empirickém retrospektivním zkoumání jsme se snažili vysvětlit příčinné vztahy na základě kvantitativního zpracování dat. Statistický výběrový soubor tvořilo 422 respondentů, žáků a žákyň tří zdravotnických škol, kteří ve školním roce 2003/2004 navštěvovali denní studium oboru všeobecná sestra. V rámci výzkumné metody jsme vytvořili nový výzkumný nástroj Dotazník pro žáky a žákyně stl~ední zdravotnické školy. Naše výzkumné šetření potvrdilo hlavní hypotézu, která se týkala obecnějších vazeb a zahrnovala v sobě více dílčích hypotéz. Do volby stl'ední zdravotnické školy a do volby povolání zdravotní sestry intervenují u žáků a u žákyň stl~ední zdravotnické školy vnější faktory a vn itl'n í faktory. Námi oslovené dospívající bylo možné rozdělit na dvě skupiny. První...cs_CZ
uk.abstract.enThis disertation is focused on problems of a nurse profession choice. The aim of this work is to map out social and personal aspects of the first stage of a professional orientation. External (social) and internal (personal) categories are very close, they influence each other and they are affected by many conditions. The task of a part of this work was to record differences in chosen variabilities of adolescents in individual school grade s and to map some differences in the results of Ms Gabrielová research from 1991. In an empirical retrospective study we tried to explain casual nexus on the basis of a quantitative data processing. A statistical selective group was made up by 422 respondents-students of three medical schools who attended a full-time nurse study in an academic year 2003/2004. Intra-research we produced a new implement called A questionnaire for students of secondary medical schools. Our research verified the principle hypothesis which conserned more general relations and inc1uded more partial hypothesis. External and internal factors intervene in a choice of a secondary medical school and a nurse profession at students of secondary medical schools. We could divide our respondents in two groups. The first half of them we considered as stronger motivated ones for studying and further for...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990010130540106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV